Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Voorbereiden voor Les Trois ballons

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 07 jun 2019 15:36

Morgen is het zover en ga ik kijken of de voorbereiding tot het gewenste resultaat leidt. Ik heb nog wat tijd gevonden om de laatste 3 dagen van de voorbereiding op mijn blog te zetten. Die kun je hier lezen.

Iedereen heel veel dank voor alle feedback en opmerkingen. Na afloop komt er uiteraard een verslag van de dag zelf.

Gebruikersavatar
dreezz
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 dec 2011 12:11

Gebruikersavatar dreezz 07 jun 2019 16:06

Weer een leuke blog, dank!
Ik ben sinds donderdagmiddag in fresse. Toch een km of 18 van de finish, maar wel bijna alleen afdalen... Hopelijk kan ik de fiets achter op de drager van een partner v 1 van mijn vrienden kwijt en hoef ik na de 210km geen meter meer te trappen 😅

Gisteren hebben we een uurtje rustig gereden, en ook vandaag heel rustig naar de inschrijving en retour, om toch nog iets te doen en de startnummers op te halen.
Qua vorm en eindtijd durf ik niets te voorspellen. Ik heb nog steeds geen idee op welk wattage of hartslag ik moet rijden, om het een beetje vol te houden.
Héél rustig fietsend reden we afgelopen dagen, met wat bescheiden klimmen, toch nog rond de 25km/u gemiddeld. Maar ja, daar zaten geen lange klimmen bij, en 't was natuurlijk een korte afstand.
Morgen weet ik meer!
(Ruim) goud is het doel, 9:40 dus de te kloppen tijd.
Zij die ook gaan strijden... Succes!
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8545
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 09 jun 2019 18:37

asmeets schreef: 07 jun 2019 15:36 Morgen is het zover en ga ik kijken of de voorbereiding tot het gewenste resultaat leidt. Ik heb nog wat tijd gevonden om de laatste 3 dagen van de voorbereiding op mijn blog te zetten. Die kun je hier lezen.

Iedereen heel veel dank voor alle feedback en opmerkingen. Na afloop komt er uiteraard een verslag van de dag zelf.
Ben benieuwd naar je verslag :winkthumb:
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 09 jun 2019 19:58

nijkie schreef: 09 jun 2019 18:37 Ben benieuwd naar je verslag :winkthumb:
Dank voor je interesse. Ben net thuis en nog aan het nagenieten, maar vooral ook aan het herstellen. Ik heb een bijzonder enerverende L3B achter de rug. Het maken van het verslag staat voor morgen op de agenda naast het rijden van een hersteltraining.

Gebruikersavatar
dreezz
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 dec 2011 12:11

Gebruikersavatar dreezz 09 jun 2019 20:13

Haha, wat een leuke teaser, asmeets :lol:

ik ben net terug uit de Vogezen. Heb genoten, zal morgen ook een (kort) verslagje doen, maar licht vast een tipje van de sluier op: goud zit in de knip :like:
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 10 jun 2019 21:22

Ik ben er vandaag voor gaan zitten en heb mijn verslag van Les 3 Ballons geschreven. Als je interesse hebt hoe het me is vergaan kun je dat hier lezen.

Ik moet er nog even een spellingchecker overheen halen maar dat vergeven jullie me vast.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5069
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 10 jun 2019 21:53

Mooi verslag en goed gedaan ! Blijft mooi he zo naar een doel toewerken. Doet mij veel denken aan mijn voorbereiding voor 3B 2018.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 10 jun 2019 22:00

Mooi verslag. Waar ik benieuwd naar ben is wat je nu eet en drink onderweg tijdens zo'n cyclo.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Tomver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 08:40

Tomver 11 jun 2019 08:17

Knap gedaan! Kramp kan zo naar zijn dus gelukkig heb je het redelijk kunnen onderdrukken. Moet ook zeggen dat ik je verslagen leuk vind weglezen, maakt het ergens voor mezelf realistisch of een bereikbaar doel. Congrats!

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 11 jun 2019 09:13

Mooi verslag, knappe prestatie Ad! :like:

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 11 jun 2019 13:03

Allereerst van harte met het behalen van L3B-goud. Dan vooral ook complimenten voor je blog. Wellicht komt er nog een analyse, een terugblik over wat er goed en niet zo goed ging in de voorbereiding. Met name de laatste week, waarin "tapering off" centraal staat, is volgens mij een cruciaal punt van aandacht: die krampen hebben een oorzaak. Tijdens LBL had je toch nergens last van?

gerundium
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2011 14:52

gerundium 11 jun 2019 13:55

Klein_Verzet schreef: 11 jun 2019 13:03 Allereerst van harte met het behalen van L3B-goud. Dan vooral ook complimenten voor je blog. Wellicht komt er nog een analyse, een terugblik over wat er goed en niet zo goed ging in de voorbereiding. Met name de laatste week, waarin "tapering off" centraal staat, is volgens mij een cruciaal punt van aandacht: die krampen hebben een oorzaak. Tijdens LBL had je toch nergens last van?
Ik gok dat de krampen zijn veroorzaakt door een te intensieve start van de tocht. Als je voor halfweg al last van kramp krijgt heb je te gek gedaan in de start. Door de adrenaline voel je je super in het begin, maar Trois Ballons begint met een flink stuk rijden in een groot peloton aan hoge snelheid. Zeker als je weinig koers ervaring hebt vreet dat echt wel een hoop energie, continu hollen en stilstaan en waarschijnlijk wel 40 gemiddeld rijden.

Plaats reactie