Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

RetroMilo
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jun 2019 17:23

RetroMilo 16 jun 2019 17:39

Hallo iedereen,

Mijn naam is Robert -maar noem mij gerust Milo- en ik ben 29 jaar.

Ongeveer 2 jaar geleden ben ik voor het eerst "verliefd" geworden op een (retro) racefiets.
Op mijn werk in de fietsenstalling staat al geruime tijd een Sparta 2000 racefiets die niet meer gebruikt wordt.
Af en toe pak(te) ik deze om een rondje op te fietsen en dat beviel zo goed dat ik er zelf eentje wilde.
Ik wilde de fiets eigenlijk overnemen maar de eigenaar vd fiets reageerde maar niet.
Toen besloten om er zelf eentje aan te schaffen en nu ben ik dus sinds een week of 2 in bezit van een Peugeot retro racefiets.

Normaal gesproken ga ik 2/3x per week naar de sportschool maar door omstandigheden is dat momenteel niet mogelijk.
Als heerlijk alternatief heb ik nu dus lekker deze fiets zodat ik wat kan gaan fietsen om toch nog goed bezig te blijven.

Afbeelding

Deze week wat fietskleding aangeschaft zodat ik wat lekkerder op de fiets zit, alleen nog eventjes een helmp fixen (tips?).
Ik zal de fiets alleen casual gaan gebruiken, ik zie mijzelf niet echt grote afstanden gaan toeren.
Gewoon lekker hier in de buurt blijven rijden en genieten van het uitzicht.
Als ik dan een kilometertje of 20-30 erop heb zitten is dat voor mij al meer dan genoeg.
Dat is waar ik (voor nu) de fiets voor wil gaan gebruiken.

Heeft nog wat aandacht nodig en moet hem dan ook nog even helemaal nalopen, maar het rijdt nu al super en ben er erg blij mee!

Roudy12221
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2018 18:25

Roudy12221 25 jun 2019 19:21

Hoi!

Ik ben Paul, 25 jaar en over drie weken woonachtig in zoetermeer.

Momenteel fiets ik (nog) niet, Belangrijkste reden: Ik weet niet goed hoe ik moet beginnen.

Mijn doel is over een tijdje met de fiets naar mijn werk te gaan (den Haag). Hiervoor moet natuurlijk getraind worden, (en materiaal gekocht worden.)

Mocht iemand me verder kunnen helpen, graag! Mocht iemand op zoek zijn naar een maatje om mee te fietsen! Let me know!

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 26 jun 2019 09:19

Hoi Paul,

Welkom!
Een half jaar geleden, zat ik in precies dezelfde situatie. En ik heb alles van het begin tot nu aan geblogd in een forum topic hier. Dus dat is wellicht een hele leuke om te beginnen.

viewtopic.php?f=22&t=88741

Korte samenvatting: Racefiets gekocht en gestart in de winter met storm en regen met al het beginner geklungel, blessure, bikefit gedaan, tochtjes gemaakt, snel proberen te fietsen, tot aan een complete 600km tocht.
Misschien leuk leesvoer van een andere beginner.

Ik fietste namelijk ook geheel niet, en had het goede nieuwjaarsvoornemen gemaakt om naar mijn werk te gaan met de fiets, ik moest ook alles uitzoeken. Veel hulp ook hier op het forum gehad.

En gewoon beginnen is mijn advies, je bent tot meer in staat dat je denkt :)


Ik zou het leuk vinden om te helpen waar ik kan, als ex-beginner :)
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Roudy12221
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2018 18:25

Roudy12221 26 jun 2019 11:11

blurg schreef: 26 jun 2019 09:19 Hoi Paul,

Welkom!
Een half jaar geleden, zat ik in precies dezelfde situatie. En ik heb alles van het begin tot nu aan geblogd in een forum topic hier. Dus dat is wellicht een hele leuke om te beginnen.

viewtopic.php?f=22&t=88741

Korte samenvatting: Racefiets gekocht en gestart in de winter met storm en regen met al het beginner geklungel, blessure, bikefit gedaan, tochtjes gemaakt, snel proberen te fietsen, tot aan een complete 600km tocht.
Misschien leuk leesvoer van een andere beginner.

Ik fietste namelijk ook geheel niet, en had het goede nieuwjaarsvoornemen gemaakt om naar mijn werk te gaan met de fiets, ik moest ook alles uitzoeken. Veel hulp ook hier op het forum gehad.

En gewoon beginnen is mijn advies, je bent tot meer in staat dat je denkt :)


Ik zou het leuk vinden om te helpen waar ik kan, als ex-beginner :)
Bedankt! Ik ga het forum even lezen inderdaad. Ik heb je een privé bericht gestuurd met wat vragen!

Vanlimpurg
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 jul 2019 16:32

Vanlimpurg 04 jul 2019 21:35

Hoi hoi, ik ben jans, 41, 116 kilo en 191L. Ik ben net begonnen met fietsen en heb de eerste 10 ritjes gehad. Ik ben begonnen omdat ik wilde afvallen en de buurmannen mij overhaalden om ook te gaan fietsen. Vroeger wel mtb gedaan maar ik reed altijd over fietspaden. Vroeger heeeel vroeger woog ik 90 kilo en dat is mijn streven. Ik kwam van de 124 kilo en heb dus nog wat te gaan. Ik heb lol erin, begon met kleine romdjes a 20km, ja lach maar en vandaag anderhalf uur geredenen 40km afgelegd. Ik rij om de dag en heb geen tijd om 3 uur te ploeteren en lange tochten te maken. Anderhalf uur is in te plannen. Ik lees al poosje mee dus stel mij maar even voor, zodat jullie weten welke dikkop mee kijkt over jullie schouders
Hoe lichter de fiets is, hoe minder energie het kost, hoe minder snel je dikke pens weg is

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 21 jul 2019 14:10

Carjans schreef: 29 okt 2018 12:12 Hallo allemaal,

Ik zal me ook even voorstellen. Mijn naam is Carla en ben 61 jaar……………maar zeer sportief. :like:

Mijn sportieve carrière is een aantal jaren geleden begonnen met hardlopen maar na 15 jaar ben ik daar mee gestopt. Snel een andere hobby ontdekt en dat is fietsen. Woon-werkverkeer en fietsvakanties in Nederland en dit op een LIV Allure en dan van B&B naar B&B. En met slecht weer of om mijn conditie een beetje op peil te houden zit ik ook nog op een spinningfiets.

Al een hele lange tijd wilde ik een racefiets. In Augustus van dit jaar heb ik een vintage/retro racefietsje geprobeerd het reed voor geen meter, maar dan toch, ik zat op een racefiets :P . 2 dagen later bij toeval aan een iets betere racert kunnen komen. Een Specialized Dolce Elite, daar wel een aantal keren op gereden. Maar een donderdag j.l. een fietsmeting laten doen en kwam ik er achter dat deze racert een beetje aan de kleine kant was, zithouding en stuurafstand niet oké…………….

Vrijdag j.l. naar mijn fietsendealer en nu een lang verhaal kort, heb ik een gloed nieuwe racefiets gekocht een LIV Avail 1 2019 en heb er al een lekker ritje mee gemaakt. Dus nu hoor ik er ook een klein beetje bij :roll:  Natuurlijk ben ik een beginner met veel vragen. Dus voor mijn vragen, wanneer die er zijn en als het mag, kom ik graag langs hier op het forum.

Sportieve groetjes van Carjans.
Hallo, op dit forum invloedrijke man/vrouw met meerdere persoonlijkheidsstoornissen en of Alter ego’s.

Ik ben vreselijk door de mand gevallen en heb in mijn onschuld het achterste van mijn tong laten zien.

Jammer, dat de oogkleppen bij mij, nu pas zijn verwijderd. Jammer ook dat ik hier op dit forum uitlatingen heb gedaan waarvan ik nu enorm spijt heb. Daarom trek ik per direct de stekker uit mijn account, verdwijn dus met de staart tussen de poten. En hoop ik dat er forumleden zijn, die niet de teleurstelling zullen beleven waarmee ik op dit forum in aanraking ben gekomen. Invloedrijke man/vrouw op dit forum, wordt gelukkig, en zorg goed voor jezelf.

kater232
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 apr 2014 20:44

kater232 21 jul 2019 14:44

Hallo Allemaal, ik ben Kater/Kay en kom ik uit het wonderschone Beek, Ik lees al ruime tijd mee en heb op basis daarvan jaren geleden een mtb gekocht, en laterna weer weggedaan omdat ik meer op dan naast de weg reed en nu op zoek naar een racefiets..

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 jul 2019 15:25

@Carjans, jammer dat er iets voorgevallen lijkt te zijn. Maar het lijkt me beter dat je vertelt wat er gebeurd is. Dit is weer zo vaag.
In ieder geval nog veel plezier met het fietsen, dat lukt ook wel zonder fietsforum.

Edit om 18.30 uur
Ik zie dat @vanlimpurg schrijft dat hij "jans" heet. Ik wil laten weten dat ik helemaal niets, maar dan ook niets van doen heb met die man.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 09 aug 2019 00:57

Misschien is het wel je verloren gewaande broer. :lol:
Misschien even 'spoorloos' contacteren

kistigun
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jul 2019 22:35

kistigun 12 aug 2019 23:33

Hallo, Ik ben Tim, 36 jaar uit Weert. In het verleden wat gemountainbiket op en 26" maar dat is eigenlijk door de loop der jaren een beetje verwaterd. Sinds september vorig jaar een nieuwe mtb gekocht(Stevens Sentiero) en sinds maart dit jaar ook een racefiets(Stevens Stelvio)

Ben eigenlijk weer begonnen met fietsen om dit jaar op 6 september de Mont Ventoux te gaan beklimmen. Dit allemaal in het kader van 'het groot verzet tegen kanker' om zo geld in te zamelen voor het KWF & het Toon Hermans huis te Weert. Weet niet of dit de juiste plek is maar ik doe het toch(alles voor het goede doel :D) Mochten menden me willen sponsoren(en daarmee de goede doelen): https://grootverzettegenkanker.nl/timbakx Inmiddels door het trainen de smaak behoorlijk te pakken op beide fietsen waardoor ik dit jaar al aardig wat kilometers heb gemaakt(2500km).

Ik las al veel op het forum betreffende materiaal tips en ervaringen maar ben uiteindelijk lid geworden om wat vragen te stellen/ervaringen te delen en om eventueel wat spullen te kopen/verkopen.

Sportieve groet Tim

erwin20vt
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 aug 2019 21:36

erwin20vt 18 aug 2019 12:39

Hoi, Ik ben Erwin 35 jaar oud vroeger verplicht veel km`s gefietst omdat ik ver buiten af woonde. en had altijd wel een Mtb in de schuur staan die af en toe gebruikt werd in de winter maanden wanneer er niet gevoetbalt werd.
Sinds dit jaar heb ik het werk een stuk dichterbij (8,5km enkel) en heb ik mij zelf getrakteerd om een nieuw Koga F3 stadshybride en doe ik daar bij alle woon-werk ritjes mee.

Redelijk fanatieke hardloper maar afgelopen winter geblesseerd geraakt wat redelijk lang heeft geduurd en aangezien er in mijn omgeving redelijk wat fiets groepjes zijn de stoute schoenen maar is aangetrokken en een week of 3 geleden een oude Trek met 105 groep op de kop getikt via Marktplaats om te kijken of het wielrennen mij ook bevalt. Tot nu toe is dat wel het geval al begin ik dus net maar 60km+ ritjes met een gemiddelde van rond de 32 p/u gaan mij prima af en waar ik ongetwijfeld nog niet de juiste houding en/of fiets heb zit ik er prima op zonder pijntjes en verzuring.

hier maar is een beetje inlezen, wanneer het goed bevalt misschien maar is kijken naar een iets modernere Fiets en dan kijken wat bij mij past.

Sportieve groet Erwin

Chimichi
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2019 09:38

Chimichi 20 aug 2019 09:52

Hoi Allemaal,

Ik ben Maurits (27) uit Spijkenisse (over 3 maanden uit Hellevoetsluis :mrgreen:) Ik rijd sinds 2012 op mijn Sensa Romagna en ben sinds een jaar of twee serieus aan het fietsen. Waar ik me in het begin slecht kon motiveren, ik wist niet hoe ik moest trainen, wat het effect van voeding was en waar ik de tijd vandaan moest halen (destijds reed ik om 05:00 naar Amsterdam om om 18:30 gesloopt thuis te komen). Nu snap ik de basis veel beter en rijd ik in de zomer tussen de 60 en 140km per week. Vaak alleen, soms met mijn vriendin en soms met een paar vrienden. In de herfst en winter rij ik alleen woon-werk kilometers dit wordt mogelijk gemaakt door mijn hele coole Leyzene lampen (althans ik vind ze cool). Een Smart trainer staat nog steeds op mijn verlanglijstje, net als een vermogensmeter en nieuwe wielen (duur, duur, duur maar wel leuk om uit te zoeken!)

Nu ik steeds fanatieker wordt merk ik dat ik ook steeds vaker op dit forum terecht kom na het Googlen van mijn vragen. Ik hoop nog veel te leren op dit forum en wat ik geleerd heb te kunnen delen!

Plaats reactie