Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het beroep achter de fietser

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 apr 2019 09:10

i-mac schreef:En ik best eigenlijk best fier op wat ik voor mekaar kreeg
En terecht!! mooi verhaal. En ook nog eens heel relevant en verantwoordelijk werk.
Do or don’t, there is no try

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 30 apr 2019 12:26

:like:
Laatst gewijzigd door Kornuit op 02 mei 2019 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

laurens87
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 02 mei 2019 11:32

Begonnen met fietsen tijdens studie toen ik 20 was. De fiets kwam van mijn vader vandaan.
De studie was een HBO Technische Natuurkunde op de TH Rijswijk, inmiddels opgegaan in de Haagse Hogeschool (helaas dat staat ook op mijn diploma). Tijdens de studie er al achter gekomen dat ik niet nog jarenlang werk wil doen wat de meeste afgestudeerden gaan doen. Fietsen was toen nog weinig samenhangend, af en toe eens een uur of soms 4 maar nooit megaveel.
Vervolgens kwam ik in aanraking met de Luchtmacht, niet zomaar want altijd al interesse gehad maar nu wat concreter. Paar informatiedagen meegepakt en vervolgens besloten om bij de Luchtmacht te gaan werken.

Omdat ik al een HBO had kan ik na een jaartje KMA aan het werk. Het jaar (2010) voor de opleiding serieuzer gaan fietsen en voor het eerst de Alpen (met de MTB). Na een jaar (aug-2010 t/m jul 2011) opleiding en heel weinig fietsen het langzaamaan weer opgepakt. Na de opleiding gaan werken in Woensdrecht en daar de eerste 3,5 jaar intern gezeten doordeweeks. Werken op bedrijfsbureau planning componenten onderhoud. Van alles wordt daar gerepareerd, wel bijna allemaal vliegtuig gerelateerd (wielen, landingsgestel, rotorheads van alles!). Voor de sport niet slecht! in de avonduren redelijk veel gefietst. En regelmatig 30-100km in de avonden, de weekenden werd er ook gefietst maar minder om mijn vriendin wat tevreden te houden! Toch in 2013 een transalp gedaan en voor het eerst de 10.000km geslecht!

In 2014 verhuisd naar Breda en regelmatig woon-werk (40km enkele reis). Dat jaar wel minder gefietst (vooral 2e deel). Begin 2015 weer opbouwen en ruim 14.000 km gefietst. Tot en met begin 2017 met enige regelmaat woon-werk naar Woensdrecht. Na 5,5 jaar 2 functies en een tijdelijke functies wel toe aan een andere omgeving.

Gesolliciteerd op Vliegbasis Eindhoven, daar werk ik inmiddels bijna 2 jaar op het coordinatie centrum en genoeg te regelen in het vliegtuigonderhoud dus vermaak me prima! Nu fiets ik weinig woon-werk. Alleen bij mijn sporadische avonddiensten, dan blijf ik ook slapen in Eindhoven en de volgende dag lekker terug. Meestal wordt dat 100 heen en 100 terug. Heel sporadisch (vorig jaar 3 keer totaal) de ongeveer 60km heen en terug gedaan. Maar meestal na het werk nog lekker fietsen. Over het algemeen rond 5 uur thuis dus het kan vaak nog prima!

Al met al blij dat ik de studie heb afgerond want mega nuttig, de achtergrond kennis is megabreed. Van materiaalkunde tot mechanica, ideaal in de vliegtuigwereld! En mijn technisch hart vermaakt zich prima! Door de 40-urige werkweek waarbij niet heel veel meer verwacht wordt ook behoorlijk tijd om te fietsen. En een aantal keer per jaar probeer ik mee te doen met Luchtmacht en militair kampioenschappen mountainbike en militair kampioenschap wielrennen. Bij de Luchtmacht al 4 jaar op rij 4e in categorie senioren (t/m 36jaar) en militair vorig jaar 14e bij MTB en in het peloton bij wielrennen. Leuke uitstapjes!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 02 mei 2019 13:08

i-mac schreef: 29 apr 2019 21:51 . Zo heb ik die periode een zekere Greg(orius) Lemond mogen transporteren. Een hele vriendelijke gast, die zeer veel respect toonde voor ons.
Heb je daar nog een leuk contact van overgehouden?

Mooi verhaal om te lezen, hoe deze weg bewandeld is, zeer bijzonder...............Thnx voor het delen............. :like:

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 02 mei 2019 13:09

Overigens vind ik al deze verhalen mooi en bijzonder..................leuk om te lezen en fijn dat jullie dit willen delen................ :like:

i-mac

i-mac 02 mei 2019 15:49

Carjans schreef: 02 mei 2019 13:08 Heb je daar nog een leuk contact van overgehouden?
Neen. Een kort gesprek, dat durfde ik wel. Ik was toen nog te groen achter mijn oren.

Nog een kleine rechtzetting bij mijn verhaal. Ik ben een paar mensen ontzettend dankbaar, omdat ze in mij geloofden. Iets wat ik nooit zal vergeten.

thijz
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 aug 2015 00:46

thijz 05 mei 2019 11:47

Tot mijn 37e in de zonne-energie, daarna al weer ruim 12 jaar in de gehandicaptenzorg als begeleider op 2 woningen. Doordat ik full-time werk heb ik vooral late diensten, mijn werkdag begint bijna altijd ergens tussen 15u en 16u. Vaak werk ik in het weekend en heb ik op doordeweekse dagen vrij. En dus kan ik veel fietsen! Mountainbiken doe ik niet eens meer in het weekend, dan is het opeens 'druk' in het bos en ik houd juist erg van de doordeweekse eenzaamheid. In de zomer fiets ik op de racefiets zeker 200 km per week voordat mijn werkdag begint. Ik ga altijd met plezier naar mijn werk en de werktijden en het onregelmatige werken passen precies bij mij, ik moet er niet aan denken om nog ooit een 9 tot 17 baan van maandag tot vrijdag te hebben.

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 05 mei 2019 14:56

Wat een beschrijvingen allemaal. Ik ben een simpele metaal arbeider. Ik maak voornamelijk (kraan) cabine's voor de offshore. Soms zie ik ze weleens voorbij komen op discovery. Ondanks dat mijn ww rit maar 11 km doe ik het vaak alleen maar op vrijdag. Nog vroeger opstaan dan half 6 om met de fiets te gaan is mij iets te gortig. Vroeg beginnen = vroeg thuis dus ik fiets regelmatig in de vroege avond.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

waterkip
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 sep 2014 16:23
Locatie: 't harde

waterkip 05 mei 2019 16:14

Na de middelbare tuinbouwschool agrarisch medewerker geworden in de tomatenteelt.
In 1988 ontslag genomen en bij mijn vader op het bedrijf gaan werken in de komkommers, na een jaar firmant geworden en in totaal 11 jaar samen gewerkt.

Eind jaren 80 was er al sprake van dat het bestemmingsplan ooit zou gaan veranderen.
In 1997 werd het bestemmingsplan industrie en dat betekende dat er projectontwikkelaars op de tuin kwamen die tegen elkaar op boden qua prijs......

In 2001 is de grond verkocht en het bedrijf afgebroken.Daarna een paar jaar werknemer geweest, echter ik mistte de vrijheid die ik daarvoor had.

Omdat er toen best veel rente binnen kwam ben ik overgeschakeld naar onbetaald werk, in ruil voor de vrijheid om te komen en gaan wanneer ik maar wilde.
Dat betekende in de praktijk 'met mooi weer fietsen' :winkthumb:

In 2008 verhuisd naar de veluwe, naar een soort woonboerderij met 25000m weiland eromheen.
Daar lopen een paar pony's te grazen.
Sinds 2008 is mijn 'werk ' het eigen terrein bij houden, stallen uitmesten en met de hond lopen (gaat veel tijd in zitten :) )
En in september nog een paar weken peren plukken.

Tussendoor kan ik fietsen wanneer ik maar wil. :winkthumb:

Mijn bijdrage aan de maatschappij is nihil maar ik vind het wel best zo.
Zou waarschijnlijk nooit meer wennen aan een vaste baan....
ik heb er trouwens geen tijd voor ! :lol:

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 06 mei 2019 22:17

:winkthumb: Wat een heerlijk leven! lijkt wel wat op het mijne
Do or don’t, there is no try

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 07 mei 2019 09:35

Najieto schreef: 05 mei 2019 14:56 Wat een beschrijvingen allemaal. Ik ben een simpele metaal arbeider. Ik maak voornamelijk (kraan) cabine's voor de offshore. Soms zie ik ze weleens voorbij komen op discovery. Ondanks dat mijn ww rit maar 11 km doe ik het vaak alleen maar op vrijdag. Nog vroeger opstaan dan half 6 om met de fiets te gaan is mij iets te gortig. Vroeg beginnen = vroeg thuis dus ik fiets regelmatig in de vroege avond.
Bij welk bedrijf werk je? Bij mijn vorige werkgever kwamen regelmatig dit sort cabines voorbij (Huisman)

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 07 mei 2019 11:54

thijz schreef: 05 mei 2019 11:47 Tot mijn 37e in de zonne-energie, daarna al weer ruim 12 jaar in de gehandicaptenzorg als begeleider op 2 woningen.
Ah leuk een collega, mag ik vragen waar je werkt?

Plaats reactie