Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

Michelheemskerk
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 jan 2019 21:43

Michelheemskerk 29 apr 2019 10:23

ric schreef: 28 apr 2019 12:06
daniel1975 schreef: 28 apr 2019 07:40 En met lelijke stickers ;-)
Misschien kunnen die er wel vanaf?
Lelijk? Ieder zn ding maar deze vallen niet op. Het zijn geen Bora’s 😀

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 29 apr 2019 11:38

meuk schreef: 29 apr 2019 09:55 Ik heb ook rechtstreeks bij hen besteld.

Nog even mijn mailcontact met Kyle van Farsports erop nageslagen:
"Yea, to Holland, you can choose "Duty prepaid to Euro" shipping.

A shipping that forwarder prepaid tax.

No tax or duty at your local."
Dan ga ik maar voor die optie. Twijfel nog even over welke naaf te kiezen, heb er geen verstand van. Ik neig naar de Novatecs. ED Hub (?) en Bitex ken ik niet.

meuk
Forum-lid
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 29 apr 2019 12:53

Ik ben geen naafexpert. Heb zelf voor DT240 gekozen na advies.

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 29 apr 2019 13:43

Joseba schreef: 29 apr 2019 11:38
meuk schreef: 29 apr 2019 09:55 Ik heb ook rechtstreeks bij hen besteld.

Nog even mijn mailcontact met Kyle van Farsports erop nageslagen:
"Yea, to Holland, you can choose "Duty prepaid to Euro" shipping.

A shipping that forwarder prepaid tax.

No tax or duty at your local."
Dan ga ik maar voor die optie. Twijfel nog even over welke naaf te kiezen, heb er geen verstand van. Ik neig naar de Novatecs. ED Hub (?) en Bitex ken ik niet.
Novatec and Powerway verschilen niet veel van Bitex is de algemene conclusie op het internet (heb zlef een behoorlijke studie gemaakt). Wel ben ik er voor mijzelf aardig uit dat het mij waard is te upgraden naar bijvoorbeeld een DT Swiss 350 of 240 hub. Deze zijn makkelijker te servicen en bieden naast kwaliteit (wat de bovenstaande merken als doelstelling één hebben) ook betere prestaties.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 29 apr 2019 14:07

Waaruit bestaan betere prestaties van een naaf?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 29 apr 2019 14:23

En wat bedoel je met "makkelijker te servicen"? Een lagertje zal wel te vervangen zijn neem ik aan?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 29 apr 2019 14:27

Inmiddels een setje 38mm tubeless met de Novatecs aangeklikt. Met Swisstop remblokken en duties prepaid kwam ik op $654 (rond de €600).

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 29 apr 2019 15:24

Joseba schreef: 29 apr 2019 14:23 En wat bedoel je met "makkelijker te servicen"? Een lagertje zal wel te vervangen zijn neem ik aan?
Jazeker, maar niet zonder tools. In tegenstelling tot de naven van DT Swiss die je tool vrij kan servicen. Verder is het Ratchet systeem belachelijk sterk dat je simpelweg een langere levensduur kunt verwachten van je hub.

Bodies zullen niet veel schelen, totaal gewicht waarschijnlijk wel. Verder zijn DT Swiss lagers (zeker de 240s) top en zullen die ongetwijfeld nog wat makkelijker rollen. Mijn punt is, dat investeren in dit geval echt zal lonen. Maar dat is mijn optiek.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 29 apr 2019 15:33

Gewicht scheelt niet heel veel. Setje naven Novatec 296gr.
DT350S komen op 361gr en DT240S op 319gr.

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 29 apr 2019 15:38

Joseba schreef: 29 apr 2019 15:33 Gewicht scheelt niet heel veel. Setje naven Novatec 296gr.
DT350S komen op 361gr en DT240S op 319gr.
Case closed dan. Welke novatecs heb je gekozen?

Vooralsnog kan ik even verder studeren. Spaargeld is op :p
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 29 apr 2019 16:04

TheUnexpected schreef: 29 apr 2019 15:24
Joseba schreef: 29 apr 2019 14:23 En wat bedoel je met "makkelijker te servicen"? Een lagertje zal wel te vervangen zijn neem ik aan?
Jazeker, maar niet zonder tools. In tegenstelling tot de naven van DT Swiss die je tool vrij kan servicen. Verder is het Ratchet systeem belachelijk sterk dat je simpelweg een langere levensduur kunt verwachten van je hub.

Bodies zullen niet veel schelen, totaal gewicht waarschijnlijk wel. Verder zijn DT Swiss lagers (zeker de 240s) top en zullen die ongetwijfeld nog wat makkelijker rollen. Mijn punt is, dat investeren in dit geval echt zal lonen. Maar dat is mijn optiek.
Eens. Naven gaan ook nooit stuk, dus mocht het wiel op zijn, kan je ze altijd nog weer laten inspaken in een nieuwe set.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 29 apr 2019 16:15

TheUnexpected schreef: 29 apr 2019 15:38
Case closed dan. Welke novatecs heb je gekozen?
Hun standaard combi van AS511SB en FS522SB-11S
Ben erg benieuwd naar het setje.

Plaats reactie