Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fons bikes

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 09 mei 2019 18:10

Onder het motto slechte reclame is ook reclame.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 mei 2019 19:25

Kom op Fons,.... je kunt het. Maak die olievlek nog groter :lol: :lol:
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 09 mei 2019 20:54

Ernie C. schreef: 09 mei 2019 14:04
bever schreef: 03 mei 2019 21:15
C3H6O3 AD schreef: 03 mei 2019 20:30 Overigens heb ik eerder aan Fons Bikes gevraagd wie de Duitse ingenieurs zijn die hun nieuwe modellen ontwerpen. Reslutaat: de standaard onzin en uitnodiging in de winkel voor koffie en een poging je in te pakken met overload aan zgn. kennis en onzin over het ontwikkelen, samenstellen van een fiets.
Waar ik benieuwd naar ben, ben je in gegaan op de uitnodiging ?
Die Duitse ingenieur is gewoon bekend hoor: https://www.bicycle.engineering/?redirect=beta
Je gelooft het misschien niet maar Jos kan ook de waarheid vertellen. Alleen dat samenwerken is dan weer een beetje aangedikt. hij koopt ze er gewoon.
Duitse ingenieur?
Bazel ligt mijns inziens niet in Duitsland maar in Zwitserland.
En niet onbelangrijk: er staat "Having our R&D located in Taiwan."

BETA is not a bike brand; it makes bike brands. Frames and parts designed by us are the perfect base to create high-end bicycles, without the huge investment for R&D, molds and product marketing normally associated with this kind of product.

Dus in feite een open-mold, meerdere merken gebruiken hetzelfde frame uit Azië.
Van hetzelfde laken een pak...

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 09 mei 2019 21:16

Bijzonder, eerst had Fons alle berichten van melkzuur gekopieerd, blijkbaar om ze hier te archiveren. Maar die waren door een mod verwijderd. Dus nu doet hij het nog een keer door er een tekstje bij te plaatsen. Maar Jos, ik heb nieuws voor je, niet iedereen is zoals jij en haalt zijn berichten van internet om later te kunnen ontkennen dat het er ooit op gestaan heeft. Mompelt iets met waard en gasten...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 mei 2019 21:24

Jonas Müller schijnt een Duits paspoort te hebben.

Overigens zie ik nu op de site dat zijn bedrijf nu onderdeel is van het bedrijf achter Arc8 (het Zwitserse recalmebureau kreuz+quer GmbH). De fietsen die Jos verkoopt als PART zijn dus officieel gerebadgde Arc8's.
Campagnolo Ultra Dork

Fons multistrada
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 sep 2018 17:43

Fons multistrada 09 mei 2019 21:43

Bijna Goed Ernie. ARC8 is inderdaad een merk waar Jonas mede eigenaar van is. Zij maken geen frames maar kopen die in bij een fabrikant. . Dat doen wij ook. We maken dus ook beide gebruik van de engineering van Jonas.
Daarnaast werken wij nu samen met Jonas aan een Gravelracer voor PART en een Aero racer voor PART waarbij de eerste rijdende prototypes eind augustus verwachten en de levering voor beging 2020 hebben staan. Dit heel project doen we in nauwe samenwerking met BETA. Voor ons een fascinerend traject omdat we nu ook nog eens vanaf het "allereerste" begin van deze modellen enorme invloed hebben op hele diverse vlakken.

Met deze wijze van werken is niets mis, onze klanten krijgen een serieus topproduct en wij zijn er natuurlijk erg transparant over.
Je bent van harte welkom eens te komen testen of de frames eens in detail te komen bekijken.
Ernie C. schreef: 09 mei 2019 21:24 Jonas Müller schijnt een Duits paspoort te hebben.

Overigens zie ik nu op de site dat zijn bedrijf nu onderdeel is van het bedrijf achter Arc8 (het Zwitserse recalmebureau kreuz+quer GmbH). De fietsen die Jos verkoopt als PART zijn dus officieel gerebadgde Arc8's.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 09 mei 2019 21:44

chrissiewizzie schreef: 09 mei 2019 19:08 Duurde toch nog vrij lang voordat je reageerde Jos. Leg nou nog eens uit hoe het echt zit dan, want ik ben de draad een beetje kwijt geraakt tussen de lange teksten.
Lijkt de Amstel Gold Race wel , draaien en keren.....

Als hij nou eens met wat nieuws komt, bijvoorbeeld de actie tov Janneke....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 mei 2019 21:50

Supergrover schreef: 09 mei 2019 21:44
chrissiewizzie schreef: 09 mei 2019 19:08 Duurde toch nog vrij lang voordat je reageerde Jos. Leg nou nog eens uit hoe het echt zit dan, want ik ben de draad een beetje kwijt geraakt tussen de lange teksten.
Lijkt de Amstel Gold Race wel , draaien en keren.....

Als hij nou eens met wat nieuws komt, bijvoorbeeld de actie tov Janneke....
Als hij dat zou doen denk ik dat dit topic wel een stille dood zal sterven, maar zolang hij daar over blijft zwijgen houdt hij dit topic zelf in stand. Maar misschien is dat inmiddels wel de bedoeling.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 09 mei 2019 21:57

Citaat Jos:
"Zij maken geen frames maar kopen die in bij een fabrikant. . Dat doen wij ook."
Dit viel mij ook gelijk al op. De molds zijn al ontworpen in Taiwan en dan verbind je je als marketing kantoor/merk aan dit frame en doet of jezelf het ontwerp en reasearch hebt gedaan. Het bekende marketing trucje. Van enige invloed van Jos op het frame is dan geen sprake.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 mei 2019 22:06

Fons multistrada schreef: 09 mei 2019 21:43 Bijna Goed Ernie. ARC8 is inderdaad een merk waar Jonas mede eigenaar van is. Zij maken geen frames maar kopen die in bij een fabrikant. . Dat doen wij ook. We maken dus ook beide gebruik van de engineering van Jonas.
Daarnaast werken wij nu samen met Jonas aan een Gravelracer voor PART en een Aero racer voor PART waarbij de eerste rijdende prototypes eind augustus verwachten en de levering voor beging 2020 hebben staan. Dit heel project doen we in nauwe samenwerking met BETA. Voor ons een fascinerend traject omdat we nu ook nog eens vanaf het "allereerste" begin van deze modellen enorme invloed hebben op hele diverse vlakken.

Met deze wijze van werken is niets mis, onze klanten krijgen een serieus topproduct en wij zijn er natuurlijk erg transparant over.
Je bent van harte welkom eens te komen testen of de frames eens in detail te komen bekijken.
Ernie C. schreef: 09 mei 2019 21:24 Jonas Müller schijnt een Duits paspoort te hebben.

Overigens zie ik nu op de site dat zijn bedrijf nu onderdeel is van het bedrijf achter Arc8 (het Zwitserse recalmebureau kreuz+quer GmbH). De fietsen die Jos verkoopt als PART zijn dus officieel gerebadgde Arc8's.
Dat is een klein verschil van inzicht. Als Beta, kreuz+quer en Arc8 (deels) onderdeel zijn van hetzelfde bedrijf dan zie ik het zo dat jullie ze daar kopen ;) . Dat de frames weer bij een andere fabrikant geproduceerd worden is normaal n de fietsindustrie. Maar volgens mij was Beta nog geen onderdeel van kreuz+quer toen jullie dit traject ingingen dus daar kan jij ook niks aan doen.
Ik ben wel benieuwd of die nieuwe modellen echt uniek voor PART worden. Ook vraag ik mij af of jullie nog met een nieuwe Fons komen die wel ontworpen is volgens de eerder gestelde filosofie. Nu voldoet de PART daar beter aan dan de Fons.
Dat Jonas top producten kan ontwerpen is in ieder geval wel duidelijk.

Het blijft jammer van de valse start die jullie gemaakt hebben.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 09 mei 2019 22:23

Als je dan toch op dit frame wilt fietsen dan koop je toch het origineel, de, ARC8, in plaats van een omgestickerde JosPart? :shock:

Fons multistrada
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 sep 2018 17:43

Fons multistrada 09 mei 2019 22:39

De nieuwe ontwerpen worden niet "uniek" voor PART. Die investering kunnen we nog niet dragen. Dat betekend dat wij deze frames ook moeten gaan verkopen aan andere partijen wereldwijd. Dus uniek? nee. Eigen? ja.
We gaan ook voor Fons nog uitbreiden met de modellen maar we zullen altijd de afweging moeten maken tussen geschikte open mould of samenwerking met andere partijen. Daar maken we echt zorgvuldige afwegingen in. Wat wel heel interessant is dat de markt wereldwijd enorm aan het veranderen is wat productie betreft. Technieken en faciliteiten die 4 jaar geleden nog onbereikbaar waren voor ons zijn nu toegankelijk. Dat biedt veel perspectief.

En valse start? Tsja, voor ons lag de start al ver voor de "valse" periode. Met sommige zaken hebben we maar te dealen. Wij doen onze stinkende best gewoon hele mooie producten te maken voor onze klanten en die daar heel blij mee te maken op meerdere vlakken. Meestal lukt dat en soms moeten we nog wat extra's doen.
Ernie C. schreef: 09 mei 2019 22:06
Fons multistrada schreef: 09 mei 2019 21:43 Bijna Goed Ernie. ARC8 is inderdaad een merk waar Jonas mede eigenaar van is. Zij maken geen frames maar kopen die in bij een fabrikant. . Dat doen wij ook. We maken dus ook beide gebruik van de engineering van Jonas.
Daarnaast werken wij nu samen met Jonas aan een Gravelracer voor PART en een Aero racer voor PART waarbij de eerste rijdende prototypes eind augustus verwachten en de levering voor beging 2020 hebben staan. Dit heel project doen we in nauwe samenwerking met BETA. Voor ons een fascinerend traject omdat we nu ook nog eens vanaf het "allereerste" begin van deze modellen enorme invloed hebben op hele diverse vlakken.

Met deze wijze van werken is niets mis, onze klanten krijgen een serieus topproduct en wij zijn er natuurlijk erg transparant over.
Je bent van harte welkom eens te komen testen of de frames eens in detail te komen bekijken.
Ernie C. schreef: 09 mei 2019 21:24 Jonas Müller schijnt een Duits paspoort te hebben.

Overigens zie ik nu op de site dat zijn bedrijf nu onderdeel is van het bedrijf achter Arc8 (het Zwitserse recalmebureau kreuz+quer GmbH). De fietsen die Jos verkoopt als PART zijn dus officieel gerebadgde Arc8's.
Dat is een klein verschil van inzicht. Als Beta, kreuz+quer en Arc8 (deels) onderdeel zijn van hetzelfde bedrijf dan zie ik het zo dat jullie ze daar kopen ;) . Dat de frames weer bij een andere fabrikant geproduceerd worden is normaal n de fietsindustrie. Maar volgens mij was Beta nog geen onderdeel van kreuz+quer toen jullie dit traject ingingen dus daar kan jij ook niks aan doen.
Ik ben wel benieuwd of die nieuwe modellen echt uniek voor PART worden. Ook vraag ik mij af of jullie nog met een nieuwe Fons komen die wel ontworpen is volgens de eerder gestelde filosofie. Nu voldoet de PART daar beter aan dan de Fons.
Dat Jonas top producten kan ontwerpen is in ieder geval wel duidelijk.

Het blijft jammer van de valse start die jullie gemaakt hebben.

Plaats reactie