Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 530

Gebruikersavatar
Macer77
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 mei 2012 20:48
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Macer77 17 jun 2019 10:31

Weet iemand hoe je de ongevallendetectie definitief uit kan zetten?? Elke keer gaat dat ding weer aan en bij een beetje hard remmen gaan alle alarmbellen af..

Als ik hem op de 530 uitzet, gaat de ongevallendetectie elke volgende rit weer aan. :dislike:
- Canyon Ultimate CF SL 9.0
- Canyon Speedmax CF SL 8.0
- Strava

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 17 jun 2019 10:44

Klinkt niet best. Bij mijn 830 tot op heden geen enkel probleem (alleen de connectie met mijn iPhone XR (en dan vooral uploaden na een rit) blijft buggy). Ik gebruik vele sensors (power/snelheid/Di2/HF) en die dan ook nog op verschillende fietsen maar tot heden geen enkel probleem. Mijn 820 had dat nadrukkelijk wel maar die problemen waren opgelost na een "harde" reset en (dus) nieuwe installatie. Hebben jullie dat al geprobeerd? Qua ongevallendetectie sowieso nog nooit een probleem gehad alleen (in het verleden bij de 820) bij (erg) hard remmen op een hobbelig wegdek. Dan vind ik het ook terecht dat het apparaat signaleert. Wellicht helpt een cleane herinstallatie hier ook?
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Gabrie
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 25 mei 2016 23:42

Gabrie 17 jun 2019 10:53

Macer77 schreef: 17 jun 2019 10:31 Weet iemand hoe je de ongevallendetectie definitief uit kan zetten?? Elke keer gaat dat ding weer aan en bij een beetje hard remmen gaan alle alarmbellen af..

Als ik hem op de 530 uitzet, gaat de ongevallendetectie elke volgende rit weer aan. :dislike:
Ik lees hier van meer mensen dat ze problemen hebben met de ongeval detectie, maar ik verbaas mij er wel over. Tot nu toe bij 820 pas 2x gehad op 2jr tijd (1x vals, 1x terecht). En bij de 530 geen enkel probleem mee en toch heel wat wilde ritjes in t bos gemaakt. Zouden sommige units dan anders gecalibreerd zijn of zo?
Afbeelding

Gabrie
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 25 mei 2016 23:42

Gabrie 17 jun 2019 10:54

Klepje van de USB poort op de 530 is trouwens een zwak punt. Wel veel makkelijker bereikbaar om tijdens t fietsen bij te laden. Maar afgelopen zondag voor eerste keer gedaan en nu al klepje kwijt. :-(
Afbeelding

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 17 jun 2019 11:02

Je moet de ongevaldetectie uitzetten in de app, dan blijft het wel 'plakken'

Ik had dat probleem trouwens met de 820 al en nu met de 530 ook weer. Gisteren 1 keer nogal bruut moeten remmen door een idioot die voorrang van rechts niet begreep, ongeval detectie begon lawaai te maken (ook al stond ik op geen enkel moment stil) en toen ik thuis kwam en stopte voor de garage was het weer van dat, dus ook maar terug uitgeschakeld.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Macer77
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 mei 2012 20:48
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Macer77 17 jun 2019 11:13

Ik ga het even via de app proberen... Bedankt.
- Canyon Ultimate CF SL 9.0
- Canyon Speedmax CF SL 8.0
- Strava

Lchero
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 aug 2014 08:37

Lchero 17 jun 2019 16:25

Net 2 uur gefietst met de beta geïnstalleerd en geen enkel probleem gehad. Zowel telefoon als Stages verbonden gebleven. Hopelijk is het nu opgelost. Zit niks anders dan op regelmatig te gaan fietsen :D

jstolwijk
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 apr 2014 13:24

jstolwijk 20 jun 2019 14:08

Even een vraagje.
Ik vind tegenstrijdige antwoorden op de vraag of het mogelijk is om routes te maken op de Edge 530.
Bij de review van Fiets.nl staat bijvoorbeeld dat dit met de 830 wel mogelijk is, maar met de 530 niet. Tevens op een blog van Mantel over de verschillen tussen de 830 en 530 zie ik ditzelfde staan.
Ik was in de veronderstelling dat het niet mogelijk is om met de 530 naar een specifiek adres te navigeren, maar je kunt wel via een "sniperscope" en punt op de map zetten en daar naartoe navigeren. Of naar een een opgeslagen location (home bijv.)
Is het dus mogelijk om zelf een route, eventueel met tussenpunten, te creeren op het device zelf?
En zit de optie "Surprise Me" nog op de 530? Ook hier lees ik afwijkende antwoorden over.
Alvast bedankt.

dix0r
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 jun 2010 15:07

dix0r 20 jun 2019 15:24

Suprise me (nog) niet tegen gekomen.

Het klopt dat je naar de 530 niet naar een specifiek adres kunt navigeren.

Wat wel kan:
- Vooraf bepalen met de 'sniperscope' waar je naartoe wil. En opslaan als favoriete locatie. Je kunt namelijk wel naar favoriete locatie's navigeren. Bijv. handig voor je thuisadres, ook makkelijk in te stellen als favoriete locatie omdat je dan 'huidige locatie kiest'.
- Met sniperscope naar een punt navigeren
- Tussenpunten ben ik (nog) niet tegen gekomen. Je kunt via Garmin Connect app wel een route uitstippelen en direct synchen om vervolgens te navigeren.

Samengevat; voldoende workarounds om alsnog te navigeren naar een specifiek adres.

Jeroen Paulus
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2019 13:37

Jeroen Paulus 24 jun 2019 11:18

Ik heb sinds dit weekend mijn Garmin 530 (sensor bundle). Het installeren verliep vrij vlot, het koppelen van de sensors wat moeilijker. Zo krijg ik mijn snelheidssensor maar niet gekoppeld aan mijn Garmin. Ik heb deze bevestigd aan mijn achterwiel, aangezien ik hem hier strakker kan bevestigen. Wanneer ik hem probeer te koppelen, pinkt er een groen lichtje, maar wordt de sensor niet verbonden met de Garmin. Heeft er nog iemand hetzelfde probleem? Iemand een oplossing?

Tijdens het fietsen kreeg ik binnenkomende smsen te zien op mijn garmin, kan je via de garmin hier kort op antwoorden met vooringestelde antwoorden?

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 24 jun 2019 12:50

Jeroen Paulus schreef: 24 jun 2019 11:18 Ik heb sinds dit weekend mijn Garmin 530 (sensor bundle). Het installeren verliep vrij vlot, het koppelen van de sensors wat moeilijker. Zo krijg ik mijn snelheidssensor maar niet gekoppeld aan mijn Garmin. Ik heb deze bevestigd aan mijn achterwiel, aangezien ik hem hier strakker kan bevestigen. Wanneer ik hem probeer te koppelen, pinkt er een groen lichtje, maar wordt de sensor niet verbonden met de Garmin. Heeft er nog iemand hetzelfde probleem? Iemand een oplossing?

Tijdens het fietsen kreeg ik binnenkomende smsen te zien op mijn garmin, kan je via de garmin hier kort op antwoorden met vooringestelde antwoorden?
Had dat ook. Heb de sensor omgewisseld met die van mn andere fiets en toen werkte het wel.
Dat laatste is neem ik aan geen serieuze vraag :shock:

Jeroen Paulus
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2019 13:37

Jeroen Paulus 24 jun 2019 13:08

pinarello schreef: 24 jun 2019 12:50
Jeroen Paulus schreef: 24 jun 2019 11:18 Ik heb sinds dit weekend mijn Garmin 530 (sensor bundle). Het installeren verliep vrij vlot, het koppelen van de sensors wat moeilijker. Zo krijg ik mijn snelheidssensor maar niet gekoppeld aan mijn Garmin. Ik heb deze bevestigd aan mijn achterwiel, aangezien ik hem hier strakker kan bevestigen. Wanneer ik hem probeer te koppelen, pinkt er een groen lichtje, maar wordt de sensor niet verbonden met de Garmin. Heeft er nog iemand hetzelfde probleem? Iemand een oplossing?

Tijdens het fietsen kreeg ik binnenkomende smsen te zien op mijn garmin, kan je via de garmin hier kort op antwoorden met vooringestelde antwoorden?
Had dat ook. Heb de sensor omgewisseld met die van mn andere fiets en toen werkte het wel.
Dat laatste is neem ik aan geen serieuze vraag :shock:
Hmm vervelend, straks nog eens proberen te koppelen...

In verband met die smsen, ik dacht dat gehoord te hebben. Zal ik verkeerd begrepen hebben. :-)

Plaats reactie