Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Specialized Tarmac Expert vs Cervélo R3

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 28 apr 2019 10:15

Hee mensen,

Na een ‘wie van de 3’ met de Canyon Ultimate uiteindelijk de keuze tussen een Specialized Tarmac Expert en Cervélo R3. Laatste dan wel met de Novatec wielen, dat hem uittilt boven mijn disciplinaire grens 🙂 van 5k. Maar goed ga voor jarenlang fietsplezier niet zeuren over een een paar honderd euro meer of minder. Wat doe ik ermee? Zit 3 a 4x pw op de fiets. Woonachtig bij de heuvels van Groesbeek en Berg en Dal, dus veel ritten 50-100 km met heuvels. Ook cyclo’s en enkele keer een grand fondo, dus dan langer in het zadel. Heb nu een aero frame en ik wil een fiets waarmee ik ongecompliceerder omhoog kom. En veiliger naar beneden (schijfremmen) besefte ik me na een natte afdaling van la Bonette die living hell was. Cervélo heeft een plekje in mijn hart maar Specialized ook erg mooie fiets. Benieuwd naar jullie inzichten. Aangezien ik meer liefhebber dan technicus ben zie ik vast eea over het hoofd.... Ben btw 45 jr, 1.78 meter en ca 73 kilo. Dank alvast!
Groet,
Mike

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27525
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 apr 2019 10:30

Gewoon kopen wat je mooi vindt en wat goed past. Dat laatste is het belangrijkste.

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 28 apr 2019 10:44

Laatste goede tip, Havana! Maar waarom kopen wat ik het mooi vind...qua gebruiksmogelijkheden en technisch volstrekt vergelijkbaar??
Groet,
Mike

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 28 apr 2019 10:45

Doe wat je hart je ingeeft en ga voor de Cervelo!
De verschillen onderling zijn niet groot in die prijsklasse, dan gaat de emotie voor de ratio.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27525
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 apr 2019 10:59

mikebiker schreef: 28 apr 2019 10:44 Laatste goede tip, Havana! Maar waarom kopen wat ik het mooi vind...qua gebruiksmogelijkheden en technisch volstrekt vergelijkbaar??
Beide zullen steekassen hebben (is belangrijk bij schijven), in beide zullen brede banden passen. De Spesh zal PF30 hebben versus BBright bij de Cervélo. Ik heb zelf een lichte voorkeur voor PF30, maar zou er geen fiets voor laten staan als ie toch BBright heeft.

Qua rij-eigenschappen zal er best enig verschil zijn maar in een blinde test zal daar weinig van over blijven.

Ga je voor mechanisch schakelen dan zou ik nog even goed kijken naar de kabelloop. Scherpe bochten wil je dan eigenlijk niet. Neem je Di2 dan kun je dit punt negeren.

Niet geheel onbelangrijk is waar je 'm koopt en welke relatie je hebt met de verkoper. Zeker als je niet zelf sleutelt.

En oh ja, bij de Cervélo kun je ongetwijfeld nog wat korting bedingen, terwijl je bij Specialized onthoofd wordt als dealer als je hierin mee gaat. De manier waarop Spesh met zijn dealers omgaat zou voor mij sowieso reden zijn nooit een fiets van dit merk te kopen, al snap ik dat dit argument voor velen niet relevant is.

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 28 apr 2019 12:16

Dank Havana! Waardevolle tips! Heb je voor de Cervélo nog tips qua verkooppunten (woon dus is Nijmegen)
Groet,
Mike

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8517
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 28 apr 2019 18:37

Store locator op de website van Cervelo kan je de dealers vinden.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27525
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 apr 2019 19:54

Ik heb zelf geen ervaring met Cervelo dealers rondom Nijmegen (woon zelf in Bilthoven), maar andere forumleden vast wel..

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 apr 2019 21:01

mikebiker schreef: 28 apr 2019 12:16 Dank Havana! Waardevolle tips! Heb je voor de Cervélo nog tips qua verkooppunten (woon dus is Nijmegen)
Als je voor een Cervelo een eindje wil rijden is TS-Bikes in Liedekerke (B) een aanrader.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie