Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 22 jun 2019 10:23

k vind de toon van dit artikel echt schandalig. Iemand die als een achterlijke idioot iemand anders bijna dood rijdt (of helemaal, we weten de uitkomst nog niet), door bewust in te halen in of vlak na een bocht (zie foto) en daarmee op de verkeerde helft te komen. En dan zo baggetaliseren als onhandige inhaalmanoeuvre en met dat quasi grappig doorgestreepte 'zo, weer eentje minder'. Echt misselijkmakend.
Slecht misschien maar dit soort berichten kun je beter gewoon negeren. Iemand met enige vorm van schrijftalent of ambitie gaat zeker niet voor zo'n site schrijven. Net als bij sites zoals Dumpert pas je de schrijvers aan op het lezerspubliek (en boven het nivo van een rioolput komt zulk volk helaas nooit).
Helaas hebben dit soort figuren één eigenschap die ze wel aardig beheersen en dat is de behoefte hun ingevingen steeds weer over die van de voorgangers heen te schreeuwen (vermoed meestal dat ze in de werkelijke wereld niets te zeggen hebben en het zo proberen te compenseren).

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 23 jun 2019 14:00

Ppphfff vanochtend 500 meter voor huis bijna expres van de weg geramd omdat ik zegge en schrijve 200 meter voordat ik op de (zeer brede) weg fietste iets eerder van het (slechte) fietspad afging.. een lul in een Audi met vrouw en kind op de achterbank rijdt vol toeterend op nog geen 10 cm naast mij met de bedoeling om mij te laten vallen... woest werd ik.. hij remde af om mij ook nog even verbaal de les te lezen.. ik moest op het fietspad... ik zei gek.. je hebt notabene een kind op de achterbank dit had hartstikke fout kunnen gaan.. ik mocht niet op de weg... dus daarom mag jij mij bijna doodrijden zei ik... ik was in staat....... toen maar tot 10 geteld en laten gaan.... zinloos...

Even later fiets ik met mijn vrouw naar het werk.. rustig en stil landweggetje.. naast elkaar snelheid 22 km/h ofzo komt een mongool in een bmw x5 vol toeterend er aan (door de wind van voren hoor je de auto domweg niet) ik kijk even over mijn schouder om de situatie in te schatten en krijgt van een kale kop een middelvinger.. ik laat me iets afzakken om achter mijn vrouw te fietsen.. plankgas scheurt ie vlak langs ons op een heel smal weggetje.. ik zat echt op het kantje maar mijn vrouw durft dat niet.. en ook daardoor op 10 cm volgas er langs.....

Tot zover weer een fijne zondag op de fiets... dankzij de wielren haat...

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 23 jun 2019 14:41

Dan maar eens een vrolijker berichtje ...

Ik draaide een smal fietspad op dat druk werd bevolkt door voetpadders met honden. Ze weken vloeiend uiteen links en rechts van het pad. Honden 'strak aan de voet'. Ze groetten mij vriendelijk vanuit hun zelfbenoemde 'erehaag'. Uiteraard groette ik hen even vriendelijk terug, zoals ik dat altijd doe als ik mede-weggebruikers passeer.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 23 jun 2019 15:09

Sommige automobilisten moet je door hun raampje naar buiten trekken en hun kloten er af trekken.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 23 jun 2019 17:53

Marcopfiets schreef: 23 jun 2019 15:09 Sommige automobilisten moet je door hun raampje naar buiten trekken en hun kloten er af trekken.
Dat denk je in dit soort situaties wel, gelijktijdig weet je dat je dan ook gelijk de kwaaie pier bent. En voor je het weet sta je als asociale en agressieve wielrenner op dumpert/GeenStijl...overigens ben ik helemaal niet agressief ingesteld en conflictmijdend... onder de streep haal je toch nooit je gelijk

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 23 jun 2019 19:29

Dumpert en geen stijl houden er van om alles te blijven opnaaien helaas

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 jun 2019 21:14

Of je wordt bijna de kant in gereden omdat op een smalle weg een groep fietsers vanuit tegenovergestelde richting niet van plan was om in te schikken. Dit was een groep Engelsen met wel twee volgauto's. Je zult je eigen band moeten plakken.
Vervelend zo'n groep, maar natuurlijk uiteindelijk niet echt gevaarlijk.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 23 jun 2019 22:56

RVV schreef: 23 jun 2019 14:00 Ppphfff vanochtend 500 meter voor huis bijna expres van de weg geramd omdat ik zegge en schrijve 200 meter voordat .........

Even later fiets ik met mijn vrouw naar het werk.......

Tot zover weer een fijne zondag op de fiets... dankzij de wielren haat...
In wat voor tokkie-kolonie woon jij?

JorenS
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jan 2019 23:20

JorenS 23 jun 2019 23:12

RVV schreef: 23 jun 2019 17:53
Marcopfiets schreef: 23 jun 2019 15:09 Sommige automobilisten moet je door hun raampje naar buiten trekken en hun kloten er af trekken.
onder de streep haal je toch nooit je gelijk
En dat is precies waar het om gaat. Deze mensen zijn niet te overtuigen of van gedachten te veranderen. Ik snap heel goed dat je je helemaal rot schrikt na zo'n actie en zo iemand de waarheid wilt vertellen, maar dat heeft geen enkele zin bij dit soort mensen. De mening en houding staat al lang en breed vast en geen enkele reactie (ook wanneer je ze netjes zou bedanken voor de bijna doodervaring) zal deze mensen van mening doen veranderen.

Zoals je zelf al zegt, tel tot 10, kom rustig bij van de schrik en zet je tocht voort. Focus je op jezelf en op de mensen die wel de capaciteit hebben om met een open blik naar de wereld te kijken. Het zal helaas geen invloed hebben op het aantal keer dat je bijna van de weg gereden wordt, maar wel op je eigen frustratie en gemoedstoestand :like:

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 23 jun 2019 23:46

Sulla schreef: 23 jun 2019 22:56
RVV schreef: 23 jun 2019 14:00 Ppphfff vanochtend 500 meter voor huis bijna expres van de weg geramd omdat ik zegge en schrijve 200 meter voordat .........

Even later fiets ik met mijn vrouw naar het werk.......

Tot zover weer een fijne zondag op de fiets... dankzij de wielren haat...
In wat voor tokkie-kolonie woon jij?
Klein en heel rustig dorpje (600 inwoners) in het mooie Westerkwartier (provincie Groningen). Maar ik volgens mij maakt het niet zoveel uit waar je woont. Dit soort totaal onnodige confrontatie’s maak en kun je overal meemaken in Nederland. Want die asociale tokkies die bereid zijn om met je leven te spelen verkeren overal ergens wel op de weg. Je hoopt ze alleen zo weinig mogelijk te treffen.

In 2015 ben ik trouwens een keer van de fiets geslagen. Door zo’n stuk verdriet. Haalde mij in nadat hij heel boos werd omdat hij al inhalend tussen mij en een wegversmalling mij voorbij wilde en vond dat ik hem expres in de weg fietste... hij sprong uit de auto en toen ik er aan kwam fietsen sloeg die mij zo tegen het asfalt... door pure zelfbeheersing die ik uit mijn tenen moest persen is het niet verder geëscaleerd.. maar ik was in staat om die gast echt iets heel ergs aan te doen.. maar ook dat zou geen oplossing zijn geweest.. want links of rechts trek je zelf ook aan het kortste eind.. dader reed daarna snel weg en met een kapotte fiets begin je ook verder weinig... helaas... dit was overigens 100 km van mijn woonplaats :)

Maar goed dit was toen, maar als je veel fietst maak je helaas wel eens ellende mee.. over het algemeen gaat het altijd wel goed en respectvol.. zeker van mijn kant. Want ik probeer er over het algemeen alles aan te doen dat andere geen overlast van mij hebben. Maar tegen pure haat alleen omdat je op een wielrenfiets met strak pak en helmpje op zit.. kun je je domweg niet wapenen..

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 23 jun 2019 23:59

Ik ben blij dat wij in Nederland veel vrijliggende fietspaden hebben, dat voelt bij mij een stuk veiliger. Met z'n tweëen naast elkaar op een polderweg vind ik minder prettig; regelmatig over de schouder kijken is wat ik dan doe......maar toch liever alleen 😞
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 24 jun 2019 09:47

Probeer je dag niet te laten verpesten door dit soort onzin

Plaats reactie