Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of fiets

Vrouwen racefiets

Kleomantre
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 aug 2016 16:53

Kleomantre 05 jul 2019 15:43

Goedemiddag,

Ik zou graag mijn vriendin op een racefiets krijgen. Ik fiets zelf 2 a 3x per week en zou leuk zijn af en toe eens samen met haar te rijden. Er zijn elementen van het fietsen die zij zeker leuk zal vinden, zoals afdalen (kan hier in omgeving Groesbeek wel een beetje).

Vereiste is dat ze een fiets nodig heeft. Aangezien het niet zeker is dat het ze er echt (veel) gebruik van gaat maken, is een Triban fiets van de Decathlon eigenlijk de meest voor de hand liggende optie.

Ikzelf rijd echter op een Giant Propel Advanced en ben weg van de acceleratie vanuit het bracket van deze fiets. Verder levert een upgrade naar beter materiaal, met name betere remmen of betere stabiliteit en directheid door betere wielen ook direct meer rijplezier op. Derhalve is het misschien ook een optie om een gebruikte damesfiets van een hogere klasse aan te schaffen. Of een duidelijk overjarig model met goede korting (modeljaar 2016/2017 ofzo)

Weet iemand misschien waar ik moet kijken? Of heeft iemand zelf iets in de aanbieding? Een tip is welkom :D

Hierbij de wensen

Framemaat: Zij is 160-164 en heeft relatief korte beentjes
Geometrie: echte vrouwenfiets geen mannenfiets. Lichte voorkeur voor meer allround/endurance dan 'racer'
Kleur: Geen overwegend zwarte of grijze fiets, ook geen vrijwel geheel witte. En blauw is ze ook geen fan van. Dit is wel leuk https://www.liv-cycling.com/nl/avail-advanced-2-2016
Budget: Zeker onder de 1000 euro, voorkeur 500-700 euro (onder 500 verwacht ik niet veel interessant aanbod meer).
Pedalen: geen absolute vereiste dat ze er direct goed op zitten, maar SPD (mountainbike) is een plus
Verdere plussen: Degelijke remmen en redelijk onderhouden fiets waarbij enkele vitale onderdelen als cassette en/of ketting niet direct vervangen hoeven te worden.
Waar: We wonen in Groesbeek dus zou handig zijn om niet helemaal naar Den Helder te moeten om een fiets te bekijken ofzo. Echter bij een zeer mooie of goede fiets is het geen must om op een uurtje of wat rijden een fiets op te halen.

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 05 jul 2019 15:54

Ik weet wel een goed merk 🤣🤣🤣
Voor dat dit merk op de markt kwam wist ik niet eens dat er fietsen voor vrouwen waren. Alleen andere zadels.
Geometrie is het toverwoord zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 jul 2019 17:18

devriesman schreef: 05 jul 2019 15:54 Ik weet wel een goed merk 🤣🤣🤣
Voor dat dit merk op de markt kwam wist ik niet eens dat er fietsen voor vrouwen waren. Alleen andere zadels.
Geometrie is het toverwoord zou ik zeggen.
Maar niet voor 500 euro.
Maar eerst eens kijken wat de lengte is en de binnenbeenlengte. Een klein "mannen frame" kan prima.

Pollekes
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 13 okt 2014 20:30

Pollekes 06 jul 2019 20:44


buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 08 jul 2019 13:34

Kleomantre schreef: 05 jul 2019 15:43 ...ben weg van de acceleratie vanuit het bracket van deze fiets.
Helaas kan ik je inhoudelijk niet helpen... maar was wel benieuwd wat je hier mee bedoelt? Voor mij een onbekend fenomeen "acceleratie vanuit het bracket"...

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 08 jul 2019 15:14

Er zit duidelijk een motor rond het bracket...
:shock: :lol:

Je post een Giant van 1699 euro, maar budget is -1000 euro.
Vermoedelijk gaat dat dus niet lukken.

Plaats reactie