Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2019

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 mei 2019 13:17

Wat is er toch gebeurt met mijn favoriete grote ronde? Gaan ze de Tour nadoen met mega lange sprinters etappes in de eerste week?
Tot nu toe een weinig bekoorlijk parcours waar valpartijen orde van de dag zijn, net zoals we in de Tour zo vaak zien. Zou er een verband zijn?
Nu liggen Roglic, Majka en Zakarin er weer bij, Roglic Flink gehavend:

Afbeelding

Oo Ten Dam is slachtoffer van een val eerder deze week, hij heeft op moeten geven. Toch niet iets wat hij snel doet...
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37355
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 mei 2019 13:22

Enzzo schreef: 16 mei 2019 13:17 Wat is er toch gebeurt met mijn favoriete grote ronde? Gaan ze de Tour nadoen met mega lange sprinters etappes in de eerste week?
Tot nu toe een weinig bekoorlijk parcours waar valpartijen orde van de dag zijn, net zoals we in de Tour zo vaak zien.
Ik dacht hetzelfde, al vanaf moment van parcours presentatie.
Vind er tot op heden eigenlijk geen reet aan.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 mei 2019 13:24

@ Ernie:
Dan klopt mijn info over de beverrat populatie in Italië dus niet meer. :winkthumb: Bij jullie in de provincie barst het er ook van trouwens.
Vraag blijft; was het een beverrat of een muskusrat? Ik kan de beelden niet meer terugvinden maar mijn inschatting was dat het een muskusrat was vanwege de hoge ligging in het water. Een bever kan het in elk geval nooit zijn geweest.
Do or don’t, there is no try

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 16 mei 2019 13:25

+1

de giro is al jaren mijn favo ronde maar des te populairder deze word bij de rest, worden de etappes minder en overbodige valpartijen ernstiger.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 mei 2019 13:34

Vind er tot op heden eigenlijk geen reet aan.
Idem! Leuke woordspeling trouwens bij de foto van Roglic :lol:

Ook Sunweb heeft er weer eentje moeten afstaan; Robert Power stapt af

Gelukkig zit Oomen in de ontsnapping van de dag
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
LongTallErne
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27

Gebruikersavatar LongTallErne 16 mei 2019 13:46

in het verleden ging het in de eerste week gelijk bergop met als gevolg dat het klassement gelijk duidelijk was. Daardoor kwam er ruimte voor de sprinters omdat de klassementsploegen zich er minder mee gingen bemoeien in vlakke aankomsten.
Nu lijkt de hectiek van de TdF in de eerste week ook zijn opwachting te maken in de Giro.
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

Gebruikersavatar
LongTallErne
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27

Gebruikersavatar LongTallErne 16 mei 2019 13:48

LtD ook al uit koers...… te veel last van zijn ribben.
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mei 2019 13:54

Laten we het erop houden dat het een waterkonijn was. Die naam dragen ze allebei als ze op een bord liggen.
Hier in Limburg hebben we er ook genoeg inderdaad.

Jammer inderdaad dat ze niet wat meer uitdaging in de eerste etappes hebben gepland. Dat was toch altijd wel één van de pluspunten van de Giro. Al het spektakel in de laatste week werkt vaak ook alleen maar verlammend en bovendien maakt het een drieweekse ronde eigenlijk overbodig. Op deze manier kan het ook in twee weken.

Sunweb pakt het verlies goed op in ieder geval. Meteen de knop om en gas d'r op.
Campagnolo Ultra Dork

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 16 mei 2019 18:34

Enzzo schreef: 16 mei 2019 07:44
Ernie C. schreef: 15 mei 2019 20:36
Enzzo schreef: 15 mei 2019 17:32 Respect voor Vervaeke hoor!! Keep up the spirit!!

Karsten is gewoon veel te grof gebekt om commentator te zijn. Het zat er al een paar dagen aan te komen en Jeroen geeft hem alle ruimte maar hij toont weinig respect vind ik. Niet voor Jeroen noch voor het kijkerspubliek. Hij noemt een muskusrat een bever en roept euforisch over “Nederlandse koeien” die hij meent te zien. Het enige wat in zijn voordeel pleit is dat hij respect voor de renners toont.
Toon jij nu ook weinig respect omdat je een beverrat voor muskusrat uitmaakt?
De bever is totaal afwezig in Italië
Onzin...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 mei 2019 19:16

LongTallErne schreef: 16 mei 2019 13:46 in het verleden ging het in de eerste week gelijk bergop met als gevolg dat het klassement gelijk duidelijk was. Daardoor kwam er ruimte voor de sprinters omdat de klassementsploegen zich er minder mee gingen bemoeien in vlakke aankomsten.
Nu lijkt de hectiek van de TdF in de eerste week ook zijn opwachting te maken in de Giro.
Het was al 20 jaar geleden dat het roze na de 4e etappe zo'n grote voorsprong had op nummer 2. Dus het viel wel mee met hoe lastig het andere jaren was in de eerste dagen.

Hoe vaak zijn ze bij de sprint gevallen? Die valpartij van Dumoulin had weinig met nervositeit te maken, dat was één niet oplettende renner die even achterom keek.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mei 2019 19:43

Hij keek wel nerveus achterom...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
LongTallErne
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27

Gebruikersavatar LongTallErne 16 mei 2019 20:47

amclassic-fan schreef: 16 mei 2019 19:16
Het was al 20 jaar geleden dat het roze na de 4e etappe zo'n grote voorsprong had op nummer 2. Dus het viel wel mee met hoe lastig het andere jaren was in de eerste dagen.

Hoe vaak zijn ze bij de sprint gevallen? Die valpartij van Dumoulin had weinig met nervositeit te maken, dat was één niet oplettende renner die even achterom keek.
Het gaat ook niet om het verschil tussen nummer 1 en 2 maar tussen de klassementsmannen als groep en de rest.
Als die verschillen wat duidelijker zijn en de afgelopen ritten wat zwaarder zijn geweest zullen zij krachten sparen en zich wat minder in het gedrang om de eindsprint mengen. (inclusief hun knechten)

Tegenwoordig begint het voorbereiden op de sprint en dus ook dat gedrang in vlakke etappes vaak al op meer dan 20km van de finish.

De renner die omkeek en de valpartij van TD en co veroorzaakte keek volgens eigen zeggen om, om te kijken waar zijn kopman zat.
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

Plaats reactie