Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Iemand hier ervaring met fietsenwinkel.nl?

freekie94
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 aug 2016 19:35

freekie94 14 sep 2016 11:12

Zijn ze zoals Vos of is de service iets beter?
Laatst gewijzigd door freekie94 op 14 sep 2016 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 14 sep 2016 18:34

Het is, dacht ik, fietsenwinkel.nl... Of zijn er twee?

freekie94
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 aug 2016 19:35

freekie94 14 sep 2016 18:47

klimmer schreef:Het is, dacht ik, fietsenwinkel.nl... Of zijn er twee?
Ja je hebt gelijk.
Had m'n titel dubbel moeten checken.

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 14 sep 2016 18:55

freekie94 schreef:
klimmer schreef:Het is, dacht ik, fietsenwinkel.nl... Of zijn er twee?
Ja je hebt gelijk.
Had m'n titel dubbel moeten checken.
Ik ben ook benieuwd. :)

Gebruikersavatar
Mark89
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 dec 2015 16:52

Gebruikersavatar Mark89 10 mei 2019 18:03

*Oké, een topic over Fietsenwinkel.nl gevonden -- nieuw leven ingeblazen.

Mijn (negatieve) ervaringen in een notendop: ik heb in zowel 2015 als in 2019 (recent) hier een fiets besteld, maar zonder succes vanwege de (wat mij betreft) zogenaamde voorraad en te rooskleurige levertijden -- totaal niet up-to-date in ieder geval. In het eerste geval werd mij na een week verteld dat de fiets nooit meer geleverd zou worden (levertijd was 1 week), in het tweede geval werd mij - bij de keuze van het juiste model/juiste framemaat - verzocht te vragen naar de levertijd, waarna een 1e chat volgde: ze hadden contact opgenomen met de fabrikant/Sensa en ik zou, als ik geluk had, diezelfde dag nog bericht krijgen ... nope. Vervolgens die maandagmiddag via een 2e chat (met een ander) gevraagd om een update, waarna uiteindelijk het volgende gezegd werd:

"Wat ik kan zien is dat er nog geen betaalmethode is gekozen, alleen overboeking, daardoor wordt de fiets nog niet in behandeling genomen. Ik kan de exacte leverdatum weten wanneer er een betaalmethode is gekoppeld"?! Tjah, afgezien van de financiële zekerheid die ze willen, vroeg ik niet om een exacte leverdatum en gewoon om een ongeveer levertijd ...

Uiteindelijk de bestelling geannuleerd, gelukkig dit keer zonder (direct) betaald te hebben (AfterPay is alleen mogelijk bij onderdelen/accessoires, pinnen bij bezorging is een optie, maar dan betaal je €9,95 extra) ...

Maar goed, voorgaande was niet mijn motivator hier mijn ervaringen te delen en ik kan mezelf niet echt een slachtoffer noemen.
Na het plaatsen van mijn 2e review via Trustpilot zag ik echter wel een aantal gedupeerden aan het woord -- en de dagen daarna (uit interesse in de gaten gehouden). Tot aan vandaag; een lading positieve reviews (de frequentie van het schrijven van reviews is in ieder geval een stuk lager vanaf pagina 4). Nu ben ik hier voorzichtig en wil ik niemand beschuldigen, maar dit lijkt me heel verdacht, rekening houdend met het feit dat ze wel (actief) reviews verzamelen ... De ervaringen op Kieskeurig lijken me realistischer. Ook vond ik het volgende artikel (1 jaar oud), waardoor mijn gevoel tegenover deze winkel sterker wordt: Fietsenwinkel.nl in Radar beticht van misleiding consumenten

Oké, nogmaals: ik wil niemand beschuldigen en deel graag mijn eerlijke mening ten behoeve van evt. andere, potentiële klanten bij deze winkel. Ik verneem ook graag jullie ervaringen. Wat mij betreft dus geen bestelling via deze zaak meer. Gelukkig voor de tweede keer succesvol een nieuwe fiets besteld bij een andere online fietsenzaak :winkthumb:

Seriph
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 jul 2014 13:21

Seriph 20 mei 2019 16:47

Ik heb ooit een Corina herenfiets (U3 of zo) besteld bij deze winkel. Geen enkel probleem met de bestelling gehad. Werd netjes in de afgesproken dag afgeleverd. De man van vrachtwagen zette netjes het stuur recht en trok alle verpakkingsmateriaal eraf. Ik kom er zo op wegrijden.

Ik ben op zich heel tevreden met deze ene bestelling. Is natuurlijk heel anders om er een racefiets te bestellen waar veel meer mogelijk is. Dit is gewoon een ordinaire dozenschuiver.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 20 mei 2019 19:16

Ordinaire dozen schuiver is qua prijs niets mis mee. Was de voordeligste aanbieder van mijn fietsendrager, welke ook netjes en snel geleverd is.

Gebruikersavatar
Mark89
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 dec 2015 16:52

Gebruikersavatar Mark89 31 mei 2019 16:04

scottwilko schreef: 20 mei 2019 19:16 Ordinaire dozen schuiver is qua prijs niets mis mee. Was de voordeligste aanbieder van mijn fietsendrager, welke ook netjes en snel geleverd is.
Op prijs concurreren kunnen ze, maar daar zijn ze dan ook dozenschuiver voor, zoals de meeste, andere (online) fietsenwinkels. Kwam er de tweede keer terecht vanwege een mooie €25,- korting (vanaf €500,-), maar uiteindelijk dus toch voor de concurrent gekozen ...

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 31 mei 2019 19:06

Ik shop graag online voor mijn racespullen en voor sommige spullen die ik nodig heb. Soms bij fietsenwinkel.nl. Maar voor de huis tuin en keuken fietsen ga ik naar de fietsenboer op de hoek. Dat is een aardige vent die gewoon de fietsen fikst als ze stuk zijn. Je bent snel weer op weg. En als het kleine dingetjes zijn, gratis, service heet dat. Daarom koop ik mijn gewone fietsen bij hem. Overigens koop mijn racespullen ook vaak tweedehands, en dat vind ie gezien de andere handel best. Hij gunt mij mijn hobby, ik hem zijn handel....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 31 mei 2019 20:47

Rikkert goed zo!!

Plaats reactie