Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Weer gaan fietsen na ongeval

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 mei 2019 21:28

Ja bijna ongelukken zijn er veel. Maar als ik mijn kids door de straat zou rijden heb ik meer stress dan dat ik er zelf opzit. Het moet slijten, dat is ook als je een keer een stuurfoutje maakt, duurt ook altijd even voordat het vertrouwen er weer is.

Je kan ook nog wel wat, zoals ik het altijd noem, reactieve oplossingen in je rijstijl brengen.
Zet bv een inhaal actie veel eerder in en stuur al voor de lanzamere deel nemer terug en daarbij ook dat je op dat moment niet meer van richting veranderd als je er naast rijd. Stuurt de langzamere deelnemen dan jouw kan op heb jij veel meer kans dat jij niet valt en de langzamere ook niet omdat jij veel stabieler bent op dat moment.

Klinkt misschien een beetje vaag, dat besef ik. In een auto geld dit ook, als jij niet van richting veranderd zal je auto in de meeste gevallen gewoon rechtuit blijven rijden en krijg jij geen ernstig ongeluk als iemand anders er tegenaan rijd in dezelfde richting. De meeste ergere ongelukken krijg je door uitwijken.

hayes

hayes 15 mei 2019 21:34

Jans schreef: 14 mei 2019 20:24
hayes schreef: 14 mei 2019 20:01 Dat velen knipperende lichtjes vervelend vinden bewijst net dat ze werken toch?
Ik doe het ook niet overdag. Ik durf het wel doen in de winter op een echt druilerige dag.
In België gewoon helemaal toegelaten trouwens.

Als ze in je ogen 'flikkeren' is het omdat ze niet goed gericht zijn.
Oh, dat begrijp ik niet, ze flikkeren, maar eigenlijk moeten ze dat niet doen?

Ik heb ook een lampje op mijn fiets, die gaat alleen aan in een tunnel.
Als je iemand wil misbegrijpen, dan zal dat altijd lukken. ;)
Ze mogen flikkeren, ze mogen niet flikkeren en je verblinden. Maw altijd een beetje naar beneden richten.

Soit, off-topic.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 31 mei 2019 13:33

wasbeer2006 schreef: 15 mei 2019 21:28
Zet bv een inhaal actie veel eerder in en stuur al voor de lanzamere deel nemer terug en daarbij ook dat je op dat moment niet meer van richting veranderd als je er naast rijd. Stuurt de langzamere deelnemen dan jouw kan op heb jij veel meer kans dat jij niet valt en de langzamere ook niet omdat jij veel stabieler bent op dat moment.

Klinkt misschien een beetje vaag, dat besef ik. In een auto geld dit ook, als jij niet van richting veranderd zal je auto in de meeste gevallen gewoon rechtuit blijven rijden en krijg jij geen ernstig ongeluk als iemand anders er tegenaan rijd in dezelfde richting. De meeste ergere ongelukken krijg je door uitwijken.
klinkt idd vaag :lol:

Maar je hebt gelijk dat je vaak beter af bent als je het contact opvangt dan dat je een rare uitwijk maakt. Heb als kind veel gefietscrosst (bmx) en als je met 8 man door een kombocht ging had je meer aan brede ellebogen dan stuurtechniek. En vooral een beetje tegenhangen als je schouder aan schouder zit.

Plaats reactie