Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2019

into
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 jul 2015 14:33

into 27 jul 2019 20:27

Ik ben bang dat dat gewoon door het 'nieuwe' wielrennen komt arjan. De verschillen zijn kleiner en de metertjes bepalen.

Desalniettemin vond ik het een geweldig leuke tour.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 jul 2019 20:32

Dat rijden voor een podium plaats is volgens mij enkel iets van de laatste 2-3 dagen. Ze rijden op de limiet omhoog, niemand heeft de benen om eens even stevig te gaan demarreren. Een volle zak bloed erin op de rust dag is tegenwoordig te riskant. ;)

Uiteindelijk denk ik wel dat de 1e 4 in de juiste volgorde terecht zijn gekomen. Thomas en Bernal zijn ook vandaag in de laatste km gewoon net iets sterker dan Kruiswijk en Buchmann. Als we de afgelopen 2 dagen het originele programma hadden gereden was enkel Juju geen 5e geworden, maar verder weggezakt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 27 jul 2019 20:39

Pinot ging voor tour winst. Landa ging voor tour winst. Bardet ook al. Kruiswijk ook. Fuglsang wilde ook winnen. Quintana ook. Wat nu, er was maar een ploeg die echt de tour wilde winnen en de rest streed voor de bijvangst?

Ineos was gewoon net even beter, zonder dat ze dit jaar het grote overwicht konden tonen. Maar de rest wilde echt gewoon winnen, toen ze nog drie weken geleden onder het atomium van start gingen
Live fast; die young. mijn blog

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 27 jul 2019 20:42

Ik vond het ook een leuke tour. Wat niet wegneemt dat ik zwaar ontgoocheld ben door het vertoon van enkele, zogenaamde, toppers. Bleek is volgens mij de juiste benaming. Ook blijkt er een generatiewissel te zijn ingezet. Enkele uitzonderingen verdienen wel enig krediet maar niet constant en enkel op ( door hun uitgekozen) piekdagen. (Nibali/Quintana.o.a.)

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 27 jul 2019 20:51

@rob74. Dat is natuurlijk de nodige blabla, wat moeten ze anders vertellen.Doen ze het niet wordt hen gebrek aan ambitie verweten.Die interviews interesseren mij geen reet meer dat is enkel goed voor programmavulling. (Alaphillip draait niet rond de pot)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 jul 2019 21:02

Nibali heeft een serieuze Giro in de benen; wat kun je dan verwachten?
Q heeft het al een paar jaar niet meer.
Pinot had domme pecht; eindelijk eens zo goed voorbereid en dan dit.
Iedereen zo wegzetten is wel kort door de bocht.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12475
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 jul 2019 22:07

Ik zag aan Kruiswijk dat ie tevreden was. Als hij het idee had, dat hij had kunnen winnen dan had ie een stuk minder vrolijk gekeken.

Terechte winnaar. Misschien had Kruiswijk bij de volledige etappe,s 2de geworden, maar tweede of derde is nou niet de wereld, ik denk dat hij echt een slechter gevoel had gehad als ie tweede op 25s van Thomas had geworden.

Prima podium en lullig voor Pinot.

herwerdenrijder
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:52

herwerdenrijder 28 jul 2019 09:52

Ik heb een prachtige tour gezien met tot de laatste bergetappe verschuivingen in het eindklassement, wat willen we nog meer?
Vraag mij af wat iedereen die het nu zwak/laf gereden vindt dat Kruiswijk niet heeft aangevallen zou zeggen als hij dat wel zou hebben gedaan en daardoor van het podium zou zijn geduikeld.

Als je het interview met Kruiswijk op NOS ziet was dat laatste een enorm risico wat hij zelf zag, en m.i. terecht om dat voor het podium te rijden. Ben blij voor hem, sympathieke gozer lijkt me.

Ben vast wel heel benieuwd wat Ineos volgend jaar gaat doen met 3 tourwinnaars van de afgelopen 3 edities in de ploeg qua kopman. Gaan die voor elkaar rijden? Of zal er nog 1 vertrekken?

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 jul 2019 10:00

amclassic-fan schreef: 27 jul 2019 20:32 Dat rijden voor een podium plaats is volgens mij enkel iets van de laatste 2-3 dagen. Ze rijden op de limiet omhoog, niemand heeft de benen om eens even stevig te gaan demarreren. Een volle zak bloed erin op de rust dag is tegenwoordig te riskant. ;)

Uiteindelijk denk ik wel dat de 1e 4 in de juiste volgorde terecht zijn gekomen. Thomas en Bernal zijn ook vandaag in de laatste km gewoon net iets sterker dan Kruiswijk en Buchmann. Als we de afgelopen 2 dagen het originele programma hadden gereden was enkel Juju geen 5e geworden, maar verder weggezakt.
als een paar tenoren zoals kruiswijk op de tourmalet fors doorgaan ipv naar elkaar te kijken en te gaan voor de ritoverwinning had thomas zeker 30s meer aan zijn been. En was Kruiswijk wschlk 2°.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jul 2019 10:12

herwerdenrijder schreef: 28 jul 2019 09:52 Ben vast wel heel benieuwd wat Ineos volgend jaar gaat doen met 3 tourwinnaars van de afgelopen 3 edities in de ploeg qua kopman. Gaan die voor elkaar rijden? Of zal er nog 1 vertrekken?
Froome gaat geen tour meer winnen....
Less is bore

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 28 jul 2019 10:18

Kiekeboe schreef: 21 jun 2019 09:47 De Tour moet nog beginnen en is al beslist.
Er kan er maar één winnen, en dit jaar zal dat Egan Bernal zijn.
Jammer genoeg is het zo uitgekomen, ach ja, het worden saaie jaren de komende tdF's

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 28 jul 2019 10:33

Hopelijk gooit de organisatie er weer meer TT kilometers in. Afstemmen op Bardet mag nu wel een keer afgelopen zijn, die bracht het nu zelfs bergop niet meer.

Plaats reactie