Het is een beetje lastig dat er inmiddels 10 topics lopen over de zoektocht naar een nieuwe fiets voor pieterwi.
Heb je die Diamant nu gekocht? Dan kun je de wielen daarvan toch ook gebruiken.
FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM
Vind het zelf soms ook verwarrend maar tot nu toe nog geen aankoop gedaan!
Alle voorgaande ideeën werden afgekeurd (en dat is waarom ik hier ben natuurlijk) of bleken voor mij onhaalbaar.
Had een voorstel over de aankoop van een Merckx en dat lijkt me nu de finale zet. Ik ben enkel aan het nadenken over enkele zaken, namelijk dat 14 versnellingen mij iets te weinig lijkt om bvb in de Alpen te rijden. Vandaar deze vraag, maar nieuwe wielen lijken dus nodig...
Voorgaande topics zal ik verwijderen indien irrelevant.
Waarom is het het minste van de zorgen? Het gaat hier om de Merckx van SqueeZer met 14 versnellingen die ik graag wat zou uitbreiden.
Lijkt dan een triple plaatsen een betere optie om te doen (in combinatie met een lange kooi dan uiteraard) voor 21 versnellingen?
Ik snap dat de bedoeling goed is en dat je braaf alles in het juiste topic wilt plaatsen maar hier wordt niet zo strak gemodereerd en het is meestal geen probleem om je vervolgvragen op de plek waar je begonnen bent te stellen.
De Merckx van Squeezer ziet goed uit. Is de inbouwbreedte achter al 130mm zodat er ook een moderne groep op pat of is het 125mm zodat 7 speed ook echt de max is?
zijn die Sunrace shifters ook geschikt voor een triple? Bij Sunrace is dit vaak wel maar niet altijd.
Als je wilt ombouwen naar Campa heb je sowieso nieuwe wielen nodig.
De Merckx van Squeezer ziet goed uit. Is de inbouwbreedte achter al 130mm zodat er ook een moderne groep op pat of is het 125mm zodat 7 speed ook echt de max is?
zijn die Sunrace shifters ook geschikt voor een triple? Bij Sunrace is dit vaak wel maar niet altijd.
Als je wilt ombouwen naar Campa heb je sowieso nieuwe wielen nodig.
Campagnolo Ultra Dork
Bedankt!Ernie C. schreef: ↑12 apr 2019 13:21 Ik snap dat de bedoeling goed is en dat je braaf alles in het juiste topic wilt plaatsen maar hier wordt niet zo strak gemodereerd en het is meestal geen probleem om je vervolgvragen op de plek waar je begonnen bent te stellen.
De Merckx van Squeezer ziet goed uit. Is de inbouwbreedte achter al 130mm zodat er ook een moderne groep op pat of is het 125mm zodat 7 speed ook echt de max is?
zijn die Sunrace shifters ook geschikt voor een triple? Bij Sunrace is dit vaak wel maar niet altijd.
Als je wilt ombouwen naar Campa heb je sowieso nieuwe wielen nodig.
Ik wou inderdaad het juiste topic gebruiken
Achterwiel is inderdaad 130mm en SqueeZer ging eens navragen of de sunrace ook triple aankan. Anders lijkt het me wel eenvoudiger en goedkoper een 'nieuwe' lange kooi en crankstel aan te schaffen.
Dat zou perfect zijn. Als achterderailleur kun je vrijwel iedere Shimano lange kooi gebruiken zelfs mtb derailleurs tot 9 speed. Een voorderailleur en crank hoeft in 7 speed ook de wereld niet te kosten. Dat lijkt mij ideaal om te starten. Als het bevalt langzaam op zoek naar Campa Chorus of Record triple delen en wielen
Campagnolo Ultra Dork
Waarschijnlijk een nieuwelingen vraag maar hoe komt het dat de meerderheid van het peleton, de fm en de recreanten voor Shimano kiezen. Sram ziet der over het algemeen mooier uit, maar toch neigd bijna iedereen naar Shimano. Je ziet heel veel fietsen met 105 en Ultegra. Rival en Force kom je veel minder tegen. Is dat enkel omdat Shimano over het algemeen voordeliger is en de wisselstukken makkelijker te bereiken zijn, dat vraag ik me af?
Heb zelf 1 fiets met ultegra en 1 met force (1x11). Ben zelf veel enthousiaster over de force. Naast het kudde gedrag van Ernie C denk ik ook dat de prijs een rol speelt ultegra is net iets goedkoper dan de force en de 105 goedkoper dan de rival..
Ik wil mijn ultegra graag upgraden naar electronisch. Dan heb ik de keus tussen ultegra DI2 of force axs etap. Ook daar zit nog een fors prijsverschil tussen. Komt natuurlijk ook deels omdat de force axs net nieuw is.
Ik wil mijn ultegra graag upgraden naar electronisch. Dan heb ik de keus tussen ultegra DI2 of force axs etap. Ook daar zit nog een fors prijsverschil tussen. Komt natuurlijk ook deels omdat de force axs net nieuw is.
o'7o
Ik wil in 2019 een nieuwe fiets aanschaffen. Ik ben aan het kijken en heb de keuze tussen de Ultegra Di2 groep, Dura Ace mechanische Groep en Dura Ace Di2 groep. Eventuele groep met ander bracket is ook een optie. Gebruik is toertochten/individuele tochten. Fiets betreft een Rose Xlite.
Nu vind ik het prijsverschil tussen de Di2 dura ace en ultegra wel heel groot. Di2 heeft wel voorkeur omdat met name voor het stellen van derailleur je niet de nadelen van de kabel hebt. Ik neig dus naar ultegra. Nadeel is wel het iets hogere gewicht (minimaal) en de looks van het bracket. Heeft iemand nog aanvullingen waarom bijv. Dura Ace toch te overwegen is en heeft iemand nog aanvullingen over het bracket en wat goede opties zijn?
Nu vind ik het prijsverschil tussen de Di2 dura ace en ultegra wel heel groot. Di2 heeft wel voorkeur omdat met name voor het stellen van derailleur je niet de nadelen van de kabel hebt. Ik neig dus naar ultegra. Nadeel is wel het iets hogere gewicht (minimaal) en de looks van het bracket. Heeft iemand nog aanvullingen waarom bijv. Dura Ace toch te overwegen is en heeft iemand nog aanvullingen over het bracket en wat goede opties zijn?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6086
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Het bracket zit toch achter je crank verstops, zie je nauwelijks iets van.
Zo te lezen heb je de keuze al gemaakt: Ultegra DI2.
Gewicht zou ik niet wakker van liggen, en de looks van de crank (want dat bedoel je waarschijnlijk als je bracket opschrijft), kan je oplossen door 1) bij Rose te vragen of je een andere crank geleverd kan krijgen op je fiets --> ze zijn daar best flexibel in. 2) de ultegra crank op marktplaats zetten en tegelijkertijd een nieuwe, of 2e hands crank ervoor terugkopen van jouw gading uiteraard. Beide opties zullen je iets aan geld extra kosten, maar door de Ultegra keuze heb je die marge waarschijnlijk ook wel en koop je daar meer plezier voor terug omdat je jouw fiets mooier maakt naar je eigen wens.
Zo te lezen heb je de keuze al gemaakt: Ultegra DI2.
Gewicht zou ik niet wakker van liggen, en de looks van de crank (want dat bedoel je waarschijnlijk als je bracket opschrijft), kan je oplossen door 1) bij Rose te vragen of je een andere crank geleverd kan krijgen op je fiets --> ze zijn daar best flexibel in. 2) de ultegra crank op marktplaats zetten en tegelijkertijd een nieuwe, of 2e hands crank ervoor terugkopen van jouw gading uiteraard. Beide opties zullen je iets aan geld extra kosten, maar door de Ultegra keuze heb je die marge waarschijnlijk ook wel en koop je daar meer plezier voor terug omdat je jouw fiets mooier maakt naar je eigen wens.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende