Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2019

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5735
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 05 mei 2019 19:49

Maar wat heeft hij tussen die drie rittenkoersen gedaan?
Niet heel veel volgens mij.
Misschien hebben ze bij Jumbo-Visma het "perfecte" schema gevonden om op meerdere kortere perioden te pieken.
Ben benieuwd naar zijn Giro.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 05 mei 2019 21:44

De giro is de 1e 11 dagen toch vooral heelhuids doorkomen, en weinig (op papier) zware/beslissende, klim etappes. Als de stress niet te hoog is, kan hij dus deze week rusten, volgende week zo goed mogelijk sparen, in de koers, en dan hoeft pas in de loop van de 2e week giro, de volgende vormpiek te komen. Nog steeds krap, en ook het ongeschonden doorkomen van zo'n 1e week gaat niet altijd zonder energieverspilling, maar het is wel wat anders dan als ze gelijk de bergen in zouden gaan.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
9-W
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 mei 2019 02:25

Gebruikersavatar 9-W 06 mei 2019 02:23

Als dat het uitgangspunt is, t/m de eerste anderhalve week van de Giro relatieve rust, dan ben ik benieuwd hoe het dan met z'n scherpte zit als dan volle bak koers wordt.

Ik heb wel vertrouwen in de begeleiding bij TJV, maar het zou mij toch verbazen als Roglic z'n vorm zo vast weet te houden tot het eind van de Giro.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 09 mei 2019 12:00

Kittel en Katusha Alpecin per direct uit elkaar


Het contract van Marcel Kittel bij Katusha Alpecin wordt per direct ontbonden. Dat meldt de ploeg op haar website. Volgens de Duitser wordt het contract op zijn verzoek ontbonden.

Kittel verklaart het volgende op de website van Katusha: "Het was een lang beslisslingsproces waarbij ik me afvroeg waar ik als persoon en als atleet naar toe wil gaan en wat echt belangirjk voor me is. Ik hou van fietsen en mijn passie voor deze prachtige sport is niet weg, maar ik weet ook wat het van me vraagt en wat ik moet doen om succesvol te zijn. In de afgelopen twee maanden had ik het gevoel uitgeput te zijn. Op dit moment kan ik niet op het hoogste niveau trainen en racen. Om deze reden heb ik besloten om een pauze te nemen en tijd voor me zelf te nemen zodat ik na kan denken over mijn doelen en een plan voor mijn toekomst kan maken."

Dit seizoen was Kittel zijn tweede seizoen in dienst van de Zwitserse ploeg. In februari dit jaar won hij nog een rit in de Challenge Mallorca, zijn enige zege dit seizoen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 mei 2019 12:07

Verstandig denk ik, hij houdt de eer aan zichzelf. Sympathieke gast, ik hoop dat hij weer eens terugkeert in het peloton.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2437
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 09 mei 2019 16:08

daniel1975 schreef: 05 mei 2019 19:44 Dat hij wint van Campenaerts is toch niet zo bijzonder? R heeft al vaker mooie TT’s laten zien.
Het aantal weken in vorm vind ik veel meer bijzonder.....
Ketonen? :lol:

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 16 mei 2019 09:25

Ronde van California: Van Garderen verliest (bijna!) op een bijzonder knullige manier de leiderstrui. Eerst, diep in de finale een val, overgestapt op fiets van ploegmaat. Als de aansluiting bijna daar is mist hij compleet een bocht.
Enkele km voor de finish nog een grote valpartij waardoor het EDF treintje compleet in de chaos terecht kwam.
Ritzege voor Jacobsen (DQS) net voor Jasper Philipsen en Sagan.

Uiteindelijk besloot de jury Van Garderen dezelfde tijd te geven als de kopgroep.
:shock:

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 mei 2019 09:29

Goh wat aardig van die Jury in een Amerikaanse koers.... Beetje het tegenovergestelde van de Italiaans kampioen in een een Italiaanse koers hard aanpakken ;)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3382
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 16 mei 2019 10:52

Die Cavagna was wel een drama in de finale afdaling een dagje vroeger:

https://www.wielerflits.be/nieuws/stunt ... -afdaling/
Afbeelding

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 16 mei 2019 13:57

Enzzo schreef: 16 mei 2019 09:29 Goh wat aardig van die Jury in een Amerikaanse koers.... Beetje het tegenovergestelde van de Italiaans kampioen in een een Italiaanse koers hard aanpakken ;)
https://www.hln.be/sport/wielrennen/lef ... ~a3a75d44/
Het missen van de bocht had Van Garderen aan zichzelf te danken.
Inderdaad rare beslissing van de jury.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5735
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 16 mei 2019 14:07

patrickvb schreef: 16 mei 2019 13:57
Het missen van de bocht had Van Garderen aan zichzelf te danken.
Zekers, maar de oorzaak vind ik dan wel weer heel bijzonder ;)
wielerflits schreef: Van Garderen kwam op tien kilometer van de finish ten val en moest achtervolgen. Dat deed de Amerikaan op de fiets van ploeggenoot Lachlan Morton. Alleen heeft de Australiër zijn remmen andersom gemonteerd, waardoor Van Garderen in een bocht rechtdoor ging.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 16 mei 2019 14:10

Ja, dat werd vannacht op Eurosport ook gesuggereerd in de live uitzending.

Plaats reactie