Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 03 jul 2019 20:49

Nee_Nee schreef: 03 jul 2019 20:25 laat het gaan en probeer er om te lachen. Geen tijd in steken
Ook mijn idee :like:

Het is een ergerlijk verhaal, maar alle energie die je erin steekt gaat je toch niks (positiefs) opleveren.

Gebruikersavatar
LongTallErne
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27

Gebruikersavatar LongTallErne 03 jul 2019 23:00

Weer even on-topic:

Vrijdag 20.55u op NPO 2 De machinekamer van Tom Dumoulin.

Wat een opmars moest worden naar een overwinningszege in de Giro, kwam voor wielerheld Tom Dumoulin voortijdig ten einde. In de afgelopen maanden volgde PowNed het 28-jarige sporttalent en zijn ploeg Sunweb van dichtbij om te zien wat er allemaal komt kijken bij het klaarstomen van een kampioen.

Rollercoaster
Niemand die had verwacht dat een knieblessure alles zou veranderen in een rollercoaster en persoonlijk drama.

Topwielrenner
Wat is er voor nodig om een topwielrenner zo goed mogelijk aan de start te laten verschijnen? PowNed volgde Tom Dumoulin en het team eromheen van dichtbij.

Militaire precisie
Een 125 man sterke organisatie die niets aan het toeval overlaat en met militaire precisie alles in werk stelt om een topprestatie neer te zetten. Van ploegarts tot mecanicien, van persoonlijk trainer tot voedingsdeskundige.

Innovaties
Wat is de filosofie en welke innovaties worden er toegepast om het 28-jarige sporttalent zo goed mogelijk aan de start te laten verschijnen?
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 04 jul 2019 09:10

Bovenstaande is toch wel erg goed getimed nu je overal hoort dat Dumoulin weg wil omdat Sunweb zo’n zooitje is. De militaire precisie las ik gisteren niet terug in de krant. Wel onvrede over de ploegopbouw, communicatie over de knie en medisch amateurisme wat hem de tour heeft gekost.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 04 jul 2019 09:26

bakboord1 schreef: 04 jul 2019 09:10 Bovenstaande is toch wel erg goed getimed nu je overal hoort dat Dumoulin weg wil omdat Sunweb zo’n zooitje is. De militaire precisie las ik gisteren niet terug in de krant. Wel onvrede over de ploegopbouw, communicatie over de knie en medisch amateurisme wat hem de tour heeft gekost.
Militaire precisie kan ook negatief uitpakken als dat ten koste gaat van flexibiliteit, improvisatietalent, logisch nadenken en inzicht.

Maar wellicht heb ik als historicus een iet war ander idee over militaire precisie dat ik toch meestal interpreteer als starheid, conservatisme en het uit het oog verliezen van de grote lijn.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 jul 2019 11:30

Nee hoor ik denk wel dat het klopt. Je moet niet met oogkleppen een weg blijven volgen als er tussendoor meerdere wegen zijn die je kunt volgen. Dan moet je je wel afvragen of je nog op de juiste zit en het natuurlijk ook maar zien!

Goede dingen zijn ook vaak tijdelijk. Spekenbrink heeft een mooie ploeg opgezet de afgelopen jaren. Maar nu werkt het niet meer. Misschien door geld, maar dat lijkt nog niet eens het probleem.

Voor een crisis heb je andere mensen en/of vaardigheden nodig dan voor opbouw.

Je moet ook een beetje geluk hebben we verloren in 2010 onterecht het WK voetbal en staan we nu terecht in de damesfinale...… niet echt toch (knap gedaan en het gaat om het resultaat daar niet van) Maar het is een dunne lijn die niet altijd te controleren valt.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 05 jul 2019 16:26

bakboord1 schreef: 04 jul 2019 09:10 Bovenstaande is toch wel erg goed getimed nu je overal hoort dat Dumoulin weg wil omdat Sunweb zo’n zooitje is. De militaire precisie las ik gisteren niet terug in de krant. Wel onvrede over de ploegopbouw, communicatie over de knie en medisch amateurisme wat hem de tour heeft gekost.
Aan de aankondigingen meen ik toch te horen dat de docu vooral is gemaakt om te laten zien hoe geweldig goed de voorbereidingen zijn, en hoe veel werk er in zit om op het hoogste niveau mee te doen.
Ben erg benieuwd of ze er nog een andere draai aan hebben gegeven nu het zo mis is gelopen.

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 05 jul 2019 19:57

Dumpert is ook weer met een haatcampagne begonnen
https://www.dumpert.nl/mediabase/771378 ... fuW1ueKXXc
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 05 jul 2019 20:53

Najieto schreef: 05 jul 2019 19:57 Dumpert is ook weer met een haatcampagne begonnen
https://www.dumpert.nl/mediabase/771378 ... fuW1ueKXXc
Overdrijf toch niet zo. 'Haatcampagne' ...

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 05 jul 2019 23:38

Er zitten een paar heel erg grappige bij. En een paar trieste. Goeie mix voor de neutrale kijker.
Maar laten we wel wezen, welke malloot gaat op een 80 k/u weg rijden als er fietspaden aan beide zijden liggen. Dan vraag je om ellende. Dat is niet per ongeluk. Los van de reactie.
Ik heb ook maar een camera gekocht voor op de fiets voor het geval dat. En om debiele afdalingen te filmen zodat mijn vrouw kan zien dat ik mij wel verantwoord gedraag op mijn tochtjes.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 06 jul 2019 00:39

Haatcampagne vind ik voor dit filmpje ook lichtelijk overdreven.

Deze filmpjes (onder de titel Dumpert-tags) zijn simpelweg een compilatie van alles wat de afgelopen jaren op dumpert heeft gestaan. (met een bepaalde tag) . Nu 'toevallig" wielrenners, eerder is al 'fiets' langs geweest met vooral 16 jarigen die met hun opoe fiets met mand/krat op het asfalt eindigen, maar ook mand is aan de beurt geweest

https://www.dumpert.nl/mediabase/768843 ... ttags.html

Gebruikersavatar
PietH
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jun 2018 10:18
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar PietH 06 jul 2019 13:33

Wat betreft wielerhaat had ik vandaag een tegenovergestelde ervaring.
Ik fietste langs het A'dam-Rijn kanaal. Komt er een auto langszij rijden met open raam. Ik dacht: Oh oh, ga ik nu kennis maken met die beruchte wielrennershaat, heb ik iets verkeerd gedaan? Maar nee, de dame achter het stuur zei:
Mooie fiets zeg!
euhhh?
Echt een gaaf ding!
Dank u!

Een paar honderd meter verder keerde ze de auto en vervolgde haar weg in tegenovergestelde richting, waardoor ik de indruk kreeg dat ze speciaal even mijn kant op was gereden om dat te zeggen.

Er is nog hoop mensen :mrgreen:
🚴🏻Strava

koekiesbakker
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 nov 2014 12:04

koekiesbakker 06 jul 2019 14:01

TheUnexpected schreef: 03 jul 2019 18:13 Precies wat ik onderstreep. Mensen zijn in deze maatschappij zo geïsoleerd en gefocust op hun eigen 'zijn' dat ze vergeten te kijken naar de mensen om zich heen. Als wij individuen maar in ontwikkeling zijn, ons 'ding' kunnen doen.
Pot, ketel.

Plaats reactie