Maar wat heeft hij tussen die drie rittenkoersen gedaan?
Niet heel veel volgens mij.
Misschien hebben ze bij Jumbo-Visma het "perfecte" schema gevonden om op meerdere kortere perioden te pieken.
Ben benieuwd naar zijn Giro.
Wielerseizoen 2019
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6099
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
De giro is de 1e 11 dagen toch vooral heelhuids doorkomen, en weinig (op papier) zware/beslissende, klim etappes. Als de stress niet te hoog is, kan hij dus deze week rusten, volgende week zo goed mogelijk sparen, in de koers, en dan hoeft pas in de loop van de 2e week giro, de volgende vormpiek te komen. Nog steeds krap, en ook het ongeschonden doorkomen van zo'n 1e week gaat niet altijd zonder energieverspilling, maar het is wel wat anders dan als ze gelijk de bergen in zouden gaan.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Als dat het uitgangspunt is, t/m de eerste anderhalve week van de Giro relatieve rust, dan ben ik benieuwd hoe het dan met z'n scherpte zit als dan volle bak koers wordt.
Ik heb wel vertrouwen in de begeleiding bij TJV, maar het zou mij toch verbazen als Roglic z'n vorm zo vast weet te houden tot het eind van de Giro.
Ik heb wel vertrouwen in de begeleiding bij TJV, maar het zou mij toch verbazen als Roglic z'n vorm zo vast weet te houden tot het eind van de Giro.
Kittel en Katusha Alpecin per direct uit elkaar
Het contract van Marcel Kittel bij Katusha Alpecin wordt per direct ontbonden. Dat meldt de ploeg op haar website. Volgens de Duitser wordt het contract op zijn verzoek ontbonden.
Kittel verklaart het volgende op de website van Katusha: "Het was een lang beslisslingsproces waarbij ik me afvroeg waar ik als persoon en als atleet naar toe wil gaan en wat echt belangirjk voor me is. Ik hou van fietsen en mijn passie voor deze prachtige sport is niet weg, maar ik weet ook wat het van me vraagt en wat ik moet doen om succesvol te zijn. In de afgelopen twee maanden had ik het gevoel uitgeput te zijn. Op dit moment kan ik niet op het hoogste niveau trainen en racen. Om deze reden heb ik besloten om een pauze te nemen en tijd voor me zelf te nemen zodat ik na kan denken over mijn doelen en een plan voor mijn toekomst kan maken."
Dit seizoen was Kittel zijn tweede seizoen in dienst van de Zwitserse ploeg. In februari dit jaar won hij nog een rit in de Challenge Mallorca, zijn enige zege dit seizoen.
Het contract van Marcel Kittel bij Katusha Alpecin wordt per direct ontbonden. Dat meldt de ploeg op haar website. Volgens de Duitser wordt het contract op zijn verzoek ontbonden.
Kittel verklaart het volgende op de website van Katusha: "Het was een lang beslisslingsproces waarbij ik me afvroeg waar ik als persoon en als atleet naar toe wil gaan en wat echt belangirjk voor me is. Ik hou van fietsen en mijn passie voor deze prachtige sport is niet weg, maar ik weet ook wat het van me vraagt en wat ik moet doen om succesvol te zijn. In de afgelopen twee maanden had ik het gevoel uitgeput te zijn. Op dit moment kan ik niet op het hoogste niveau trainen en racen. Om deze reden heb ik besloten om een pauze te nemen en tijd voor me zelf te nemen zodat ik na kan denken over mijn doelen en een plan voor mijn toekomst kan maken."
Dit seizoen was Kittel zijn tweede seizoen in dienst van de Zwitserse ploeg. In februari dit jaar won hij nog een rit in de Challenge Mallorca, zijn enige zege dit seizoen.
Ketonen?daniel1975 schreef: ↑05 mei 2019 19:44 Dat hij wint van Campenaerts is toch niet zo bijzonder? R heeft al vaker mooie TT’s laten zien.
Het aantal weken in vorm vind ik veel meer bijzonder.....
Ronde van California: Van Garderen verliest (bijna!) op een bijzonder knullige manier de leiderstrui. Eerst, diep in de finale een val, overgestapt op fiets van ploegmaat. Als de aansluiting bijna daar is mist hij compleet een bocht.
Enkele km voor de finish nog een grote valpartij waardoor het EDF treintje compleet in de chaos terecht kwam.
Ritzege voor Jacobsen (DQS) net voor Jasper Philipsen en Sagan.
Uiteindelijk besloot de jury Van Garderen dezelfde tijd te geven als de kopgroep.
Enkele km voor de finish nog een grote valpartij waardoor het EDF treintje compleet in de chaos terecht kwam.
Ritzege voor Jacobsen (DQS) net voor Jasper Philipsen en Sagan.
Uiteindelijk besloot de jury Van Garderen dezelfde tijd te geven als de kopgroep.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 7975
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Goh wat aardig van die Jury in een Amerikaanse koers.... Beetje het tegenovergestelde van de Italiaans kampioen in een een Italiaanse koers hard aanpakken
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"
…"
Die Cavagna was wel een drama in de finale afdaling een dagje vroeger:
https://www.wielerflits.be/nieuws/stunt ... -afdaling/
https://www.wielerflits.be/nieuws/stunt ... -afdaling/
https://www.hln.be/sport/wielrennen/lef ... ~a3a75d44/
Het missen van de bocht had Van Garderen aan zichzelf te danken.
Inderdaad rare beslissing van de jury.
Zekers, maar de oorzaak vind ik dan wel weer heel bijzonder
wielerflits schreef: Van Garderen kwam op tien kilometer van de finish ten val en moest achtervolgen. Dat deed de Amerikaan op de fiets van ploeggenoot Lachlan Morton. Alleen heeft de Australiër zijn remmen andersom gemonteerd, waardoor Van Garderen in een bocht rechtdoor ging.