Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 530

JackP
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2017 20:35

JackP 03 jul 2019 21:47

Heb sinds kort ook een 530 na jaren met een mio gereden te hebben. Bevalt super! alleen als ik via strava een route maak en deze ga rijden gaat er automatisch de virtual partner rijden. Kan dit ook uitgeschakeld worden? Ik kom er zelf niet uit.

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 03 jul 2019 22:03

Is dat niet een scherm in je (training) profile? Die kun je, dacht ik, verwijderen.

Gebruikersavatar
Arko74
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:50
Locatie: Uden
Contact

Gebruikersavatar Arko74 08 jul 2019 11:44

SqueeZer schreef: 27 jun 2019 08:16 ...
Tweede indruk word hopelijk dit weekend of in de loop van volgende week een test met beide toestellen tegelijk onder het fietsen, ik probeer dan ook mijn action cam op mijn helm te plaatsen waardoor ik ze beiden kan filmen tijdens het gebruik.

Voornaamste testen zullen zijn:

- Herberekening en snelheid hiervan.
- Bring me to, route maken, enz. dus alle mogelijkheden qua navigatie.
- via Golden Cheetah nadien nakijken of er verschillen zijn in data die geregistreerd is tussen beide toestellen.
- natuurlijk ook andere zaken zoals snelheid verbinden sensoren, batterijverbruik, enz. enz.
En SqueeZer, al wat wijzer geworden de afgelopen 2 weekenden?
"Fietsen is mijn medicijn."

Gabrie
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 25 mei 2016 23:42

Gabrie 11 jul 2019 21:15

Enige tijd geleden was ik het USB kapje van de Garmin 530 verloren. Support gemaild maar geen reactie na paar dagen. Dan maar support gebeld en kreeg meteen een nieuw kapje toegestuurd.

Twee weken later komt deze mail van support:

elaas is dit niet een onderdeel welke wij u appart kunnen verzenden. De enige oplossing welke wij u hiervoor aan kunnen bieden is het toestel in het geheel voor u te vervangen. Kan ik u hiervoor om een volledig post address vragen? Dan kunnen wij dit process voor u in gang zetten.


Zucht.... Ach ja, ik heb in ieder geval weer een bescherm kapje.
Afbeelding

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 15 jul 2019 19:33

Mijn GPS instellingen staan op GPS+Galileo. Tijdens mijn rit van zondag een week geleden merkte ik dat de Edge regelmatig de verbinding met de satellieten kwijt raakte en, als gevolg daarvan, zaten er wat rechte lijnen in de geregistreerde route.

Nu lees ik zojuist dat er een grote storing is bij Galileo, de status pagina laat dit ook zien. https://www.gsc-europa.eu/system-status ... nformation

Officieel begon de storing pas afgelopen vrijdag, maar wellicht waren er al eerder problemen.

Mocht je dus problemen ervaren met de satellietontvangst, zet hem dan even op GPS of GPS+Glonas.
Afbeelding

DrvC
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:14

DrvC 30 jul 2019 08:51

Al enige tijd zeer tevreden met mijn Garmin 530.

Wel een paar vragen:
- hoe kan ik de virtual partner uitzetten?
- hoe kan ik én Strava Live segmenten combineren met een route gemaakt op strava? (En geüpload via Strava Routes)

JayKay.1
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 mei 2014 16:37

JayKay.1 06 aug 2019 16:37

DrvC kijk even in onderstaande link voor jouw vragen.

https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... epage.html

Ga mijn 530 omruilen, 2 knoppen blijven haken in de behuizing, dat is schijnbaar een probleem van de eerste modellen.

Verder zeer tevreden met het toestel, draait op beta 3.57 en heb nog geen enkele uitval gehad, sensoren blijven gekoppeld. Alleen de Bluetooth verbinding met de iPhone blijft een dingetje.

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 06 aug 2019 17:31

Nieuwe firmware uit, 4.10
Met een hele lange lijst aan verbeteringen erbij:



Firmware version 4.10 for the Edge 530 is now available. This update can be downloaded through Garmin Express or Garmin Connect Mobile.

Phased Rollout is at 20% 8/05/2019 4:30 pm CST
Changes made from version 3.50 to 4.10:

Made visual improvements to ClimbPro, including more granular coloring on the ClimbPro chart and the ability to preview future climbs.
Made ClimbPro a separate screen in the timer loop, so the elevation screen is still available during a climb.
Fixed issues with ClimbPro that caused the climb or list screens to display improperly.
Added new ClimbPro messages to activity FIT files.
Changed the Incident Detection setting to be set for each activity profile, and defaulted the setting to OFF for Mountain and E-Mountain profiles where false positives can be more likely due to terrain and riding style.
Fixed an issue where Incident Detection could get re-enabled if the user has emergency contacts listed in Garmin Connect.
Fixed an issue where prompts could appear over the Incident Detection alert, so it could not be acknowledged by the user.
Added the ability to disable the ForkSight page that appears when you stop during a Mountain activity.
Added the ability to turn off Grit, Flow, and Jump recording in FIT files for Mountain and E-Mountain activity profiles.
Added the ability to turn off jump alerts in Mountain and E-Mountain activity profiles. Jumps will still be recorded in the FIT file but you will not be alerted during your ride.
Improved the MTB Navigation interface to utilize the new Riding Area and parking lot data available in the 2019.10 Trailforks map.
Fixed an issue where the map zoom and orientation were not properly returning to their original values after the ForkSight page was displayed in a Mountain activity.
Fixed some map drawing issues with the latest 2019.10 Trailforks maps.
Started using 7-day GPS ephemeris data instead of 3-day data, to improve positioning when new ephemeris data is not available.
Added protections against injecting bad GPS ephemeris data that could come from older versions of Garmin Express.
Fixed issues with popularity routing.
Fixed an issue that could cause the device to generate large activity files and freeze during navigation.
Fixed an issue where the battery would not charge to 100%.
Increased the minimum sharp bend warning speed to 15mph.
Fixed an issue causing erroneous FTP values.
Modified the FTP test to lap at the end instead of stopping the timer so the ride will continue to record when the test completes.
Fixed incorrect automatic gear selection for Di2 shifters.
Fixed an issue where Di2 battery empty was improperly reported as eBike battery empty.
Fixed issues with the cycling dynamics page.
Added the ability to choose between two different radar tones.
Fixed a display issue with the power zone chart.
Fixed some display issues with the lap summary data screen.
Improved the interface for editing data fields on the map screen.
Added extra layout options to the map page to support a larger elevation profile.
Made improvements to the elevation profile for segments embedded in a course.
Fixed an issue where Connect IQ data fields could only be added to the current activity profile.
Implemented better user feedback to convey the LiveTrack status.
Improved overall device stability.



https://forums.garmin.com/sports-fitnes ... -available

Uitrol staat op 20%, dus gaat nog even duren voor we hem kunnen downloaden via Garmin Express
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 06 aug 2019 19:44

Hopelijk gaat de de Livetrack nu wel terug goed. Is een hele tijd goed geweest en nu gaat ie na een uurtje of 2 gewoon uit en niet meer in gang te krijgen.

Voor de rest niets te klagen, goed toestel. De Climb Pro werkt erg goed in de Ardennen (of nog langere, echte klimmen), in de streek rond Leuven en Aarschot is het een wat lastig ding en zet ik het liever uit.
Afbeelding

Gabrie
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 25 mei 2016 23:42

Gabrie 06 aug 2019 19:58

Gebruikt iemand eigenlijk ooit die functie waarbij je je vrienden live kunt zien rijden? Dus samen bezig aan (dezelfde) rit en dan linken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 07 aug 2019 07:31

Nee, iedereen in de club die sneller is dan ik, rijdt met een Wahoo en iedereen die moet lossen, moet ik niet zien :D
Afbeelding

dix0r
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 jun 2010 15:07

dix0r 07 aug 2019 15:26

Is er een manier om die firmware upgrade via het toestel te forceren? Of bijv. via Garmin Express?

Ben er nog niet helemaal uit wat ik vind van ClimbPro. Dit weekend maar eens opnieuw testen in Limburg.

Voorbeeld:
Afgelopen weekend ritje gemaakt naar Berg&Dal. Route nog niet eerder gereden dus route vooraf gebouwd en geïmporteerd. Berg & Dal is veel draaien en keren om de veelal, verscholen, klimmetjes te pakken, kortom veel snel navigatiewerk. ClimbPro overruled het navigatiescherm. Met als resultaat dat ik tot twee keer toe een afslag miste naar een klim

Plaats reactie