Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ervaringen met SwissStop Black Prince remblokken

cipollini 2
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 feb 2014 18:24

cipollini 2 06 mar 2014 10:52

Heb black princen gemonteerd met nieuwe sram red remmen: perfecte combinatie voor mij.
Of ze beter remmen in vgl met yellow king ? Vind van wel (kan ook aan remmen zelf liggen).
Groter voordeel is het ontbreken van gele strepen.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 31 mar 2014 16:47

Ik heb nu een paar ritjes met deze remblokken gedaan en vandaag voor het eerst echt de heuvels in, remmen dat die blokken doen! Wat een verschil met mijn vorige blokjes of de shimano blokken in combinatie met mijn dura ace wielen. Geen verschil met remmen op alu.

Gebruikersavatar
RobiOne
Forum-lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 jun 2012 09:45

Gebruikersavatar RobiOne 14 mar 2015 09:57

Ik ben ook aan het rond kijken voor remblokken voor carbon wielen. Ik kom de Swissstop Black Prince tegen alleen dan in de variant Flash en Pro. Ik heb al gezocht, maar kan het verschil niet vinden. Weet iemand wat het verschil hier tussen is?

EDIT: Kom er net achter. De Flash is voor Shim/SRAM en de Race is voor Camp.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 mar 2015 10:05

RobiOne schreef:Ik ben ook aan het rond kijken voor remblokken voor carbon wielen. Ik kom de Swissstop Black Prince tegen alleen dan in de variant Flash en Pro. Ik heb al gezocht, maar kan het verschil niet vinden. Weet iemand wat het verschil hier tussen is?
Er zijn 2 types "Pro", nl de Flash en de Race

Black Prince Flash Pro is voor Shimano (& -compatibele) houders
Black Prince Race Pro is voor Campagnolo (& -compatibele) houders

edit: Je hebt het ondertussen zelf al gevonden :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 14 jul 2019 18:12

Die ervaringen in dit topic zijn alweer van een paar jaar geleden. Ik heb deze blokken sinds kort gemonteerd. In eerste instantie was ik erg positief. Ze remmen beter dan mijn vorige blokken. Maar na een aantal dagen in de bergen begonnen ze ineens erg schokkerig te remmen, zeker als je echt de snelheid eruit wilt halen.. Ook was ik in eerste instantie positief over hoe weinig geluid de blokken maken tijdens het remmen. Maar later begonnen zet ook erg hard te piepen als ik stevig afremde voor haarspeldbochten in een afdaling.

Het schokkerige remmen vind ik echter het meest vervelende. Wat zijn jullie ervaringen inmiddels?

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 14 jul 2019 23:06

Bij mij werken ze (op Campa Bora Ultra 2) nog altijd perfect, ook in het hooggebergte en ook in het hooggebergte in de regen. Ze gaan ook heel lang mee. Ik heb ervover gedacht om de Rode Campa blokken te proberen maar toen ik de laatste keer nieuwe mest kopen vond ik het risico dat ze niet zo goed kunnen zijn als de Black Prince te groot en de kans dat ze beter zijn te klein.
Afbeelding

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 15 jul 2019 08:06

ericpeters schreef: 14 jul 2019 23:06 Bij mij werken ze (op Campa Bora Ultra 2) nog altijd perfect, ook in het hooggebergte en ook in het hooggebergte in de regen. Ze gaan ook heel lang mee. Ik heb ervover gedacht om de Rode Campa blokken te proberen maar toen ik de laatste keer nieuwe mest kopen vond ik het risico dat ze niet zo goed kunnen zijn als de Black Prince te groot en de kans dat ze beter zijn te klein.
Ik reed de afgelopen jaren met de rode Campagnolo blokken maar op mijn Fulcrum wielen gingen deze enorm krijsen. Overgestapt op Black Prince en geen geluid meer en net zulke goede remprestaties.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jul 2019 08:33

Ik heb ze recent ook weer eens gebruikt, zowel op mijn Bora’s als op mijn Chineesjes. Mijn ervaringen

- remmen vooral als ze nieuw zijn heel goed
- zodra ze slijten nemen de remprestaties flink af
- slijten snel
- piepen niet

Nu weer Campagnolo rood en dat blijven voor mij de beste blokken.

wm
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 15 jul 2019 09:22

Havana/Eric wat tegenstrijdige berichten. Gebruiken jullie de "evo" of de "pro" versie van de blokken?

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 15 jul 2019 12:15

Ik heb de Rode Campa' nog nooit gebruikt, misschien zijn ze wel beter. Ik weet niet eens of ik evo of pro gebruik. De Swisstop gaan bij mij erg lang mee, echt heel erg lang. Ik gebruik ze wel bijna nooit in de regen, dan pak ik een andere fiets. Havana heeft nieuwere Bora's dan ik, die hebben een andere remrand wat nog beter zou moeten remmen. Beter remmen met dezelfde blokken staat gelijk aan sneller slijten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 15 jul 2019 13:24

Kunnen jullie het schokkerige remmen verklaren?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jul 2019 13:26

Schokkerig remmen herken ik niet. Ik gebruikte overigens de Pro-versie.

@ericpeters

Ik weet van Rene dat de wat oudere Bora's het niet goed doen op de rode Campa-blokken.

Plaats reactie