Alles over vakanties op én met de fiets

BRM 400 Amsterdam - Het Gewest Holland 20-4-2019 (Pasen)

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 17 apr 2019 17:24

De verschillende bestanden zijn geoptimeerd voor verschillende typen GPS-en
Het 500 punten bestand is geoptimaliseerd voor de oude Garmin Vista
Het controlepunten bestand werkt prima op een Garmin Etrex.
Bij overigen zal meestal het volle bestand goed werken, tenzij de GPS maar een beperkte tracklengte aankan.
Belangrijk is dat je de waypoints ook in je GPS zet. Op die manier weet je waar de controle is.

Lars.
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 nov 2014 14:51

Lars. 17 apr 2019 17:57

Ook dank voor de toelichting Ivo. Mijn MIO305 zal wat beperkter zijn dan die echte Garmin GPS toestellen. Ik krijg de aangeleverde bestanden in ieder geval niet goed geladen. Ik heb even met de site van Slugbait gestoeid maar kom er ook daar niet lekker uit.

Voor als iemand anders er ook niet uit komt: ik heb het controlepunten bestand geladen in http://www.gpsvisualizer.com/forerunner/split en die website heeft er 6 keurige losse bestanden van gemaakt. Deze bestanden beginnen en eindigen elk bij een controlepunt. Hier kan mijn toestel gelukkig wel mee overweg.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 18 apr 2019 23:10

Ik twijfel nog of ik zin heb om in de nacht te gaan fietsen terwijl het overdag super mooi weer is.
Ik heb mij wel ingeschreven, maar beslis zaterdag wel wat ik doe.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 19 apr 2019 08:15

DDX schreef: 18 apr 2019 23:10 Ik twijfel nog of ik zin heb om in de nacht te gaan fietsen terwijl het overdag super mooi weer is.
Ik heb mij wel ingeschreven, maar beslis zaterdag wel wat ik doe.
Je kunt natuurlijk na je finish nog een rondje doorfietsen. Of na het stempelen bij Breukelen even de Veluwe induiken, terug naar Breukelen en dan de 400 afmaken :).

sasa
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 aug 2009 22:33

sasa 19 apr 2019 20:13

Hoe zit het met de verzekering? Ik heb dat wel aangevinkt maar heb verder niks afgesloten en ben geen lid van een club of iets dergelijks. Neem aan dat dat geen punt is?

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 19 apr 2019 20:34

sasa schreef: 19 apr 2019 20:13 Hoe zit het met de verzekering? Ik heb dat wel aangevinkt maar heb verder niks afgesloten en ben geen lid van een club of iets dergelijks. Neem aan dat dat geen punt is?
Als je een gewone persoonlijke WA verzekering hebt is het in principe goed. (Er zijn mensen die weigeren zoiets af te sluiten, voor hen is het dus niet goed ;) ).

sasa
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 aug 2009 22:33

sasa 19 apr 2019 22:17

ultra_ivo schreef: 19 apr 2019 20:34
sasa schreef: 19 apr 2019 20:13 Hoe zit het met de verzekering? Ik heb dat wel aangevinkt maar heb verder niks afgesloten en ben geen lid van een club of iets dergelijks. Neem aan dat dat geen punt is?
Als je een gewone persoonlijke WA verzekering hebt is het in principe goed. (Er zijn mensen die weigeren zoiets af te sluiten, voor hen is het dus niet goed ;) ).
Ohhh das prima. Danku!

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 21 apr 2019 21:13

Toch maar gegaan, zo'n thuiswedstrijd kan ik moeilijk laten lopen.
Was leuke rit, morgen misschien ff iets meer tikken eerst maar eens bed induiken zo.

Was een erg mooi gezicht om hele sliert fietsers uit Amsterdam te zien vertrekken :

Afbeelding (en dan zat er nog zeker 2 maal zo'n groep achter)

Afbeelding

Inclusief van en naar huis totaal 467km
https://www.strava.com/activities/2306854217

Rayb81
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 mei 2014 09:41

Rayb81 22 apr 2019 00:37

Heel mooi om te zien.
Ik volg al je fiets avonturen en vind het altijd geweldig om te zien.
Bij 150km is de koek bij mij wel op altijd, dit soort afstanden en door de nacht fietsen lijkt me wel een beleving.
Toch nog maar wat meer trainen op lange afstanden.

waterkip
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 sep 2014 16:23
Locatie: 't harde

waterkip 22 apr 2019 10:37

De eerste BRM poging zit erop. :like:

Vanwege het mooie weer leek het me leuk om vanuit 't harde naar Amsterdam te fietsen en na afloop weer terug- dat zou betekenen rond de 600 km.
Zoiets heb ik nog nooit gedaan en had geen idee hoe ver te komen.
Voor de zekerheid een slaapzak meegenomen.

Na de start werden er al snel groepen gevormd, ik zat in een snelle groep met o.a.ultra ivo-naast ddx de enige 2 die ik wel eens gezien had.
Zag er mooi uit, zo'n sliert gele hesjes langs de dijken.
Later werd er zelfs een andere groep ingehaald.
Eigenlijk voelde het meer als racen, echter ik reed zonder navigatie en dan is het lekker als je gewoon kunt volgen.
Bij het station Enkhuizen een fotootje maken voor de controle , daarna met een kleinere groep naar Medemblik.
Het tempo ging me tegenstaan dus alleen verder.
Zonder navigatie in het donker is geen goed idee ,gelukkig passeerden er steeds rijders waardoor ik achterlichten kon volgen.
Toen het stiller werd ( 1 uur s'nachts) werd ik onzeker over de te volgen route en besloot eerst maar eens een tijdje in de slaapzak te gaan liggen......
Iets te lang geslapen :dislike: om half 7 weer verder.
Even verderop al fout gereden.
Ik kwam bij een pontje uit die stil lag, betekende een eind omrijden ( naar 'Het Zand' )
Om 7.45 stond ik bij vuurtoren 'de lange jaap' en begon de weg omlaag.
In callantsoog was de bakker open :winkthumb: en even later zelfs een kamping supermarktje.
Veel drinken ingeslagen en krentenbollen.
Het leek wel vakantie :D
Continu de LF1 gevolgd naar Velsen door de duinen
( moesten we nu echt een kaartje kopen in de duinen ? )
Het was erg druk in de duinen en het werd steeds warmer.
Drinken vloog er doorheen.
Voor mijn gevoel reed ik om, helemaal naar Wijk aan Zee terwijl je naar Velsen wilt.
Bij de pont was het inmiddels 12 uur.
Toen begon de twijfel; nog 11 uur voor 200km.
Met mijn gemiddelde heb ik daar altijd al 8 uur voor nodig en met deze temperatuur en continu naar bordjes speuren verlies je veel tijd.
Dus bij Haarlem de route verlaten en ongeveer richting Amstelveen aangehouden.
Bij Muiderberg de brug over richting Almere ( eerst vreselijk zoute patat op-daar ging de laatste water voorraad :) ) en dan is het nog een 80 km naar huis.
Onderweg bij een kamping nog wat water 'geleend'. :D
Thuis stond er 456km op de teller.
https://www.strava.com/activities/2309037494

Bij een volgende tocht ga ik toch maar navigatie aanschaffen -en met de auto naar de start. :lol:

user43974
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 jun 2011 00:51

user43974 22 apr 2019 12:19

Je hebt er een avontuurlijke rit van gemaakt. Mooi rondje.

Ik ben wel benieuwd hoe je vooraf had gedacht de route te gaan volgen. Of had je het routeboek wel bij je?

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 22 apr 2019 15:01

Een setje foto's over de 400 van Amsterdam: https://www.zonerama.com/Link/Album/5250863

Plaats reactie