Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2019

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 17 jun 2019 13:13

Afgelopen weekend naar Texel gefietst om mijn fietsvakantie-vakantie in stijl af te sluiten.
Vrouw en dochter met de auto, ik een dagje eerder met de fiets.

Dag 1 ging van Tiel naar Edam. 115 km.
Rond Hilversum lekker offroad. Dwars door het centrum van Amsterdam naar Rapha AMS en uitwaaien in de polder richting het Noorden. Lekker dagje.

Dag 2 was van Edam naar Den Hoorn. 75 km inclusief overtocht.
Wat een K* rit. Fietsen met een extra kippenei wat er niet hoort, is geen pretje. Laat ik het daar op houden, to put it mildly. :lol:
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5732
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 17 jun 2019 15:35

Deze week vrij omdat ik naar een concert in Kopenhagen ga.
Morgen vliegen we dus vandaag nog even op de fiets.
Heerlijk weer, weinig toeristen. :winkthumb:
https://www.strava.com/activities/2456958929

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 17 jun 2019 22:36

Ik heb alleen de foto’s gekeken Jwkeij!

Misschien binnenkort nog je verslag. Wel een mooi idee om met de fiets gewoon eens door het VK te fietsen.

Leuke foto’s!

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 18 jun 2019 10:20

Thanks, robbebopper! Was een leuk tochtje. Lincolnshire is gelukkig relatief vlak en heel landelijk. Lekker kunnen fietsen daar. Dit in tegenstelling tot Londen. ;) Ik had medelijden met de vele fietskoeriers daar, door de betonnen jungle. Essex richting Harwich was al wat glooiender, maar met een goed verzet heb ik het nergens lastig gehad met mijn extra kilo's bagage.
WiND 56 - 2020

Ronschr
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 jul 2016 19:47

Ronschr 18 jun 2019 21:12

Vanavond weer met onze zoon gereden. Leuk dat je een hobby samen met je kinderen kan hebben. Lekker bezig en bijpraten.
Laatst gewijzigd door Ronschr op 18 jun 2019 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.

i-mac

i-mac 18 jun 2019 21:35

De Gentse Velomoaten hadden vandaag een nieuwe rit op hun agenda staan. Een rit vanuit Lievegem (omgeving Gent), naar Roubaix.

Het weer zat van in de vroege morgen goed, de sfeer was eveneens optimaal bij de grote groep (20 in totaal, waarvan 6 dames). na een goeie 25km kwamen de eerste hellingen zich aanmelden, en het vervolg was eigenlijk een constante van helling op, helling af. Dit tot in de omgeving van Roubaix.

We hoopten om een glimp op te vangen van de piste, en eventueel een bezoekje te mogen brengen aan de wereldvermaarde douches. De douches hebben we net gezien, maar de piste des te meer. De poort stond open, en we mochten zowaar rondjes rijden op deze ronduit mythische piste. Het hoeft niet gezegd te worden, maar iedereen was in zijn nopjes.

Na onze "15 minutes of fame" en een groepsfoto, was de hoogste tijd om iets in de buurt te zoeken om de inwendige mens te versterken. Dat was niet echt een succes, dus waerd het een bezoekje aan een lokale "boulanger". De dame maakte een extra recette aan onze groep.

Op de terugweg, werden we getrakteerd om diverse werkzaamheden en veel-te-late-aangeduide wegomleggingen. Op sommige plaatsen werd het een strade Bianchi, met diverse lekke banden als gevolg. In totaal kregen we maar liefst 6 lekke banden.

Ergens in de omgeving van Kaster werd nog even gestopt om te genieten van een frisdrank. De zon stond deze namiddag volop te schijnen, en de kaap van 30° werd overschreden. Maar de weinige wind zorgde voor wat afkoeling.

In totaal fietsen we 185km. De gemiddelde snelheid zal ergens tussen de 28 en 30km/u hebben gezeten, maar is eigenlijk van weinig of geen belang. We hadden een hele leuke dag, en daar was het om te doen.

https://www.strava.com/activities/2460390868/overview



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 23 jun 2019 17:44

De langste dag , een mooi moment om een stukje te fietsen. Berry van den Brink van de Proloog had al een tijdje het idee om langs alle werelderfgoederen in Nederland te fietsen . En zo is de DWH Ride ontstaan Dutch World Heritage Ride. Na het uitwerken , overleggen, tekenen van de routes weer overleggen , pauzeplaatsen zoeken en het regelen van de begeleide volgwagen, was het vrijdag eindelijk zover. Met 10 enthousiaste Vélo fietsers gingen we om half 6 gingen pad voor de 1e 250 km . Vanaf de Proloog in Amerongen naar Schellinkhout. De route was prachtig en ook door de grote steden Amsterdam en Rotterdam was het met de brede fietspaden goed te doen . De grachtengordel in Amsterdam ging prima , de pont achter Amsterdam centraal was wel druk maar goed dat was te verwachten en ook dat is zonder problemen verlopen . De overnachting in Schellinkhout was basic maar voor onze 2e daagse prima.
Monique de eigenares van Hoeve de Meeuw deed er alles aan om ons met goed avondeten,verse boeren yoghurt en een geweldig groot ontbijt s,morgens genoeg voor 30 mensen met volle buiken op de fiets te laten stappen voor dag 2. 6uur op de fiets voor de 1e 40 km naar Den Oever om de bus te halen over de afsluitdijk, dat lukt door met een strak tempo over een kilometers lange rechte weg te rijden . In de bus met de fiets het leek wel een schoolreisje,mochten we tot onze verbazing na 17 km de bus verlaten bij Brekerzanddijk om de rest op de fiets te doen , yes nog 13 km dijk tegen de wind in “heerlijk”. Na de dijk richting de Wadden en door na het Woudagemaal en Schokland een totaal andere route dan gisteren door de lange rechte wegen maar prima te doen , voor de afwisseling zaten erg nog 2 gravelpaden in super smal maar goed te doen . Via Lemmer naar Elburg waar Tom en Rob een privé terras hadden geregeld waar de fietsen ook konden staan,dank daarvoor . Na de lunch weer verder voor de laatste 70 km, langs het Veluwemeer met de wind in de rug prima te doen , na Hardewijk de polder weer verlaten en binnendoor naar Amerongen waar ons nog de Amerongse berg wachten , normaal prima te doen maar na 500km toch wel een serieuze klim . Eenmaal boven op elkaar gewacht om gezamenlijk bij de Proloog aan te komen , waar familie en vrienden ons stonden op te wachten . Na een welverdiende borrel en heerlijk eten kwam aan dit geweldige avontuur een einde. Of toch niet nog even op de fiets naar huis voor de laatste 7 km .
20190623_122744.png
20190623_122858.png
IMG-20190622-WA0039.jpg
IMG-20190622-WA0052.jpg
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 23 jun 2019 20:56

Mooie rit(ten) :like:

Vandaag was de Afsluitdijk weer even open, dus met groepje afgesproken en vol gas rondje gefietst.
5 man die kopwerk deden en 2 man die lekker in wiel dood aan het gaan waren :lol:
Kwamen terug met gemiddeld ruim boven de 36, doordat ik redelijk rustig naar de start gefietst was vanmorgen kwam ik op slecht 36,1 uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stukje over de snelweg omdat de brug compleet was gesloopt.
Auto's stonden in de file omdat ze naar 1 rijstrook (andere brug) moesten, die zullen het niet echt gewaardeerd hebben.

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/2474177771

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 23 jun 2019 21:05

Jac schreef: 23 jun 2019 17:44 De langste dag , een mooi moment om een stukje te fietsen. Berry van den Brink van de Proloog had al een tijdje het idee om langs alle werelderfgoederen in Nederland te fietsen . En zo is de DWH Ride ontstaan Dutch World Heritage Ride. Na het uitwerken , overleggen, tekenen van de routes weer overleggen , pauzeplaatsen zoeken en het regelen van de begeleide volgwagen, was het vrijdag eindelijk zover. Met 10 enthousiaste Vélo fietsers gingen we om half 6 gingen pad voor de 1e 250 km .......
Mooi verslag Jaco, en dan vergeet je nog dat smalle (Parijs- Roubaix achtige) pad, ergens in het groene hart, als ik het me goed herinner...., dag 1.
Het waren 2 mooie dagen! 😎

bever
Forum-lid
Berichten: 2120
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 23 jun 2019 23:03

DDX schreef: 23 jun 2019 20:56 Mooie rit(ten) :like:

Vandaag was de Afsluitdijk weer even open, dus met groepje afgesproken en vol gas rondje gefietst.
5 man die kopwerk deden en 2 man die lekker in wiel dood aan het gaan waren :lol:
Kwamen terug met gemiddeld ruim boven de 36, doordat ik redelijk rustig naar de start gefietst was vanmorgen kwam ik op slecht 36,1 uit.
Fucking Beest ben je...

DeeJeeEric
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 03 mei 2014 12:31

DeeJeeEric 24 jun 2019 08:56

DDX schreef: 23 jun 2019 20:56 Vandaag was de Afsluitdijk weer even open, dus met groepje afgesproken en vol gas rondje gefietst.
5 man die kopwerk deden en 2 man die lekker in wiel dood aan het gaan waren :lol:
Kwamen terug met gemiddeld ruim boven de 36, doordat ik redelijk rustig naar de start gefietst was vanmorgen kwam ik op slecht 36,1 uit.
Allereerst petje af. Geweldige rit met een zeer vlot gemiddelde. Wat ik me afvroeg is of je in die 8 uren fietstijd met elkaar nog een gesprek kan voeren / beetje keuvelen. Of is het gewoon 8 uur stampen?
Giant TCR Advanced 1

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 24 jun 2019 08:56

Er staat inderdaad geen maat op DDX , wat een gemiddelde over die afstand :like:
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Plaats reactie