Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Zadeltas welke

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 23 mar 2019 19:56

Uiteindelijk heb ik inderdaad dit zadeltasje van Agu gekocht en vandaag voor het eerst gebruikt. Niets gemerkt onderweg van bengelen of geluiden maken.

https://www.bever.nl/p/agu-essentials-d ... lsrc=aw.ds

Afbeelding

Bij mij zit er in:

* 2 reserve binnenbanden.
* multitool.
* 2 CO2 patronen.
* pomkopje voor die patronen.
* 2 bandenlichters.
* zelfklevende plakkertjes.
* rubber handschoentjes.
* kettingschakeltjes.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
McMiGHtY
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 29 jun 2018 16:51

Gebruikersavatar McMiGHtY 10 apr 2019 15:28

Rule #5

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27532
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 apr 2019 15:43

Wat een hutkoffer...

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 10 apr 2019 21:13

Dan kun je echt beter de 900 van Decathlon kopen. Is echt een fijn tasje.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 10 apr 2019 21:53

Inderdaad
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 04 mei 2019 22:41

Na eigenlijk altijd veel te veel spullen in te kleine tasjes te hebben gepropt, nu maar eens een grotere zadeltas gekocht. Iedereen kan de pot op met zijn: “mag niet van de stijlpolitie”, ik wil gewoon mijn spullen mee hebben.

Ik heb een Topeak Wedge Aero Pack gekocht, ca 1 liter inhoud.
Deze is aan de achterkant royaal, maar smal onder het zadel en je komt er niet met je been tegen aan.

Tas moet ruimte bieden aan
-2 biba’s
- multitool
- CO2 pomp
- twee CO2 patronen
- een stuk buitenband
- 3 tiewraps
- een slotje voor de koffiepauze
- een paar plastic handschoenen
Daarmee is de tas nog niet helemaal vol.

https://www.topeak.com/global/de/produc ... wedge-pack

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 20 jun 2019 11:56

Niet helemaal ontopic, maar teveel ontopic om een nieuwe te openen:

Ik ben aan het kijken naar een grote zadeltas die ik kan bevestigen aan mijn zadelpen en -rails. Zoiets dus.
Afbeelding

Ik kom vooral op merken als Ortlieb en Vaude uit als ik de lokale fysieke winkels bekijk. Op YT vlogs kom ik het merk Apidura nog veel tegen.

Zijn er ervaringen met grote zadeltassen (bv. de Ortlieb seat pack of Apidura expedition/backcountry)?
Ben vooral benieuwd naar hoe breed ze bijvoorbeeld vallen ivm tegen benen aan schuren, de stabiliteit, 'robuustheid' van bevestigingsclips, gebruikersgemak, etc.

De reviews die ik online lees zijn toch vaak 13-in-dozijn reviews waar bovenstaande vragen nauwelijks beantwoord worden.

Mijn beoogd gebruik is nu een 200km+ rit waarbij ik wat kleren wil meenemen. En als het bevalt; wellicht wat vaker een weekendje weg op de fiets.

Edit: Ik zal eerst nog even dit topic doorspitten.

Edit 2: Vragen zoals bovenstaand blijven staan. Zou graag wat specifiekere details willen horen over het gebruikersgemak van zo'n zadeltas.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5054
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 20 jun 2019 14:31

Desertstorm schreef: 20 jun 2019 11:56 Niet helemaal ontopic, maar teveel ontopic om een nieuwe te openen:

Ik ben aan het kijken naar een grote zadeltas die ik kan bevestigen aan mijn zadelpen en -rails. Zoiets dus.
Afbeelding

Ik kom vooral op merken als Ortlieb en Vaude uit als ik de lokale fysieke winkels bekijk. Op YT vlogs kom ik het merk Apidura nog veel tegen.

Zijn er ervaringen met grote zadeltassen (bv. de Ortlieb seat pack of Apidura expedition/backcountry)?
Ben vooral benieuwd naar hoe breed ze bijvoorbeeld vallen ivm tegen benen aan schuren, de stabiliteit, 'robuustheid' van bevestigingsclips, gebruikersgemak, etc.

De reviews die ik online lees zijn toch vaak 13-in-dozijn reviews waar bovenstaande vragen nauwelijks beantwoord worden.

Mijn beoogd gebruik is nu een 200km+ rit waarbij ik wat kleren wil meenemen. En als het bevalt; wellicht wat vaker een weekendje weg op de fiets.

Edit: Ik zal eerst nog even dit topic doorspitten.

Edit 2: Vragen zoals bovenstaand blijven staan. Zou graag wat specifiekere details willen horen over het gebruikersgemak van zo'n zadeltas.
Onlangs op Alieexpress een soortgelijke tas gekocht voor maar 40 euro, echt exact dezelfde aansluiting op de zadelpen en straps bovenlangs. De tas is eveneens waterdicht en zit als een huis aan je fiets. Je kan de tas zo strak oprollen als je zelf wil, dus je kan hem heel klein oprollen, of juist minder strak zodat er meer in kan. Daarmee is de tas geschikt voor een rit van 200km, waar je niet zoveel mee hoeft, als ook een week bikepacking als je schoenen en normale kleding etc mee wil.

Ben tot nu toe zeer tevreden, maar ga volgende week de eerste test doen in een bikepacktrip van 4 dagen.

Tas is onder het zadel dusdanig smal dat je niet met de achterkant van je benen er tegenaan komt.

https://nl.aliexpress.com/item/32837983 ... c524eb66-5

Afbeelding

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 20 jun 2019 15:04

Klinkt goed, bedankt voor je reactie!
Levertijd wel nadat ik hem eigenlijk nodig heb, maar in ieder geval bedankt voor de tip.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 jun 2019 22:13

Ik heb een oudere (van voor de huidige modellen) Apidura zadeltas in de grootste maat. Niet veel gebruikt (wegen niet nodig), maar voldeed altijd prima. Ik raak de band waarmee de tas aan de zadelpen bevestigd wordt net wel / net niet met m'n benen.

Eén keer een probleem gehad, een clip is afgebroken, zonder probleem kreeg ik een nieuwe toegestuurd. Klantenservice is voor mij tot nu toe top.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Pieter79
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:58

Pieter79 21 jun 2019 20:45

0BCEF2CF-9D98-4EA8-85A9-144E4BFA9001.jpeg
Ik heb de Apidura Saddle Pack 17L Expedition, dit is de waterdichte versie.
Je hebt ze in 9-10-17 liter, ideale bike packing tassen.
Ik heb hem nou 2x 5 weken mee op fiets vakantie gehad, werkt echt fantasties.
Alleen de sticksels bovenop waar je hem onder het zadel vast maakt laten een beetje los, maar dat is wel te repareren.
De eerste paar keer is het een beetje bekijken hoe in te pakken, maar dat heb je zo door.
Het ligt eraan wat voor vakanties ga je doen, ga je naar een kouder klimaat of naar een warm. Ga je echt kamperen met je tent of slaap je in hostels of hotels.
Ik heb me eigen er 2 jaar geleden in verdiept via forums e.d., en kwam uit bij Ortlieb of Apidura.
Ik zou geen andere willen, makelijk in gebruik.
Wel een stuk duurder dan Alieexpress.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 22 jun 2019 09:56

Dat lijkt me toch niet zo prettig rijden, een fiets zo vol geladen met bagage. Ik zou dan toch eerder een karretje achter de fiets hangen, zo eentje met 1 wiel. Lijkt me dan toch een stuk aangenamer.

Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie