Alles over vakanties op én met de fiets

Fietswalhalla´s

SnelleSym
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 aug 2014 20:37
Locatie: Alkmaar

SnelleSym 16 jul 2019 13:28

Mocht er al een soortgelijk topic bestaan, sluit deze dan gerust af met een verwijzing naar de eerste, maar met het bladeren kwam ik er niet zo snel achter.

Op meerder plekken in dit gedeelte zijn topics te vinden over mooie vakantie adressen-standplaatsen, en ik ben voor de komende jaren op zoek naar zulke vakantie-boek-waardige plekken, laat mij even uitleggen wat ik hiermee bedoel.

Girona, de plek van Robert Gesink, mooi fietsen, mooie stadjes en goede koffie ;) prima om meerdere dagen te verblijven en ook om aldaar fietsen te huren.

Mallorca, ook bekend als fiets bestemmingen, maar ook zeker qua natuur en bezienswaardigheden prima te doen, fiets verhuur is natuurlijk ook goed te doen.

Zuid Frankrijk, ikzelf ken alleen het gebied rond de mt. Ventoux, maar daar kan je prima een paar dagen verblijven, kan je cultuur snuiven en natuurlijk heerlijk fietsen.

Lago di Como, groot gebied met alle mogelijkheden, verhuur, cultuur, culinair, goed toeven aldaar.

Enfin, op deze plekken is het goed om meerdere dagen te verblijven, maar er zijn er vast meer, wat ik soms een "luxe-probleem" vind is dat je naar een bekende berg rijd, je fietst deze berg en... tuurlijk de omgeving is soms heel mooi, en nog een paar dagen daar verblijven geen probleem, maar langer als een week word toch wel zeuren, dus wat zijn nou écht de fiets mekka's waar je geweest "moet" zijn.

En ja, dit zal voor iedereen verschillen, sommige zijn na 1 beklimming van de Ventoux al klaar en sommige doen hem 3x in evenzoveel dagen maar... ik ben benieuwd en zoek dus inspiratie voor toekomstige meerdaagse (denk 1 week) fietsvakantie adressen die niet gaan vervelen,
Trainen voor 1 juni 2020 Klimmen tegen MS 10 jarig jubileum!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 jul 2019 14:23

Op Cyclokalender hebben wij hier een hele serie over geschreven

- Deel 1
- Deel 2
- Deel 3 (dichtbij huis-editie)

Voor de mensen die te lui zijn om te lezen

1. Bourg d'Oisans
2. Bormio
3. Argèlez-Gazost
4. Andermatt
5. Corvara/La Villa
6. Levico
7. Imst
8. Barcelonette
9. Tiefencastel
10. Bedoin

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 16 jul 2019 14:28

Ik ben een beetje bevooroordeeld maar denk ook eens aan iets anders. Bijvoorbeeld Kreta. Je kunt daar helemaal los gaan. Van vlak langs de kust, heuvelachtig in de binnenland tot gewoon berg oversteken naar de zuidkust.
Zoals bijvoorbeeld vanaf mijn oma's dorp naar het ruige zuiden (en terug)
kreta.jpg
Of een rondje achterland Rethimnon
kreta 2.jpg
Enz, enz. De rondjes kunnen zo groot worden als je wilt/aankunt. In ieder dorp onderweg zijn er goede cafe's/taverne voor een hapje/drankje onderweg.

Wil je ook eens van het padje af? Genoeg natuurgebieden waar de locals je graag naar toe verwijzen voor een potje gravel.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 16 jul 2019 15:19

In Walhalla zijn er geen auto’s die je krap en eng inhalen. En ook geen zwermen motorfietsers.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 16 jul 2019 15:38

Regio Calpe, Benidorm. Zodra je de 1e paar km drukte van de kustwegen hebt verlaten kom je in het Spaans achterland van de Provincie Alicante met kleine heuvels bergen tot 1500m, olijf- en wijngaarden, stuwmeren, vergezichten en dat allemaal op hele rustige wegen. Geen echt hooggebergte boven de 2000m maar er zitten toch beklimmingen tot 20km lang tussen en daarnaast kun je je ook beperken tot heuvels a la Limburg. Vergelijkbaar met Mallorca maar wellicht nog meer keuze.

https://youtu.be/rws715yBW7Y

Ik ga er binnenkort op vakantie en had al wat routes uitgezocht.

https://www.gpsies.com/map.do?fileId=gjtslpiumltwyuff

https://www.strava.com/routes/20273564

https://www.strava.com/routes/20269204

https://www.strava.com/routes/20269117
Afbeelding

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 16 jul 2019 16:34

Stoumont 😍
Malaga
Afbeelding

SnelleSym
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 aug 2014 20:37
Locatie: Alkmaar

SnelleSym 16 jul 2019 16:50

Allen, bedankt!

Ik zal de stukken op cyclo kalender gaan lezen haha, zo lui ben ik dan ook weer niet.

En geen auto's en motoren word lastig vrees ik, er zijn veel gelijk gestemden qua uitzichten en mooie vergezichten, en sommige kiezen dan inderdaad (helaas) voor gemotoriseerd vervoer, vorige week op de Ventoux vloog er ook een hele rij Porsche rijders langs... maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik ook wielrenners bijzondere capriolen heb zien uithalen in de afdaling dus tsja...
Trainen voor 1 juni 2020 Klimmen tegen MS 10 jarig jubileum!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 jul 2019 17:13

Granada en Gran Canaria zijn ook uitstekende opties.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 16 jul 2019 17:36

Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 17 jul 2019 11:08

Nee_Nee schreef: 16 jul 2019 15:19 In Walhalla zijn er geen auto’s die je krap en eng inhalen. En ook geen zwermen motorfietsers.
Ik ga er binnenkort heen.

* Fietspaden vanaf Annecy tot Albertville
* Fatsoenlijke en naar Franse begrippen zeer goed aangegeven afslagen naar diverse klimmen.
* Weinig tot geen verkeer op de klimmen omhoog. ( Absoluut geen Alpe D'Huez taferelen )

rust:
Afbeelding

Fietspad:
Afbeelding

Nog wat info :

https://www.haarspeldbocht.nl/category/frankrijk/
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Tomver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 08:40

Tomver 17 jul 2019 21:00

havana schreef: 16 jul 2019 14:23 Op Cyclokalender hebben wij hier een hele serie over geschreven

- Deel 1
- Deel 2
- Deel 3 (dichtbij huis-editie)

Voor de mensen die te lui zijn om te lezen

1. Bourg d'Oisans
2. Bormio
3. Argèlez-Gazost
4. Andermatt
5. Corvara/La Villa
6. Levico
7. Imst
8. Barcelonette
9. Tiefencastel
10. Bedoin
Deel drie geeft aan tijdelijk buiten gebruik te zijn. Kun je eens kijken, die leek me het interessantst voor nu!

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 18 jul 2019 00:57

@Tomver: Is inmiddels weer in gebruik... Deel 3 (dichtbij huis-editie). :winkthumb:

Plaats reactie