Alles over vakanties op én met de fiets

Wat zijn de vakantieplannen voor zomer '19?

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5937
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 14 mei 2019 11:02

havana schreef: 14 mei 2019 09:36 Wat zijn de vakantieplannen voor de zomervakantie van 2019?

Daarna hebben we nog een weekje, die vullen we ter plaatse in aan de hand van het weerbericht.

Ik zie je wel verschijnen. :D


2 1/2 week Lac D'Annecy - samen met een vast groepje fietsen / BBQ-en beetje hardlopen - surfen. Er gaat nog een collega mee voor 1 week, en dan wordt vrouw en schoondochter ingevlogen ivm geen gelijke vakantie helaas. Dus ophalen in Geneva en nog 1 1/2 week samen fietsen met de vrouw.
Laatst gewijzigd door rene op 14 mei 2019 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 14 mei 2019 11:03

Wij gaan met het gezin naar Kroatië. Geen idee of daar leuke fietsroutes zijn, zo niet dan gaan de hardloopschoenen mee.
Laatst gewijzigd door El Pistolero op 14 mei 2019 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 14 mei 2019 11:07

Ventoux!
YFood !!!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 mei 2019 11:11

Met de Donkervoort neem ik aan? Die heeft geen enkele moeite met die weg...

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 14 mei 2019 11:26

raven14 schreef: 14 mei 2019 10:49
Kluus schreef: 14 mei 2019 10:27 ...
Ik ben er begin april een dag of 4 geweest (Sainte Maxime). Een paar leuke ritten gemaakt:
https://www.strava.com/activities/2271731968 (Gran Fondo Saint Tropez, als gangmaker voor mijn madame die 2e vrouw is geworden)
https://www.strava.com/activities/2274663507
https://www.strava.com/activities/2277034122
https://www.strava.com/activities/2279324593

De Col de Canadel (Rayol) is zeer mooi, en erna kan je op hoogte een prachtige route op een geasfalteerd bospad volgen (Route des Crêtes). Zie eerste rit hierboven gepost.
Ook de Col des Fourches is een schoontje, prachtig draaien en keren door het bos.
Plaine des Maures is de moeite waard om eens doorheen te rijden, mooi natuurdomein en een perfecte strook asfalt.

Onze favoriete dorpje om 's middags de innerlijke mens te versterken was Collobrières. Op terras met een stukje vlees en een glaasje, en zicht op een gravel pleintje omzoomd met platanen... not too bad 😍
Super, thanks! De routes die ik tot nu toe heb gepland gaan allemaal richting Cannes en het natuurgebied tussen Frejus en Cannes met Pic d'les Ours... Geen idee hoe de wegen daar zijn...

Ik kan dus wel iets met routes richting Saint Tropez, al ligt de Gran Fondo Saint Tropez net wat ver weg zo te zien, misschien een keer met de auto die kant op. :like:

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5064
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 14 mei 2019 11:45

havana schreef: 14 mei 2019 09:36 Wat zijn de vakantieplannen voor de zomervakantie van 2019?

Zal zelf aftrappen. Vast staat een weekje Barcelonette begin augustus. Plaats van handeling Camping Domaine de L'Ubaye. Een laat vertrek betekent dat we de Tour thuis kunnen volgen wat ik altijd wel fijn vind. Het is overigens een gezinsvakantie, maar de fiets gaat uiteraard mee!

Daarna hebben we nog een weekje, die vullen we ter plaatse in aan de hand van het weerbericht.
Zelf ook eens bij Barcelonnette gestaan. Erg mooi fietsgebied. Die camping ligt echter niet aan zo'n fijne weg en toch wel een stukje van Barcelonnette af. Zelf stonden we op camping du Plan. 10min lopen naar het centrum van Barcelonnette. Toch wel lekker om avonds een drankje te halen en/of hapje te eten.

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 14 mei 2019 11:47

Vakantieplannen zijn vroeg dit jaar. Laatste week van mei en de eerste van juni gaan we richting de Ardeche in Frankrijk. Stacaravan voor 2 weken geboekt. Vrouw, 8 maanden oude junior en fiets gaan mee. Zullen vooral kleine rondjes worden tijdens de slaapuren van junior. Daarbij in de 2e week nog samen met mijn zwager naar Bedoin om nog een keer de Mont Ventoux op te fietsen.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
LoneWolf
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 nov 2015 13:22

Gebruikersavatar LoneWolf 14 mei 2019 11:49

Tweede helft juni gaan mijn vrouw en ik 2 weken naar Frankrijk, waarbij ik 2x 2 grote cols wil beklimmen. Mijn vrouw rijd dan met de auto telkens een stuk vooruit en maakt foto’s als ik voorbij kom harken ;) . Samen lunchen op de top en weer door. Misschien doe ik er beide weken nog een ritje bij en de overige dagen vullen we samen in … of doen niets.

We gaan de eerste week naar Bédoin zodat ik de Ventoux van m’n bucketlist kan strepen.
Ik wil in ieder geval de klim vanuit Bédoin doen. Waarschijnlijk combineer ik dit met de afdaling via Sault en de mooie route langs Les Gorges du Nesque.
Ook de klim vanuit Malaucène wil ik afvinken. (rondje Bédoin, Malaucène, Ventoux, Bédoin).
De Cinglé du Mont Ventoux is mij net te hoog/ver.
Als reserve heb ik een rondje Bédoin, Le Barroux, Suzette, Malaucene, Bédoin uitgestippeld (44,8 km / 986 hm).

De tweede week is onze standplaats Les Avanchers-Valmorel. Hoofddoel hier is Col de la Madeleine. Klim vanuit La Chambre over de Madeleine, afdalen en nog een stuk klimmen naar ons huisje.
Als tweede rit heb ik een rondje vanuit La Chambre over Col du Glandon en afdalen via Col de Croix de Fer naar Saint-Jean-de Maurienne.
De Lacets de Montvernier zou ik ook graag meepakken, maar in combinatie met beide voorgaande cols wordt mij dat net te veel. Ik heb wel een rondje Lacets de Montvernier en Col du Mollard uitgestippeld als reserve rit, maar daar komt dan 2x 1,5 uur met de auto bij. Dan doe ik liever een rit vanaf het huisje: Afdalen naar het dal (evt. met klim naar Grand Naves) en via andere weg weer terug naar het huisje.

Nog een maandje. Heb er zin an :D
Keep On Harking !

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 14 mei 2019 11:49

In augustus naar onze vakantiewoning in Ardennen waar onze fietsen staan te popelen om meer km te maken.
In oktober naar de Sporza fietsvakantie in Mallorca.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8344
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 mei 2019 12:24

@LoneWolf, waarschijnlijk ten overvloede, maar ik hoop dat je vrouw ook oog heeft voor andere fietsers. Niet om foto's te maken, maar wel omdat de meerijdende auto's regelmatig erg gevaarlijke capriolen uithalen.
En het overwegen waard om van Le Barroux niet direct naar Suzette te rijden, maar via Le Roque Alric. Misschien was dat de bedoeling al. ;)
En er ligt nog meer moois te fietsen dan de Ventoux, maar dat is misschien voor een volgende keer?

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 14 mei 2019 12:30

Twee weken Franse alpen in augustus met de tent. Beetje rondfietsen, boeken lezen en lauwe Kronenbourg drinken, 'gekoeld' in een zwarte gamma-emmer met water.

1 echt doel: Alpe d'Huez onder het uur. (de TDF-start/finish).
Ik fiets nu een aantal jaar zo'n 5k per jaar. 1 keer in de week voluit, de rest rustig aan. Hopelijk is dat genoeg.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 14 mei 2019 12:45

Desertstorm schreef: 14 mei 2019 12:30 Twee weken Franse alpen in augustus met de tent. Beetje rondfietsen, boeken lezen en lauwe Kronenbourg drinken, 'gekoeld' in een zwarte gamma-emmer met water.
:winkthumb:
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Plaats reactie