Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2019

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 29 mei 2019 09:22

zoals ik eerder al zei: roglic heeft met nibali een verkeerde vijand gemaakt. De "koele kikker" heeft gewoonweg een aantal ploegen tegen zich gekregen door zijn passieve houding.
Je hoeft niet als favoriet altijd maar al het werk te doen maar toon wel af en toe je goede wil eens. En dat heeft roglic na gelaten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 mei 2019 09:26

Ik denk niet dat dat het verschil gemaakt heeft. Movistar is gewoon een sterk blok dat vanaf de 1e bergrit een tactisch aanvalsplan uitoefent. Roglic heeft niemand om op terug te vallen en had toen bijna 2 minuten voorsprong op Nibali... Nibali had dus altijd veel eerder een probleem dan Roglic.
Dat hij passief gereden heeft is zijn goed recht, en naar nu blijkt ook wel terecht ook... want hij heeft de benen uberhaupt niet om veel meer te doen. Gisteren toen Nibali weg reedt, was het puur op klasse van Nibali.
Tijdverlies van roglic had niets te maken met andere ploegen die tegen hem specifiek reden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16215
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 mei 2019 09:32

el_loco schreef: 29 mei 2019 09:09 Roglic is gewoon niet goed genoeg de laatste dagen. Met Gesink en de Plus had je misschien 30-45 seconden minder verspeeld, maar onder de streep is ie gewoon niet goed genoeg. Iedereen kon zien dat de piek in de laatste week moest komen en Roglic was in de eerste week het best. Begrijpelijk vanwege de tijdritten, maar achteraf - waarschijnlijk - niet de juiste keuze.
Ik zie Nibali nog wel een coup plegen trouwens, die geef ik momenteel de meeste kans om de Giro te winnen. Gisteren duidelijk de keuze gemaakt om Roglic te elimineren en niet alleen de aanval te kiezen in de afdaling van de Mortirolo, Carapaz is de volgende...
Gisteren 30 seconden minder en zondag hetzelfde en hij was nog steeds de topfavoriet ;) .
Campagnolo Ultra Dork

el_loco
Forum-lid
Berichten: 969
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 29 mei 2019 09:41

Ik vind het overigens niet erg dat Roglic - waarschijnlijk - niet gaat winnen. Zelden zo`n kleurloze kanshebber rond zien rijden in de Giro, gewoon niet leuk om te zien. In interviews komen er ook alleen maar standaardzinnetjes en dooddoeners uit. Geen fan... Zijn tijdrit is prachtig, maar daar houdt het bij op.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16215
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 mei 2019 10:30

Idd, de strijd van Nibali met Carapaz en Landa is veel leuker. Dan mag Roglic knokken voor het podium en Bauke voor plek 5. Daar kan ik wel vrede mee hebben.

Wil Roglic meer dan zal de ploeg toch ergens één of ander tactisch plan uit de hoge hoed moeten toveren en dat is nogal een probleem voor onze nationale jan-met-de pet-ploeg.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37657
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 mei 2019 10:44

el_loco schreef: 29 mei 2019 09:41 Ik vind het overigens niet erg dat Roglic - waarschijnlijk - niet gaat winnen. Zelden zo`n kleurloze kanshebber rond zien rijden in de Giro, gewoon niet leuk om te zien. In interviews komen er ook alleen maar standaardzinnetjes en dooddoeners uit. Geen fan... Zijn tijdrit is prachtig, maar daar houdt het bij op.
Dat heb ik dus ook. Het komt bij mij niet binnen. Knap voorseizoen gereden, maar gelukkig nu ook de menselijke maat zichtbaar. Het kon ook bijna niet om zo lang te pieken.

Met Nibali heb ik het ook niet echt. Mooie renner, fantastische daler, maar ik moet hem niet. Zijn gedrag en uitspraken liggen mij niet.
Ik mis een beetje de types a la Contador.

Benieuwd wat Carapaz kan. Ondanks dat ie bij een compleet verkeerde ploeg zit vind ik het wel mooi wat ie nu doet.
Less is bore

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 29 mei 2019 11:43

daniel1975 schreef: 29 mei 2019 10:44
el_loco schreef: 29 mei 2019 09:41 Ik vind het overigens niet erg dat Roglic - waarschijnlijk - niet gaat winnen. Zelden zo`n kleurloze kanshebber rond zien rijden in de Giro, gewoon niet leuk om te zien. In interviews komen er ook alleen maar standaardzinnetjes en dooddoeners uit. Geen fan... Zijn tijdrit is prachtig, maar daar houdt het bij op.
Dat heb ik dus ook. Het komt bij mij niet binnen. Knap voorseizoen gereden, maar gelukkig nu ook de menselijke maat zichtbaar. Het kon ook bijna niet om zo lang te pieken.

Met Nibali heb ik het ook niet echt. Mooie renner, fantastische daler, maar ik moet hem niet. Zijn gedrag en uitspraken liggen mij niet.
Ik mis een beetje de types a la Contador.

Benieuwd wat Carapaz kan. Ondanks dat ie bij een compleet verkeerde ploeg zit vind ik het wel mooi wat ie nu doet.
Waarom zit ie bij een totaal verkeerde ploeg volgens jou? Ze zijn de giro aan het domineren en houden hem mooi in het roze.

Ben echt fan sinds begin dit seizoen van movistar.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 mei 2019 12:10

Ernie C. schreef: 29 mei 2019 10:30 Idd, de strijd van Nibali met Carapaz en Landa is veel leuker. Dan mag Roglic knokken voor het podium en Bauke voor plek 5. Daar kan ik wel vrede mee hebben.

Wil Roglic meer dan zal de ploeg toch ergens één of ander tactisch plan uit de hoge hoed moeten toveren en dat is nogal een probleem voor onze nationale jan-met-de pet-ploeg.
Precies!!
De tactiek van Jumbo is voor mij een compleet raadsel. Heb dat al eens eerder gemeld en dat werd mij toen niet in dank afgenomen. Maar als iemand het me kan uitleggen graag! Ze rijden voor de verkeerde mensen op de verkeerde momenten, ze wachten af en hebben geen zichtbaar plan, ok ze missen twee klimmers maar dan gooi je de boel om en verzin je iets toch? Er hangt een soort gelatenheid omheen die ik niet kan uitstaan!

Maar ik ben sowieso meer fan van de zuidelijke landen qua renners, veel meer passie en temperament. Prachtig wat die klappertandende Ciccone gisteren klaarspeelde! Da's wel een van mijn helden deze Giro
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 29 mei 2019 12:15

leken-vraag ; helpt het hebben een een goedklimmende knecht voor je berg-op echt zoveel "fysiek" , of is dat meer mentaal ? ( steun / betrouwbaar richtpunt)

eigenlijke "giro" vraag ; in welke verhouding verliest Roglic nu door zelf niet meekunnen / missen van goede knechten ?
(missen van knechten op vlakke begrijp ik ;) )

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 29 mei 2019 12:27

el_loco schreef: 29 mei 2019 09:41 Ik vind het overigens niet erg dat Roglic - waarschijnlijk - niet gaat winnen. Zelden zo`n kleurloze kanshebber rond zien rijden in de Giro, gewoon niet leuk om te zien. In interviews komen er ook alleen maar standaardzinnetjes en dooddoeners uit. Geen fan... Zijn tijdrit is prachtig, maar daar houdt het bij op.

Klopt helemaal, dan hebben we in de persoon van Vroem de afgelopen jaren een veel kleurrijkere kanshebber gezien.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2987
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 29 mei 2019 13:30

Enzzo schreef: 29 mei 2019 12:10 . Prachtig wat die klappertandende Ciccone gisteren klaarspeelde! Da's wel een van mijn helden deze Giro
+1 geweldig om naar te kijken de afgelopen week.
Ride bikes, not tanks!

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 29 mei 2019 13:33

uninvitedguest schreef: 29 mei 2019 12:27
el_loco schreef: 29 mei 2019 09:41 Ik vind het overigens niet erg dat Roglic - waarschijnlijk - niet gaat winnen. Zelden zo`n kleurloze kanshebber rond zien rijden in de Giro, gewoon niet leuk om te zien. In interviews komen er ook alleen maar standaardzinnetjes en dooddoeners uit. Geen fan... Zijn tijdrit is prachtig, maar daar houdt het bij op.

Klopt helemaal, dan hebben we in de persoon van Vroem de afgelopen jaren een veel kleurrijkere kanshebber gezien.
+1. Froome is gewoon een geweldige renner om naar te kijken. Ok, hij zit niet mooi op z'n fiets maar op zijn eerste Tour overwinning na, heeft hij alleen maar spectaculaire grote rondes gereden.

Plaats reactie