Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2019

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 21 jun 2019 10:14

daniel1975 schreef: 21 jun 2019 10:09
Kiekeboe schreef: 21 jun 2019 09:47 De Tour moet nog beginnen en is al beslist.
Er kan er maar één winnen, en dit jaar zal dat Egan Bernal zijn.
Die gun ik een mooie etappezege en een top 10, maar als dat broekie nu al de tour gaat winnen is de lol er helemaal vanaf imho.
Gezien de regelmaat waarin renners vallen (ook de toppers) denk ik dat dit een erg boude uitspraak is. Qua niveau denk ik dat je gelijk hebt.

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 21 jun 2019 10:28

Egan Bernal is natuurlijk een super talent maar zo jammer dat hij voor Ineos rijd.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 21 jun 2019 10:51

Enzzo schreef: 21 jun 2019 10:09 matthews is alvast niet blij In dat artikel lees ik tussen de regels door toch wat kritiek op het besluit van Dumoulin. Wel begrijpelijk maar niet heel lekker qua teamspirit. Kelderman geeft aan dat hij nog verre van fit is voor de tour.
Tijd voor plan B bij Sunweb, of beter Plan D...
Ik dacht ook bij het lezen van dit stuk dat dit wel een recept is om een hele goede renner kwijt te raken aan een ander team volgend seizoen.

Wat ik echt, echt niet snap, juist van sunweb, dat ze alles op de tour om Tom gegokt hebben. Normaal zijn ze berekenender (hoe ze ooit gestart zijn met sprinttrein om vanaf daar te gaan winnen etc).
Sunweb heeft een goede ploeg als iedereen fit is. Dan kan je met de hele ploeg een goed klassement aanpakken in 1 van de grote rondes. Maar als daar wat in weg valt, heb je een zwakke ploeg (begin van de Giro). Als je kopman wegvalt, ben je onthoofd (Giro, en nu ook de Tour). Als je met Tom al voor de dubbel kiest met Giro en Tour, zonder malleur is dat al een uitdaging/risico. Waarom laat je een klasbak als Matthews dan specifiek trainen voor de bergen in de tour? Juist als er genoeg andere etappes zijn die hem passen. Laat hem gewoon zijn ding doen zoals hij altijd deed, waarmee hij zo goed is geworden. In die vorm kan hij uitstekend zijn bijdrage leveren in het team (wellicht in het hooggeberte iets minder lang dan wenselijk, maar daarvoor had je kelderman en oomen al). En kan hij op de overige etappes gewoon hard werken.
Gebeurd er iets geks (zoals nu), is hij gewoon in zijn eigen goede vorm. Dan heb je een plan B. Nu mocht hij niet naar de giro (vanwege Tom), nu mag hij naar de Tour zonder enige sprintvoorbereiding. In een team dat niet direct een plan B lijkt te hebben. Waarschijnlijk gaan ze vertellen dat ze in een vrije rol en voor etappe overwinningen gaan met Kelderman en Matthews. Maar ideaal is het allerminst.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 21 jun 2019 11:00

daniel1975 schreef: 21 jun 2019 10:09
Kiekeboe schreef: 21 jun 2019 09:47 De Tour moet nog beginnen en is al beslist.
Er kan er maar één winnen, en dit jaar zal dat Egan Bernal zijn.
Die gun ik een mooie etappezege en een top 10, maar als dat broekie nu al de tour gaat winnen is de lol er helemaal vanaf imho.
Zou toch fantastisch zijn, moest zo een 22 jarige even de TdF winnen :D
Stel je voor, dan zijn we terug vertrokken voor enkele jaren :lol:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jun 2019 11:17

De braderie van Assendelft kan nog wel eens roet in het eten gooien voor Bernal. Hij staat daar namelijk op 14 juli geboekt als hoofdact. Met Sieneke in het voorprogramma. Daarna zijn er tal van andere activiteiten, zoals koekhappen en skippyballen over het oude marktplein.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 21 jun 2019 11:26

havana schreef: 21 jun 2019 11:17 De braderie van Assendelft kan nog wel eens roet in het eten gooien voor Bernal. Hij staat daar namelijk op 14 juli geboekt als hoofdact. Met Sieneke in het voorprogramma. Daarna zijn er tal van andere activiteiten, zoals koekhappen en skippyballen over het oude marktplein.
Denk niet dat Jody een even begenadigd fietser is als Egan :lol:

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 21 jun 2019 11:27

Hehe, dankzij jullie noem ik Egan nog steeds Jody. Etters.

Sunweb wil het allemaal teveel optimaliseren, maar daardoor zijn ze kwetsbaar.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 jun 2019 13:13

José de Cauwer vraagt zich op recht af of er niet wat meer aan de hand is. Hij begrijpt niet dat zo'n zeer professioneel team als Sunweb niet in staat was om die blessure beter te laten diagnosticeren. "eerst was het een metaalsplinter, dan een stukje carbon en nu een steentje, Misschien is Tom het allemaal een beetje moe"

Ik moet zeggen dat ik zelf ook die laatste gedachte al heb gehad. En over de diagnose metaalsplinter had ik direct mijn twijfels aangezien je volgens mij nooit in een MRI scanner wordt gestopt als er een vermoeden is op metaal in je knie...

Ik ben het ook helemaal eens met de analyse van Mark Veenstra. Plan B was weken geleden al gepasseerd en daar hadden ze misschien iets adequater op moeten reageren. Maar wat er werkelijk speelt wordt hopelijk nog duidelijk dit koersjaar.

Enig voordeel is dat veel mannen nu kansen ruiken voor een tourpodium en dat wakkert hopelijk de aanvalslust aan. Gedaan met de gecontroleerde versies van welleer, Ouderwets avonturieren geblazen! Want Bernal is nog piepjong op grote ronde gebied en Thomas is afgezien van nog weinig gepresteerd dit jaar gewoon ook hard gevallen en aan het revalideren.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jun 2019 13:54

Ook dat omkeren op de snelweg, het amateurisme dróóp er vanaf.

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 21 jun 2019 13:59

Ik denk dat het in de auto stappen hoop tegen beter weten in was en dat hij in de auto eindelijk dacht van waar ben ik mee bezig. Op medisch gebied zijn er grote fouten gemaakt denk ik. Verder is het wielrenner eigen om zo snel mogelijk weer op de fiets te stappen.
Achteraf is het makkelijk zeggen dat hij zich gelijk had moeten richten op beter worden en niet op de tour. Ik snap sowieso niet dat je doorgaat sporten als het resultaat is dat je vocht in de knie krijgt.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jun 2019 14:09

havana schreef: 21 jun 2019 13:54 Ook dat omkeren op de snelweg, het amateurisme dróóp er vanaf.
Dat het gebeurd is al wat, maar ik snap vooral niet dat je de trainer dan een interview laat geven om het allemaal dunnetjes uit de doeken te doen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 jun 2019 14:53

Het is ook best een achterlijk plan om een talent als Matthews als knecht voor Tom in te gaan zetten maar je moet iets al je het voor de rest van Roche e.d. moet hebben.

Beter bewaren ze Kelderman ook voor de Vuelta want anders hebben ze straks weer geen ploeg voor Tom mocht hij die wel halen. Haalt Tom het niet dan hebben ze nog iemand die top 10 kan rijden. Ik zie Wilco geen top 10 rijden en een om een etappe te winnen is hij niet explosief genoeg. Dan wordt het een loterij want hij wint alleen als hij de beste klimmer in de vlucht is.

Wel echt een rampjaar voor die ploeg tot nu toe. Daar valt ook weinig tegen te verzinnen.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie