Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2019

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3068
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 22 jun 2019 10:54

Ja, de UCI moet zorgen dat er nog minder geld binnenkomt in het wielrennen...
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 jun 2019 11:43

Juist als je nog een grote koers kunt winnen met een kleiner budget loont het om te investeren.
Als je minimaal 50 miljoen moet inleggen om kans te maken in de Tour (de enige wedstrijd die er toe doet voor velen) zullen de meeste potentiële sponsors afhaken.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 jun 2019 12:11

mackersv2.0 schreef: 22 jun 2019 10:54 Ja, de UCI moet zorgen dat er nog minder geld binnenkomt in het wielrennen...
Is het niet juist de ASO die alles lam legt? En dus ook financieel niet zorgt voor haar grootste goed?
Do or don’t, there is no try

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12466
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 22 jun 2019 12:27

Ben het echt niet eens dat het allemaal met geld te maken heeft. De rest laat zich er soms ook als makke schapen opleggen en maakt bijzonder domme fouten. Dat zie ik ze bij Ineos niet doen.

Hoe Froome vorig jaar de Giro won heeft niet zo heel veel met sky te maken maar gewoon met de kopman.
Yates had daar een prima ploeg. Tom blijft het lekker alleen doen de komende jaren in dat B team.

Het is net zoiets als Mercedes de schuld geven dat de F1 niet spannend is.
Tuurlijk helpt het als je geld hebt en er gaat iemand onderuit voor een grote ronde.

Maar dat Kelderman en Gesink voor een belangrijke ronden onderuit gaan is nu bijna meer een zekerheid dat een ongelukje.

Wat deed TD Überhaupt in de Giro met een zeer matig team. Als je meer geld wint van je sponser zal je in de Tour moeten presteren. Dus Fout 1 TD start in de Giro.
Natuurlijk ik vind wielren technsich de Giro ook een veel mooiere ronde, maar zo kijken de sponsoren en het grote publiek niet naar

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 jun 2019 13:04

Mercedes de schuld van saaie F1 zit dichter bij de waarheid dan je denkt imho.
Vorige jaar was er 1 team wat problemen had met de banden: Mercedes.
Dit jaar zijn om onverklaarbare redenen de banden aangepast en heeft er slechts 1 team géén problemen...... te toevallig imho.

Verder eens met kritiek op Sunweb. Dat lijkt echt nergens op dit jaar qua beleid.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 jun 2019 17:55

De rest laat zich er soms ook als makke schapen opleggen
Dus het gaat niet over kwaliteit maar over wilskracht en vechtlust? Sorry maar dat lijkt me wat al te eenvoudig hoor.
En een B team is Sunweb ook niet echt. Kwaliteit zat alleen maken ze soms hele rare fouten en nemen ze weleens onlogische beslissingen. Maar zomaar alles op tour zetten als de kansen in de Giro duidelijk hoger zijn is nu ook niet echt van het niveau Einstein toch. Geesink valt ongetwijfeld iets ongelukkiger dan een ervaren judoka maar dat kunnen ze bij TJV nu heel goed opvangen.
Kelderman rijdt momenteel nog geen deuk in een pond boter. Misschien zegt dat ook iets over de sfeer bij Sunweb op het moment.

Mooie overwinning van Lampaert. Die kan trouwens ook weleens knullig vallen...
Do or don’t, there is no try

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 22 jun 2019 18:01

Enzzo schreef: 22 jun 2019 17:55 Geesink valt ongetwijfeld iets ongelukkiger dan een ervaren judoka
Uh...

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 jun 2019 19:25

Ja flauw naamgrapje. Gesink de judoka weet hoe hij moet vallen. Geesink niet.
Sorry, humor was even op

Of was het nou andersom?!
Do or don’t, there is no try

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12466
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 jun 2019 13:34

@enzzo, de sfeer bij Sunweb is denk ik een groot probleem inderdaad. Het straalt ervan af van ze het daar niet met de hele ploeg eenduidig eens zijn over het programma in 2019.

Met makke schapen bedoel ik niet zozeer de wilskracht. Maar meer het laten gebeuren. Ik denk echt dat je het Ineos met Froome heel moeilijk kan maken en dat is dan weer niet makkelijk :-)

TLJ kan het best goed opvangen dit jaar goede ploeg, mooie stappen gezet. Maar zouden ze niet met Roglic en kruiswijk in 1 grote ronde moeten starten. Dan geef je wellicht de andere rondes wel weg. Ik snap het dillema wel. Maar Sky doet toch eigenlijk niet anders, gaan die ooit (behalve 2018) echt voor de Giro? De Vuelta reken ik even niet mee omdat het toch de seizoens goedmaker is en er veel minder op gepland wordt, misschien door de wat onervaren renners (niets mis mee laat dat duidelijk zijn)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 jun 2019 13:51

Ik weet het niet; twee kopmannen in een ploeg is in het verleden altijd een recept voor ellende geweest. Ik geloof niet in gedeeld kopmanschap zoals ze dat bij Rabo wel eens geprobeerd hebben.
Maar INEOS heeft dit jaar ingezet op de Giro, Dauphine en Tour. Door valpartijen is dat Zwitserland en de Tour geworden. Het gebeurt dus wel. Maar ja, zij hebben daar dan ook de renners voor
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 jun 2019 20:42

Kuijswijk zal dan ook meesterknecht moeten zijn. die wint toch nooit iets.

Ineos moet ondertussen ook wel op meerdere rondes mikken met zoveel potentiële winnaars van een grote ronde. Je moet toch af en toe wat kruimels van de tafel vegen om ze gelukkig te houden.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 jun 2019 22:11

Enzzo schreef: 23 jun 2019 13:51 Ik weet het niet; twee kopmannen in een ploeg is in het verleden altijd een recept voor ellende geweest. Ik geloof niet in gedeeld kopmanschap zoals ze dat bij Rabo wel eens geprobeerd hebben.
Maar INEOS heeft dit jaar ingezet op de Giro, Dauphine en Tour. Door valpartijen is dat Zwitserland en de Tour geworden. Het gebeurt dus wel. Maar ja, zij hebben daar dan ook de renners voor
Ik geloof er niets van dat de Dauphine echt een doel was voor Sky, dat is gewoon een voorbereidingskoers, net als Zwitserland.

Het is wel straf dat ze met 3 verschillende ploegen in 3 koersen etappes in het hooggebergte weten te winnen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie