Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Voor de afvallers

Zino
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 feb 2016 15:34

Zino 14 jul 2019 11:36

Afvallen is voor mij moeilijker dan in vergelijking met de tijd dat ik gestopt ben met roken. 14 dagen stoppen met roken en het moeilijkste was gebeurd. Met afvallen stopt het nooit heb ik het gevoel. Ik ben zo'n 3 jaar geleden van 103kg naar 90kg gegaan. Dat in 3 maanden tijd en echt een strikt dieet gevolgd. Dan ben ik weer wat meer gaan zondigen maar zit nu nog altijd op dit gewicht. Mijn doel is om na de vakantie nog eens echt ervoor te gaan en -80 te gaan. Nu afvallen en in tussen veel en intensief fietsen doe ik niet. Ik heb het nog geprobeerd maar voel me dan minder sterk dan als ik gewoon eet. Ik blijf dan ook wel fietsen maar rijd dan gewoon lang en traag. Dan is het niet zo erg als ik wat minder energie heb.

Het is misschien niet de ideale manier van afvallen maar voor mij is het echt een mentale kwestie. Als ik afval wil ik het zeer strikt doen en veel laten. De korte pijn zeg maar. Snel resultaat zien en dan vanaf december weer opbouwen en intensiever naar het nieuwe seizoen met hopelijk een hoop kilo's minder.
Hoe rapper je traag kan rijden, hoe beter je bent...

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 14 jul 2019 13:53

Zino schreef: 14 jul 2019 11:36 Afvallen is voor mij moeilijker dan in vergelijking met de tijd dat ik gestopt ben met roken. 14 dagen stoppen met roken en het moeilijkste was gebeurd. Met afvallen stopt het nooit heb ik het gevoel. Ik ben zo'n 3 jaar geleden van 103kg naar 90kg gegaan. Dat in 3 maanden tijd en echt een strikt dieet gevolgd. Dan ben ik weer wat meer gaan zondigen maar zit nu nog altijd op dit gewicht. Mijn doel is om na de vakantie nog eens echt ervoor te gaan en -80 te gaan. Nu afvallen en in tussen veel en intensief fietsen doe ik niet. Ik heb het nog geprobeerd maar voel me dan minder sterk dan als ik gewoon eet. Ik blijf dan ook wel fietsen maar rijd dan gewoon lang en traag. Dan is het niet zo erg als ik wat minder energie heb.

Het is misschien niet de ideale manier van afvallen maar voor mij is het echt een mentale kwestie. Als ik afval wil ik het zeer strikt doen en veel laten. De korte pijn zeg maar. Snel resultaat zien en dan vanaf december weer opbouwen en intensiever naar het nieuwe seizoen met hopelijk een hoop kilo's minder.
Je hebt levenslang...

Stoppen met roken is ook echt gewoon stoppen.
Stoppen met eten dat kan niet.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 jul 2019 14:07

Zino schreef: 14 jul 2019 11:36 Nu afvallen en in tussen veel en intensief fietsen doe ik niet. Ik heb het nog geprobeerd maar voel me dan minder sterk dan als ik gewoon eet. Ik blijf dan ook wel fietsen maar rijd dan gewoon lang en traag. Dan is het niet zo erg als ik wat minder energie heb.

Het is misschien niet de ideale manier van afvallen maar voor mij is het echt een mentale kwestie. Als ik afval wil ik het zeer strikt doen en veel laten. De korte pijn zeg maar. Snel resultaat zien en dan vanaf december weer opbouwen en intensiever naar het nieuwe seizoen met hopelijk een hoop kilo's minder.
Als je wilt afvallen doe het op de manier hoe het voor jouw werkt (extremen uitgesloten).

Afvallen als je intensief fiets kan ik ook niet, minder power, voel me moe. En wat is het signaal van je lichaam bij moe......... eten en dan ga je weer.

Maar er is toch een hoop af bij je, dat is toch al mooi.

GVW
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 apr 2017 20:03

GVW 14 jul 2019 14:31

Houden jullie de macro's bij bv in MyFitnesspal?

Vanlimpurg
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 jul 2019 16:32

Vanlimpurg 14 jul 2019 22:13

GVW schreef: 14 jul 2019 14:31 Houden jullie de macro's bij bv in MyFitnesspal?
Ik hou niks bij. Val ik af dan doe ik het goed. Kom ik bij dan vreet ik teveel of sport te weinig. Val ik van mijn fiets dan train ik te hard of vreet ik te weinig.
Hoe lichter de fiets is, hoe minder energie het kost, hoe minder snel je dikke pens weg is

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 15 jul 2019 11:30


Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 15 jul 2019 15:35

Interessante materie

https://youtu.be/afsRKtTDdWY

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 jul 2019 16:04

Het verhaal klopt alleen niet voor de helft niet. Op Papendal kunnen ze het rustmetabolisme bepalen, daar is dus daarna weinig gokken meer aan. Efficiëntie van het lichaam op de fiets is makkelijk te meten met ademgasanalyse. Oftewel het verbruik kan je heel nauwkeurig bepalen.

Aan de inname kant klopt het dat 'de ene koolhydraat niet de andere is qua hoeveel netto energie het uiteindelijk oplevert, maar dat effect moet niet overdreven worden. Je kan een beetje schuiven met de hoeveelheid volkoren producten je eet, maar het merendeel van de koolhydraten is absoluut niet volkoren tijdens een etappe koers.

Daarnaast levert het bij houden van het eten een schat van informatie op voor de omkadering van de ploeg. Als ze nu tot de conclusie komen dat Kruiswijk net iets te veel af gevallen is, dan kunnen ze dit voor de volgende etappe koers heel nauwkeurig bijsturen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Vanlimpurg
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 jul 2019 16:32

Vanlimpurg 16 jul 2019 08:17

Het was wederom, net zoals iedere dinsdagochtend, weegdag. 113.7. deze week maar rustig aan doen met eten want van het weekend BBQ.

Nu zat ik te denken. Is het niet beter om te kijken wat je per week naar binnen ramt aan aantal calorieën ipv per dag. Aangezien je ook per week weegt.
Hoe lichter de fiets is, hoe minder energie het kost, hoe minder snel je dikke pens weg is

rudi assauer
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 apr 2014 19:52

rudi assauer 16 jul 2019 09:21

Vanlimpurg schreef: 16 jul 2019 08:17
Nu zat ik te denken. Is het niet beter om te kijken wat je per week naar binnen ramt aan aantal calorieën ipv per dag. Aangezien je ook per week weegt.

Dat klinkt als zoeken naar wat uitwegen om toch niet het ritme aan te houden.

Grow some balls en doorzettingsvermogen 😜😉
Race: Stelbel Rodano Disc / Cannondale CAAD10
MTB: Santos 4.29
WW: Santos Trekking Lite

Afbeelding

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 16 jul 2019 10:37

Hebben jullie ook al eens overwogen om vegetariër te worden?

Zonder een discussie te voeren over hoe goed of slecht vlees is: kennen jullie vegetariërs met overgewicht?

In vlees zitten vaak meer calorieën per volume eenheid dan in vleesvervangers, dus kun je meer volume eten zonder aan te komen. Het vergt wel een beetje wilskracht, met name bij de BBQ.
Mindertariën kan natuurlijk ook.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 16 jul 2019 11:26

vermeulen schreef: 16 jul 2019 10:37 Hebben jullie ook al eens overwogen om vegetariër te worden?

Zonder een discussie te voeren over hoe goed of slecht vlees is: kennen jullie vegetariërs met overgewicht?
Ja, ik ken wel vegetariërs met overgewicht. Sommigen werken namelijk kilo's kaas naar binnen. En ik denk ook niet dat bij veel mensen met (flink) overgewicht vlees an sich de grootste boosdoener is.

En mocht je overwegen vegetarier te worden bouw het geleidelijk af. Ik merk in ieder geval dat als ik een vegetarische avondmaaltijd op heb, dat ik rond een uur of 10 heel erg de behoefte krijg om iets te snacken.

En sinds wanneer gaat eten om het volume? Dan kan je beter je eten met een halve liter water erbij gaan pureren.

Plaats reactie