Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
Drossie2
- Forum-lid
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22
Drossie2
18 apr 2019 10:37
jandankers schreef: ↑18 apr 2019 09:09
Ik gebruik altijd een c02 patroon dan plopt hij er altijd wel op en smeer vaseline op de zijkant dan blijft hij ook 100% luchtdicht.
Weet iemand trouwens al of er tubeless banden zijn met een bruine wang?
Die zijn er zeker. Zijn wel 650b. Ik heb ze zelf.
Wtb horizons zijn het.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 12472
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
18 apr 2019 11:49
Vaseline lijkt me geen goed plan, het risico is er dat de band eraf knalt omdat je het heel glad hebt gemaakt. Vloeistof dicht ook gewoon de rand af en plakt ook nog
-
Den Deze
- Forum-lid
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 07 jan 2013 21:14
Den Deze
20 apr 2019 01:18
Ik zou mijn oude mtb (26") met ZTR Crest-velgen willen gebruiken voor woon-werk.
Momenteel steken hier een Continental Mountain King vooraan en Cross King achteraan, beiden tubeless.
Deze wil ik vervangen door 2 Race Kings (ook tubeless).
Hoe ga ik hiervoor best te werk?
Gezien er nog wel wat vloeistof in de banden zit wil ik er geen knoeiboel van maken
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 5878
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
20 apr 2019 14:07
Den Deze schreef: ↑20 apr 2019 01:18
Ik zou mijn oude mtb (26") met ZTR Crest-velgen willen gebruiken voor woon-werk.
Momenteel steken hier een Continental Mountain King vooraan en Cross King achteraan, beiden tubeless.
Deze wil ik vervangen door 2 Race Kings (ook tubeless).
Hoe ga ik hiervoor best te werk?
Gezien er nog wel wat vloeistof in de banden zit wil ik er geen knoeiboel van maken
Als je bedoelt er geen knoeiboel ervan te maken zou ik eerst de vloeistof verwijderen bijv. met een grote (50ml) injectiespuit en daarna een doekje/sponsje voor het restant vloeistof.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
DeeJeeEric
- Forum-lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 03 mei 2014 12:31
DeeJeeEric
20 apr 2019 22:26
Goedendag, ik heb dit topic al even doorgespit maar zit toch nog met een paar vragen.
Door de aankoop van mijn nieuwe fiets ben ik de tubelesswereld binnen gerold. Ik heb nu Giant PR2 velgen met Gavia ac1 tubes.
-Allereerst wat raden jullie mij aan om mee te nemen tijdens het fietsen om een lekke band te repareren? ik zie latex busjes, ik hoor over binnenbanden, pluggen, plakstrips......
-Daarnaast heb ik het gevoel dat de banden snel druk verliezen. Iedere keer voordat ik ga fietsen pomp ik de banden op tot 7/7.5 bar. Na 1 dag heb ik al 1/2/3 bar druk verlies... wat te doen? (fiets is 2 maanden oud)
Toen ik met binnenbanden reed pompte ik mijn banden 1 x per 2 weken op..
Bedankt in vooruit
Giant TCR Advanced 1
-
Douglas
- Forum-lid
- Berichten: 2338
- Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16
Douglas
21 apr 2019 07:46
Ik gebruik continantal sealant en op de verpakking staat dat je geen co2 patronen moet gebruiken bij het monteren. Zal waarschijnlijk met de temperatuur te maken hebben. Iemand hier slechte ervaringen mee?
o'7o
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 5878
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
21 apr 2019 10:33
DeeJeeEric schreef: ↑20 apr 2019 22:26
Goedendag, ik heb dit topic al even doorgespit maar zit toch nog met een paar vragen.
Door de aankoop van mijn nieuwe fiets ben ik de tubelesswereld binnen gerold. Ik heb nu Giant PR2 velgen met Gavia ac1 tubes.
-Allereerst wat raden jullie mij aan om mee te nemen tijdens het fietsen om een lekke band te repareren? ik zie latex busjes, ik hoor over binnenbanden, pluggen, plakstrips......
-Daarnaast heb ik het gevoel dat de banden snel druk verliezen. Iedere keer voordat ik ga fietsen pomp ik de banden op tot 7/7.5 bar. Na 1 dag heb ik al 1/2/3 bar druk verlies... wat te doen? (fiets is 2 maanden oud)
Toen ik met binnenbanden reed pompte ik mijn banden 1 x per 2 weken op..
Bedankt in vooruit
Gavia ac1 tubes.? Je zal wel tubeless bedoelen. Enfin als de banden voorzien zijn van latex dan ben je in 90% van de gevallen beschermd tegen lekrijden. Dus geen 100% bescherming en dan neem je dus voor de zekerheid een binnenband mee voor het geval dat . . . .
Dat je tubelessbanden meer druk verliezen dan banden met binnenbanden is een bekend fenomeen, doch niet verontrustend. Voor goed fiets resultaat lijkt het mij geen probleem om vooraf de bandendruk te controleren cq. op te pompen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 5878
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
21 apr 2019 10:34
Douglas schreef: ↑21 apr 2019 07:46
Ik gebruik continantal sealant en op de verpakking staat dat je geen co2 patronen moet gebruiken bij het monteren. Zal waarschijnlijk met de temperatuur te maken hebben. Iemand hier slechte ervaringen mee?
Het kan zijn dat de combinatie Continental sealant met CO2 de bescherming tegen lekrijden vermindert.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
ippe
- Forum-lid
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 12 jan 2014 18:36
ippe
21 apr 2019 10:57
CO2 patronen laten de latex zonder ammoniak bevriezen waardoor er een bal in de band ontstaat.
Als de band druk verliest is dit meestal aan het ventiel.
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
-
mont aigoual
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
mont aigoual
21 apr 2019 11:13
Tubeless verliest misschien iets sneller druk dan banden met een butyl binnenband, maar minder snel dan banden met een latex binnenband of tubes. Hoe breder de (tubeless) band hoe lager de druk waarmee je rijdt, hoe minder de druk terugloopt in de tijd. Ik weeg 74 kg, rijd met 28 mm tubeless banden op ca. 5 bar en dat is genoeg voor mijn snelheid, bochtenstabiliteit en comfort. Een keer in de twee weken pomp ik lucht bij, omdat de druk dan tot ca. 4 bar teruggelopen is, waarmee overigens ook nog goed te rijden is (nog meer comfort op klinkers). Ik heb zowel een reserve bandje, als een dynaplug racer repair kit pluggen bij mij, die ik beide overigens nooit in de afgelopen 2 jaar nodig heb gehad.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
-
DeeJeeEric
- Forum-lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 03 mei 2014 12:31
DeeJeeEric
21 apr 2019 15:18
Mijn dank is groot voor jullie antwoorden. Ik zal voortaan een binnenband meenemen voor het geval dat.
Ik denk overigens dat de banden (tubeless idd;) zijn voorzien van latex. wanneer ik lucht eruit laat spuit er wit spul uit, ik neem aan dat dit de latex is (en nee niet iets anders
Giant TCR Advanced 1
-
TL@
- Forum-lid HC
- Berichten: 5923
- Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15
TL@
22 apr 2019 11:22
Mijn Conti banden op de crosser verliezen bijna geen druk, de gravel banden (Challenge Gravel Grinder TLR) verliezen ook vrij snel hun druk. Het is helemaal geen probleem, gewoon elke keer oppompen voor vertrek (doe ik sowieso altijd)
De Speci banden op mijn MTB verloren ook altijd veel lucht (wel al een tijdje geleden want ik rij nu nog zo zelden met de MTB dat ik daar maar binnenbanden in heb gestoken)