tour 2019

Over de wielersport en zijn beoefenaars.
wasbeer2006
Forum-lid HC

Gebruikersavatar wasbeer2006 27 jul 2019 22:07

Ik zag aan Kruiswijk dat ie tevreden was. Als hij het idee had, dat hij had kunnen winnen dan had ie een stuk minder vrolijk gekeken.

Terechte winnaar. Misschien had Kruiswijk bij de volledige etappe,s 2de geworden, maar tweede of derde is nou niet de wereld, ik denk dat hij echt een slechter gevoel had gehad als ie tweede op 25s van Thomas had geworden.

Prima podium en lullig voor Pinot.

herwerdenrijder
Forum-lid

herwerdenrijder 28 jul 2019 09:52

Ik heb een prachtige tour gezien met tot de laatste bergetappe verschuivingen in het eindklassement, wat willen we nog meer?
Vraag mij af wat iedereen die het nu zwak/laf gereden vindt dat Kruiswijk niet heeft aangevallen zou zeggen als hij dat wel zou hebben gedaan en daardoor van het podium zou zijn geduikeld.

Als je het interview met Kruiswijk op NOS ziet was dat laatste een enorm risico wat hij zelf zag, en m.i. terecht om dat voor het podium te rijden. Ben blij voor hem, sympathieke gozer lijkt me.

Ben vast wel heel benieuwd wat Ineos volgend jaar gaat doen met 3 tourwinnaars van de afgelopen 3 edities in de ploeg qua kopman. Gaan die voor elkaar rijden? Of zal er nog 1 vertrekken?

fiedoo
Forum-lid

fiedoo 28 jul 2019 10:00

amclassic-fan schreef:
27 jul 2019 20:32
Dat rijden voor een podium plaats is volgens mij enkel iets van de laatste 2-3 dagen. Ze rijden op de limiet omhoog, niemand heeft de benen om eens even stevig te gaan demarreren. Een volle zak bloed erin op de rust dag is tegenwoordig te riskant. ;)

Uiteindelijk denk ik wel dat de 1e 4 in de juiste volgorde terecht zijn gekomen. Thomas en Bernal zijn ook vandaag in de laatste km gewoon net iets sterker dan Kruiswijk en Buchmann. Als we de afgelopen 2 dagen het originele programma hadden gereden was enkel Juju geen 5e geworden, maar verder weggezakt.
als een paar tenoren zoals kruiswijk op de tourmalet fors doorgaan ipv naar elkaar te kijken en te gaan voor de ritoverwinning had thomas zeker 30s meer aan zijn been. En was Kruiswijk wschlk 2°.
Hard fietsen? Te voet ben ik even snel,
een goede verstaander begrijpt me wel! ;-)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 28 jul 2019 10:12

herwerdenrijder schreef:
28 jul 2019 09:52
Ben vast wel heel benieuwd wat Ineos volgend jaar gaat doen met 3 tourwinnaars van de afgelopen 3 edities in de ploeg qua kopman. Gaan die voor elkaar rijden? Of zal er nog 1 vertrekken?
Froome gaat geen tour meer winnen....
De koffie loopt, veel sportiever wordt het niet vandaag

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 28 jul 2019 10:18

Kiekeboe schreef:
21 jun 2019 09:47
De Tour moet nog beginnen en is al beslist.
Er kan er maar één winnen, en dit jaar zal dat Egan Bernal zijn.
Jammer genoeg is het zo uitgekomen, ach ja, het worden saaie jaren de komende tdF's

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 28 jul 2019 10:33

Hopelijk gooit de organisatie er weer meer TT kilometers in. Afstemmen op Bardet mag nu wel een keer afgelopen zijn, die bracht het nu zelfs bergop niet meer.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 28 jul 2019 10:56

Met meer TT km’s, een Dumoulin in vorm en een Jumbo ploeg op het huidige niveau zou het best wel eens spannend kunnen worden.
Wellicht dat Bernal dan nog wint, maar zeker geen appeltje-eitje.
De koffie loopt, veel sportiever wordt het niet vandaag

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 28 jul 2019 11:07

En voor hetzelfde geld had Thomas gewonnen, maar die zij in een interview dat hij de laatste helling niet meer wilde aanvallen.
Het risico dat Kruiswijk zou meegaan en mogelijk zijn 2e plaats nog zou afnemen vond hij te groot.
Waarschijnlijk om diezelfde reden is Kruiswijk blijven zitten.

Op een bepaald moment is het voor de ploeg/renner belangrijker om te houden wat ze hebben dan om nog meer (of net teveel) te willen en minder over te houden.

Mocht Pinot zijn knie intact zijn gebleven.
Mocht Dumoulin wel in orde geweest zijn.
Mocht Froome wel recht gebleven zijn.
Mocht door het weer meerdere bergritten zijn geannuleerd.

Om maar aan te geven dat de winnaar van 2020 nog bijlange niet zeker is. :)

Maar dat is dan weer voer voor het Tour 2020 topic.
What Does This Button Do?

Enzzo
Forum-lid

Gebruikersavatar Enzzo 28 jul 2019 11:49

amclassic-fan schreef:
27 jul 2019 20:32
Dat rijden voor een podium plaats is volgens mij enkel iets van de laatste 2-3 dagen. Ze rijden op de limiet omhoog, niemand heeft de benen om eens even stevig te gaan demarreren. Een volle zak bloed erin op de rust dag is tegenwoordig te riskant. ;)

Uiteindelijk denk ik wel dat de 1e 4 in de juiste volgorde terecht zijn gekomen. Thomas en Bernal zijn ook vandaag in de laatste km gewoon net iets sterker dan Kruiswijk en Buchmann. Als we de afgelopen 2 dagen het originele programma hadden gereden was enkel Juju geen 5e geworden, maar verder weggezakt.
Dat is volgens mij inderdaad de enig juiste analyse. Al vind ik wel dat Thomas wat makkelijk lijkt weg te komen met die 2e plek. Die was van de top 3 wel de minste vond ik.

Pracht tour gezien en ook wel een enorme anticlimax op het einde. Maar juist ook dat is de tour de France. De Parcoursbouwer krijg een dikke 10!! Hoewel je je af kunt vragen of je in het huidige klimaat nog wel boven de 2000 meter moet gaan....

japiecarbon
Forum-lid HC

Gebruikersavatar japiecarbon 28 jul 2019 11:56

Waarom was Thomas dan zo slecht? Ik heb maar 1 echt mindere dag gezien. De overige dagen was hij mijns inziens minstens zo goed als Kruiswijk.

Enzzo
Forum-lid

Gebruikersavatar Enzzo 28 jul 2019 12:01

Ik zeg niet dat hij "zo slecht" was, ik denk dat hij van de top drie de mindere was. Hij is eigenlijk 1 keer echt aangevallen en toen kon Kruiswijk goed mee. Daarna gooide ze het op een akkoordje. Maar het tempo wat INEOS bergop reed was volgens mij op Thomas afgestemd en dat lag toch wat lager dan in voorgaande jaren

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 28 jul 2019 12:04

@japie. Zelfs, lichtjes beter imo.

Plaats reactie