Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Eerste racefiets, graag jullie mening/ervaring

Antoon1985
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2019 00:16

Antoon1985 25 mei 2019 00:35

Goedendag,

Ik ben Antoon, 33 jaar en nieuw hier!

Op dit moment ben ik aan het kijken voor een eerste racefiets.
Waarom? Aangezien ik een dochter heb van 17 maanden en ik nu merk hoe stijf en vast mijn lichaam is :lol:
Ook is het om conditie op te doen!

Wat ik zoek is een comfort/endurance fiets tot €2000,-
Daarbij ben ik uitgekomen bij 3 verschillende fietsen (sta ook open voor andere suggesties):

Giant defy advanced 2
Bij de Giant dealer in Tilburg

Wilier GTR Team
Bij Mutsaers Bikes in Schijndel

Isaac Vitron
Bij BikeCenter in Den Bosch

Allemaal met schijfremmen en Shimano 105 afgemonteerd..

Na veel snuffelen hier op het forum kom ik zoveel informatie tegen dat ik de bomen door het bos niet meer zie.

Daarom graag jullie ervaring en mening over de Merken en desbetreffende bedrijven!

Ook hoe en wat m.b.t. garanties??
Want lees ook als voorbeeld dat met Wilier vaak gedonder is met het carbon frame?

Alvast bedankt voor jullie input :winkthumb:

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 25 mei 2019 18:14

Als je je maat weet heeft Canyon ook vast iets moois voor je. Hun servicepunt zit in Eindhoven en in je regio.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 25 mei 2019 21:29

Elk merk heeft wel iets moois in die prijsklasse voor TS, dat is het punt niet. Met een 105 groep zit je prima en als je schijfremmen wilt, dan moet je daar zeker voor gaan. Het belangrijkste is en blijft dat een fiets de goede maat heeft en goed op jou wordt afgesteld. Over deze fietsenmakers kan ik niks zeggen, maar er zullen genoeg forumleden zijn die dat wel kunnen en dan zou ik naar een goede fietsenmaker gaan en daar de fiets aanschaffen. Zeker als je zelf niet iets met een bepaald merk of model hebt.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 25 mei 2019 22:32

Koop vooral een fiets die goed past en koop die bij de man die daar de tijd voor neemt. Neem eventueel iemand mee die er kijk op heeft

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27525
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 mei 2019 22:47

Een Canyon adviseren aan iemand die net komt kijken, tjsa. Waarom leidt toch ieder adviestopic tot het advies Canyon? Ik snap dat niet. De wereld is al saai genoeg. Stop Canyon. Nu,

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 25 mei 2019 23:06

Omdat je met dit budget en eisen werkelijk iedere fiets in een lijstje kunt zetten en mijn canyon mtb mij prima bevalt.

Mijn eerste en al 12 jaar enige racefiets heb ik gekocht bij een lbs die zelf heeft gefietst. Ik ben toen afgegaan op het advies van vrienden die veel fietsen om daar te gaan zodat ik een fiets kreeg die qua maat goed is. Ik fiets niet veel en heb nog nooit veel langer dan vier uur per rit gedaan maar heb geen gekke klachten die zouden kunnen komen door een verkeerde fiets voor mijn postuur.
Maar aangezien TS niet vraagt naar een goede winkel maar wel welke fiets hij moet nemen zijn mijn eerste gedachten: bang for buck (canyon of rose) en gewoon de fiets die je het mooiste vindt.

Antoon1985
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2019 00:16

Antoon1985 26 mei 2019 09:14

bakboord1 schreef: 25 mei 2019 23:06 Omdat je met dit budget en eisen werkelijk iedere fiets in een lijstje kunt zetten en mijn canyon mtb mij prima bevalt.

Mijn eerste en al 12 jaar enige racefiets heb ik gekocht bij een lbs die zelf heeft gefietst. Ik ben toen afgegaan op het advies van vrienden die veel fietsen om daar te gaan zodat ik een fiets kreeg die qua maat goed is. Ik fiets niet veel en heb nog nooit veel langer dan vier uur per rit gedaan maar heb geen gekke klachten die zouden kunnen komen door een verkeerde fiets voor mijn postuur.
Maar aangezien TS niet vraagt naar een goede winkel maar wel welke fiets hij moet nemen zijn mijn eerste gedachten: bang for buck (canyon of rose) en gewoon de fiets die je het mooiste vindt.
Bang for Buck??

Dit zijn de fietsen die ik tegen kwam.
Maar wat zou dan een goede winkel zijn in de regio Noord Brabant? En vanuit dat punt verder ga!
Het is wel de bedoeling dat ik goed op een fiets kom te zitten zonder klachten :D

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 26 mei 2019 10:34

Antoon1985 schreef: 26 mei 2019 09:14Dit zijn de fietsen die ik tegen kwam. Maar wat zou dan een goede winkel zijn in de regio Noord Brabant?
Het is wel de bedoeling dat ik goed op een fiets kom te zitten zonder klachten
Binnen de door jou opgegeven beperkingen - de fietsen die je tegenkomt bij de door jou geselecteerde winkels - kunnen wij geen sluitend advies geven vanachter een scherm waardoor jij zonder klachten kunt fietsen.

rocksoff
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 jun 2018 21:59

rocksoff 26 mei 2019 11:19

Ik zou eens naar een goede winkel gaan.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 26 mei 2019 19:13

Zou een bikefit niet ook uitkomst kunnen bieden?
Onafhankelijk advies wat je nodig hebt en daar je fiets op uitzoeken. (Al heeft fiets.nl dat een keer getest en toen kwamen er voor dezelfde persoon ook steeds net iets andere adviezen uit.)

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 26 mei 2019 19:33

Je kan gewoon het beste op zoek naar een goede fietsmaker met verstand van zaken en een goede service. Er zijn hier vast leden die kunnen vertellen wie dat bij jou in de buurt zijn, Zo'n fietsenmaker kan je goed op de fiets zetten en daar kan je ook bij terugkomen als er wat probleempjes zijn. Dat werkt echt een stuk prettiger dan dat je met de gegevens van een bikefit in de hand zelf de juiste fiets met de juiste geometrie in de juiste maat moet zoeken.

Als jij niet op zoek bent naar een specifiek merk, model of kleur, dan is dat echt de beste oplossing.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Plaats reactie