Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2019

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 28 mei 2019 17:51

Bij mijn volgende rit wil ik ook wel een groepje motorrijders voor me om het tempo omhoog te halen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 28 mei 2019 18:08

Dat heb jij toch niet nodig v8 toch.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 28 mei 2019 18:31

    El Pistolero schreef: 28 mei 2019 17:51 Bij mijn volgende rit wil ik ook wel een groepje motorrijders voor me om het tempo omhoog te halen.
    Wat ik zeg: het blijft Italia!
    Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

    ottorongo
    Forum-lid
    Berichten: 2514
    Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
    Locatie: België

    ottorongo 28 mei 2019 18:48

    En al dagenlang maar leuteren over Formolo. Vandaag weer zo een zestal keren Formolo aangeroepen maar die vent is onzichtbaar (ivm. met de top van de koers).
    Formolo dit en Formolo dat wat hebben die met mekaar?

    Gebruikersavatar
    Enzzo
    Forum-lid HC
    Berichten: 7955
    Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
    Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

    Gebruikersavatar Enzzo 28 mei 2019 19:00

    De jury wagen jaagde die motaar toch maar mooi weg! Mag ook wel gemeld worden. In koersen in Vlaanderen of de Tour zie je dat niet snel gebeuren
    'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
    …"

    Gebruikersavatar
    daniel1975
    Forum-lid HC
    Berichten: 37620
    Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

    Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2019 20:04

    Enzzo schreef: 28 mei 2019 19:00 De jury wagen jaagde die motaar toch maar mooi weg! Mag ook wel gemeld worden. In koersen in Vlaanderen of de Tour zie je dat niet snel gebeuren
    Vraag het maar aan Mattan en Flecha (G-W) ;-)


    En Babbelegooien is denk ik verliefd op Formolo ofzo. Valt idd op hoe vaak die onnodig genoemd wordt.
    Less is bore

    Keezx
    Forum-lid HC
    Berichten: 9745
    Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

    Keezx 28 mei 2019 21:26

    ottorongo schreef: 28 mei 2019 18:48 En al dagenlang maar leuteren over Formolo. Vandaag weer zo een zestal keren Formolo aangeroepen maar die vent is onzichtbaar
    Doet ie mee dan?
    Herhaal dit niet onnodig
    Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

    Gebruikersavatar
    Ernie C.
    Forum-lid HC
    Berichten: 16199
    Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

    Gebruikersavatar Ernie C. 28 mei 2019 22:52

    daniel1975 schreef: 28 mei 2019 17:37 Roglic geroosterd. Ook totaal geen ploeg om hem te helpen. Als je dan ziet hoe sterk de andere ploegen in de kop van de wedstrijd zijn.....
    mooie koers, maar ook wel medelijden met de mannen in dat graftakkenweer.

    En het is dat Kroon nog wat nuttigs te melden heeft, want dat wollige geleuter van Vanbabbelegooien is echt tenenkrommend. De Haai hier, de haai daar, bladiblaaaa.
    Ik betrapte mezelf erop medelijden te hebben met de man die bibberend op de fiets zat maar wel onderweg was naar een etappezege in de Giro :? .

    Tijdverlies van Roglic in deze etappe zal wel deels ingecalculeerd zijn, des te zuurder is het onnodige tijdverlies van gister. Ook wel weer een beetje dom om die groep weg te laten rijden. Imho hadden ze daar de mannen voor het vlakke voor op moeten offeren. Uiteindelijk zijn het nu de vooruitgeschoven posten geweest die hem genekt hebben.
    Campagnolo Ultra Dork

    Gebruikersavatar
    daniel1975
    Forum-lid HC
    Berichten: 37620
    Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

    Gebruikersavatar daniel1975 29 mei 2019 07:44

    Ja, maar ook gebrek aan een eigen sterke ploeg. Einde afdaling zat ie weer veel dichterbij, op het vals plat liep de groep weg.
    En ik mag het niet zeggen, maar het riiden van Astana vind ik opvallend....
    Less is bore

    Gebruikersavatar
    MarkVeenstra
    Forum-lid HC
    Berichten: 6084
    Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
    Locatie: Delft

    Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 mei 2019 08:01

    Lijkt het er toch op dat het "met kop en schouders er bovenuit steken" van Roglic (de algemene conclusie na de 2e tijdrit), behoorlijk tegen/mee valt. Hij mist natuurlijk echt Geesink en de Plus in deze fase van de ronde. Maar ook met hen, op een Mortirolo moet hij wel zelf de benen hebben om te volgen. De ploeggenoten die er zijn, doen wat ze kunnen en zeer verdienstelijk maar het zijn net die aangewezen 2 pionnen voor het hooggebergte (of in ieder geval tot de voet laatste klim) die hij te kort komt in zijn team.
    En wellicht toch te lang, te veel gepiekt, met al die kleine rondes? Vooral zijn optreden in Romandie, vlak voor de ronde van Italie, was wel heel erg sterk en ook wel heel erg kort op deze grote ronde.
    WIND allrounder custom build 2015
    Canyon Ultimate AL 2013

    Gebruikersavatar
    Ernie C.
    Forum-lid HC
    Berichten: 16199
    Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

    Gebruikersavatar Ernie C. 29 mei 2019 08:08

    Met een sterke ploeg is alles makkelijker. Nu heeft Bouwman flink wat kopwerk gedaan in de kopgroep met knechten van de concurrentie. Dit was overduidelijk een groep die het doel had Roglic een oor aan te naaien. Dat soort dingen begrijp ik echt niet. Als je er dan wel voor kiest om die groep te laten rijden, laat Bouwman dan geen kopwerk doen zodat hij misschien wel over de Mortirolo komt.

    Het is ook wel pech dat Gesink en de Plus er niet bij zijn maar ik vrees dat die tegen Movistar, Bahrein en Astana ook niet veel hadden kunnen uitrichten.
    Campagnolo Ultra Dork

    el_loco
    Forum-lid
    Berichten: 968
    Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

    el_loco 29 mei 2019 09:09

    Roglic is gewoon niet goed genoeg de laatste dagen. Met Gesink en de Plus had je misschien 30-45 seconden minder verspeeld, maar onder de streep is ie gewoon niet goed genoeg. Iedereen kon zien dat de piek in de laatste week moest komen en Roglic was in de eerste week het best. Begrijpelijk vanwege de tijdritten, maar achteraf - waarschijnlijk - niet de juiste keuze.
    Ik zie Nibali nog wel een coup plegen trouwens, die geef ik momenteel de meeste kans om de Giro te winnen. Gisteren duidelijk de keuze gemaakt om Roglic te elimineren en niet alleen de aanval te kiezen in de afdaling van de Mortirolo, Carapaz is de volgende...

    Plaats reactie