Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Carbonscan na aanrijding ?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 jul 2019 16:04

ottorongo schreef: 09 jul 2019 15:21 Die reactie had ik verwacht.En ik zeg hierop volmondig JA omdat het tegenover een verzekeringsmaatschappij is. Tegenover particulieren nooit zoiets doen.
De verzekeringsmaatschappij zijn "wij". Dus ik moet betalen om jou een nieuw wiel te geven wat niet nodig was? Zo worden de premies vanzelf onbetaalbaar.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 09 jul 2019 16:11

Noemen ze dat niet gewoon; zwendel?...
...

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 09 jul 2019 17:00

Met braaf te zijn ga je nooit rijk worden. Verzekeringsmaatschappijen zijn zelf de grootste oplichters die er zijn. Je mag altijd wel betalen, tot je er eens iets van nodig hebt.

Als er een kras in mijn auto zit doordat iemand ertegen gereden heeft trek ik er met veel plezier en zonder schuldgevoel een kras bij zodat de hele kant mee gespoten wordt. Want ik ga het risico op kleurverschil niet nemen aangezien dit er van te voor ook niet was.

En in dit geval zou ik het zeker doen. Wat moet ie dan doen? Hopen op de goodwill van de verzekering dat ze die scan gaan betalen? Gaat nooit gebeuren. En dan? Rondrijden op een frame waarvan je niet weet of er iets mee is? Zelf een nieuw frame kopen omdat een ander er tegen gereden heeft?

Ik weet niet hoe het zit bij jou, maar ik ga geen 1000 euro betalen omdat een ander mijn spullen kapot maakt.

De enige optie is je zekerheid nemen en zorgen dat je een nieuw frame krijgt.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 09 jul 2019 17:03

Jans schreef: 09 jul 2019 16:04
ottorongo schreef: 09 jul 2019 15:21 Die reactie had ik verwacht.En ik zeg hierop volmondig JA omdat het tegenover een verzekeringsmaatschappij is. Tegenover particulieren nooit zoiets doen.
De verzekeringsmaatschappij zijn "wij". Dus ik moet betalen om jou een nieuw wiel te geven wat niet nodig was? Zo worden de premies vanzelf onbetaalbaar.
Het gaat niet om het wiel, want die zijn zoals er gepost werd stuk.. Het gaat om zijn frame. Ze weten niet zeker of er iets aan is.. Ga jij dan het risico nemen om aan 60km/h af te dalen op een frame waar er mss onzichtbare schade op is? Of ga je zelf 1000 euro ophoesten voor iets waar jij geen schuld aan hebt?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 jul 2019 17:08

Djemz schreef: 09 jul 2019 17:03
Jans schreef: 09 jul 2019 16:04
ottorongo schreef: 09 jul 2019 15:21 Die reactie had ik verwacht.En ik zeg hierop volmondig JA omdat het tegenover een verzekeringsmaatschappij is. Tegenover particulieren nooit zoiets doen.
De verzekeringsmaatschappij zijn "wij". Dus ik moet betalen om jou een nieuw wiel te geven wat niet nodig was? Zo worden de premies vanzelf onbetaalbaar.
Het gaat niet om het wiel, want die zijn zoals er gepost werd stuk.. Het gaat om zijn frame. Ze weten niet zeker of er iets aan is.. Ga jij dan het risico nemen om aan 60km/h af t,e dalen op een frame waar er mss onzichtbare schade op is? Of ga je zelf 1000 euro ophoesten voor iets waar jij geen schuld aan hebt?
Dus? Je gaat het frame doormidden buigen om een nieuw te krijgen? Nee, je laat een scan maken, dat was de vraag.
En maar zeuren dat de verzekeraars zo streng zijn. Gek hè, met zoveel fraude.
Ik had @ottorongo gequote, dus ging het over zijn bijdrage.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 jul 2019 18:24

Djemz schreef: 09 jul 2019 17:03
Jans schreef: 09 jul 2019 16:04
ottorongo schreef: 09 jul 2019 15:21 Die reactie had ik verwacht.En ik zeg hierop volmondig JA omdat het tegenover een verzekeringsmaatschappij is. Tegenover particulieren nooit zoiets doen.
De verzekeringsmaatschappij zijn "wij". Dus ik moet betalen om jou een nieuw wiel te geven wat niet nodig was? Zo worden de premies vanzelf onbetaalbaar.
Het gaat niet om het wiel, want die zijn zoals er gepost werd stuk.. Het gaat om zijn frame. Ze weten niet zeker of er iets aan is.. Ga jij dan het risico nemen om aan 60km/h af te dalen op een frame waar er mss onzichtbare schade op is? Of ga je zelf 1000 euro ophoesten voor iets waar jij geen schuld aan hebt?
Die wielen zijn niet "stuk", daar zit een slagje in. Zolang het geen LightWeights zijn kan je die waarschijnlijk gewoon richten.

De TS kan het beste inschatten wat er nu daadwerkelijk met de fiets gebeurd is. Als ik het zo lees is die niet bepaald over de weg gestuiterd. De fiets is ook niet in de kofferbak geduwd. Er is niets aan het frame te zien? De kans op ernstige schade lijkt mij erg klein.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 09 jul 2019 18:52

ottorongo schreef: 09 jul 2019 15:21 Die reactie had ik verwacht.En ik zeg hierop volmondig JA omdat het tegenover een verzekeringsmaatschappij is. Tegenover particulieren nooit zoiets doen.
Zo, jij bent niet heel snugger, of wel? Wie denk je dat onder aan de streep opdraait voor jouw fraude? Juist, de klanten die meer premie mogen gaan betalen. Je naait je mede-"particulieren". En als je gepakt wordt, kom je in een frauderegister en kun je alleen nog de wettelijk verplichte verzekeringen afsluiten, maar dan tegen een fors hogere premie.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 09 jul 2019 18:54

Het is niet mijn gewoonte te reageren op posts van mijn bericht maar nu eventjes toch maar.Deze maatschappijen hebben tot doel zoveel mogelijk winst te maken en zoveel mogelijk premies te innen. Bij een expertitie is die man aangesteld om hun uitkeringen zoveel mogelijk te reduceren en het slachtoffer komt er dan meestal bekaaid vanaf.Ik heb het dus aan de lijve ondervonden de laatste twee jaren.Maar als er nog mensen zijn die deze materie naïef willen beoordelen, ga je gang.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 09 jul 2019 19:19

@SiO2. Jij bent in staat om te oordelen of ik snugger ben of niet. Verzekeringen en banken behoren niet tot mijn favorieten. (uit ervaringen opgenomen)

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 09 jul 2019 19:28

ottorongo schreef: 09 jul 2019 19:19 @SiO2. Jij bent in staat om te oordelen of ik snugger ben of niet. Verzekeringen en banken behoren niet tot mijn favorieten. (uit ervaringen opgenomen)
Jij denkt dat je een verzekeraar oplicht. In werkelijkheid heb je je medeklanten te pakken.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 jul 2019 19:45

SiO2 schreef: 09 jul 2019 19:28
ottorongo schreef: 09 jul 2019 19:19 @SiO2. Jij bent in staat om te oordelen of ik snugger ben of niet. Verzekeringen en banken behoren niet tot mijn favorieten. (uit ervaringen opgenomen)
Jij denkt dat je een verzekeraar oplicht. In werkelijkheid heb je je medeklanten te pakken.
Dat probeer ik al even duidelijk te maken, maar of @ottorongo wel of niet snugger is interesseert me niet echt. Wel dat hij over mijn rug, en die van anderen, claims binnenhaalt.

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 09 jul 2019 19:51

Ieder bedrijf moet winst maken om te kunnen overleven. Verzekeren is eigenlijk "draagt elkanders lasten", het poolen van risico's, ontstaan in de VOC tijd. Verzekeringspremie betaal je en je krijgt er niet direct iets moois of tastbaars voor terug, dus dat geeft het gevoel van "niet nuttig besteedt geld". Totdat je iets overkomt en dan wil je schadeloos worden gesteld door de verzekeraar. De verzekeraar probeert voor een redelijke premie een redelijke dekking te realiseren. Op het moment dat iedere klant gaat maximaliseren, dan worden of de voorwaarden aangescherpt of gaat de premie omhoog. De Nederlandse Bank houdt toezicht op de bedrijfsvoering van verzekeraars. Is die niet voldoende krijg je een aanwijzing of je vergunning wordt ingetrokken. Verzekeraars zijn vaak "Onderlinge waarborg maatschappijen", een corporatie waarbij de leden ook de risicodragers zijn. In de praktijk worden overwinsten weer uitgekeerd of de premie wordt verlaagd. Als je niet je in de verzekeringsvoorwaarden kan vinden, kun je een andere verzekeraar met betere voorwaarden en waarschijnlijk een hogere premie uitzoeken. Ik zelf probeer mijn risico's zoveel als mogelijk te beperken en verzeker alleen het hoogst noodzakelijke met een hoog eigen risico, zodat mijn premie relatief laag is. Als het mis gaat moet ik dan op de blaren zitten, maar al die tijd heb ik geprofiteerd van een veel lagere premie. Eigenlijk ben je voor een deel je eigen verzekeraar, hetgeen mij heel veel geld scheelt. Als je kijk naar de verzekeringseconomie, dan zie je dat je als homo economicus qua nut (pareto optimum) eigenlijk alleen de voor jou niet draagbare risico's moet verzekeren. Alle andere financieel kleinere risico's, of de risico's die hele grote kans hebben dat ze werkelijkheid worden, kun je beter zelf nemen, omdat de premie je schadekosten zullen overtreffen.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Plaats reactie