Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Puck Moonen

Jordi9
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 sep 2018 00:30

Jordi9 17 mei 2019 14:38

Sulla schreef: 17 mei 2019 14:13
Jordi9 schreef: 17 mei 2019 13:41 Waar maakt Puck zich druk om. Alsof ze die wedstrijden uitrijdt. Laat staan 'n goede prestatie neerzetten.
Er zullen ook zat mensen zijn die zich er druk om maken terwijl ze er niet eens aan meedoen.

Dus of ze ze uitrijdt of niet, daar mag ze toch best een mening over hebben.
Sterker nog, aangezien zij toch bijzonder makkelijk aandacht weet te genereren, lijkt ze mij juist een uitstekend iemand om er wat van te zeggen.
Ze genereert aandacht met van alles behalve met prestaties op de fiets. Meningen verschillen, maar ik vind het lachwekkend en denk dat het serieuze wielrensters meer kwaad dan goed doet zo'n aandachttrekster.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 mei 2019 15:07

Jordi9 schreef: 17 mei 2019 13:41 Waar maakt Puck zich druk om. Alsof ze die wedstrijden uitrijdt. Laat staan 'n goede prestatie neerzetten.
Ze komt op voor haar ploeggenoten en andere wielrensters die deze koersen wel kunnen uitrijden en waarvan er ook elk jaar een wint.
Al is dat in het geval van de Waalse Pijl al 5 jaar dezelfde.
Puck gebruikt hier haar invloed die zij heeft bij de verschillende media die haar collega's, die meestal veel beter zijn dan zijzelf, kennelijk niet hebben.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 mei 2019 15:10

Dus fietsen kan ze al niet...., wordt ze volop over bekritiseerd. Nu heeft ze een mening over de organisatie van die wielerwedstrijden, een mening waar een journalist haar waarschijnlijk om gevraagd heeft (misschien na een twitter tweet dinges). En wordt ze daar ook op afgebrand? Doet ze tenminste nog iets voor het dameswielrennen.

Wat had ze dan moeten doen, zeggen dat ze die organisaties wel snapt? Zeggen dat ze dit soort vragen niet wil beantwoorden omdat ze die wedstrijden toch niet uitrijdt?

Ik vind Puck niet zielig, en absoluut geen voorbeeld profrenster. Maar in mijn ogen slaat het nergens op dat ze het eigenlijk nooit goed kan doen in ogen van sommige mensen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 mei 2019 15:23

Lcsmet schreef: 17 mei 2019 15:07
Jordi9 schreef: 17 mei 2019 13:41 Waar maakt Puck zich druk om. Alsof ze die wedstrijden uitrijdt. Laat staan 'n goede prestatie neerzetten.
Ze komt op voor haar ploeggenoten en andere wielrensters die deze koersen wel kunnen uitrijden en waarvan er ook elk jaar een wint.
Al is dat in het geval van de Waalse Pijl al 5 jaar dezelfde.
Puck gebruikt hier haar invloed die zij heeft bij de verschillende media die haar collega's, die meestal veel beter zijn dan zijzelf, kennelijk niet hebben.
En jij denkt dat ze enige indruk maakt op de ASO? De mening van de toppers zijn echt wel belangrijker, maar nog niet belangrijk genoeg voor de ASO.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 17 mei 2019 15:40

De toppers zullen er vast ook niet blij mee zijn, maar toch staat Puck's reactie in een landelijk dagblad en die van Van der Breggen ben ik bijvb nog nergens tegengekomen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 mei 2019 15:43

@Jans,
Haar mening komt wel in de media en die van vele andere rensters niet.
En of ASO daar van onder de indruk is doet er niet toe.
Het is de UCI die beslist heeft dat beide koersen het WorldTour statuut wordt ontnomen.
Ondertussen beginnen jouw reacties op alles wat Puck wel of juist niet doet een beetje zielig te worden, of ben je gewoon jaloers.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 mei 2019 15:50

Het is de UCI die het beslist, maar het is de ASO die het onmogelijk maakt om uit te zenden.
Misschien eens andere rensters volgen, maar goed, daar lees je hier niets over, dus zal er ook wel niets gezegd zijn.
Hou toch eens op over jaloezie, ik woon lekker in Zuid-Frankrijk, ben 64 jaar. Gisteren de Col de Macquegne gereden. Waar gaat dit toch over.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 mei 2019 16:49

Jans schreef: 17 mei 2019 15:23
Lcsmet schreef: 17 mei 2019 15:07
Jordi9 schreef: 17 mei 2019 13:41 Waar maakt Puck zich druk om. Alsof ze die wedstrijden uitrijdt. Laat staan 'n goede prestatie neerzetten.
Ze komt op voor haar ploeggenoten en andere wielrensters die deze koersen wel kunnen uitrijden en waarvan er ook elk jaar een wint.
Al is dat in het geval van de Waalse Pijl al 5 jaar dezelfde.
Puck gebruikt hier haar invloed die zij heeft bij de verschillende media die haar collega's, die meestal veel beter zijn dan zijzelf, kennelijk niet hebben.
En jij denkt dat ze enige indruk maakt op de ASO? De mening van de toppers zijn echt wel belangrijker, maar nog niet belangrijk genoeg voor de ASO.
Het gaat toch helemaal niet om druk uit oefenen op de ASO of de UCI...

De telegraaf bedient haar lezers met een reactie van wielerbabe puck. Het gaat er in dit geval om dat de lezers van de telegraaf iets leuks te lezen/zien hebben. Als pick dan al getweet heeft dat ze het een stomme actie vindt, is het makkelijk voor een journalist om puck nog even formeel naar een reactie te vragen.

Het heeft helemaal niets te maken met dat puck de publiciteit opgezocht heeft of de bühne op gaat voor het vrouwenwielrennen. Maar gewoon een vraag beantwoord van een journalist die zijn werk doet voor zijn publiek (het kan zijn dat de journalist een vrouw is, lees dan "haar" Ipv "zijn")
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 17 mei 2019 16:54

Jordi9 schreef: 17 mei 2019 13:41 Waar maakt Puck zich druk om. Alsof ze die wedstrijden uitrijdt. Laat staan 'n goede prestatie neerzetten.
Dus omdat ze zo'n wedstrijd hoogst waarschijnlijk niet uitrijdt mag ze daar geen mening over hebben? Ik heb er ook een mening over en ik mag niet eens meedoen.

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 17 mei 2019 16:58

Jordi9 schreef: 17 mei 2019 14:38
Sulla schreef: 17 mei 2019 14:13
Jordi9 schreef: 17 mei 2019 13:41 Waar maakt Puck zich druk om. Alsof ze die wedstrijden uitrijdt. Laat staan 'n goede prestatie neerzetten.
Er zullen ook zat mensen zijn die zich er druk om maken terwijl ze er niet eens aan meedoen.

Dus of ze ze uitrijdt of niet, daar mag ze toch best een mening over hebben.
Sterker nog, aangezien zij toch bijzonder makkelijk aandacht weet te genereren, lijkt ze mij juist een uitstekend iemand om er wat van te zeggen.
Ze genereert aandacht met van alles behalve met prestaties op de fiets. Meningen verschillen, maar ik vind het lachwekkend en denk dat het serieuze wielrensters meer kwaad dan goed doet zo'n aandachttrekster.
Voor veel mensen gaat het bij mannen om de prestatie en bij vrouwen vooral om de presentatie (zie een voetbalbobo die vond dat vrouwen vooral lekker strakke kleding moesten dragen)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 mei 2019 17:35

senior schreef: 17 mei 2019 16:58
Jordi9 schreef: 17 mei 2019 14:38
Sulla schreef: 17 mei 2019 14:13

Er zullen ook zat mensen zijn die zich er druk om maken terwijl ze er niet eens aan meedoen.

Dus of ze ze uitrijdt of niet, daar mag ze toch best een mening over hebben.
Sterker nog, aangezien zij toch bijzonder makkelijk aandacht weet te genereren, lijkt ze mij juist een uitstekend iemand om er wat van te zeggen.
Ze genereert aandacht met van alles behalve met prestaties op de fiets. Meningen verschillen, maar ik vind het lachwekkend en denk dat het serieuze wielrensters meer kwaad dan goed doet zo'n aandachttrekster.
Voor veel mensen gaat het bij mannen om de prestatie en bij vrouwen vooral om de presentatie (zie een voetbalbobo die vond dat vrouwen vooral lekker strakke kleding moesten dragen)
En dat laatste mag zo onderhand wel eens doorbroken worden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 mei 2019 17:37

Ja dikke doei; ik kijk liever naar dames in strakke kleding dan een of ander vormeloos ding :mrgreen:
Less is bore

Gesloten