Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2019

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 apr 2019 15:02

Het jaarlijkse ongefundeerd zeiken op Jumbo is weer begonnen? Moet je na gaan hoe schandalig veel iemand als De Plus dan wel niet betaald moet krijgen, dat hij zich vrijwillig positief over z'n ploeg uitlaat.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 apr 2019 15:16

Ernie C. schreef: 16 apr 2019 14:24 Stiekem ben ik altijd een beetje fan geweest van die rare Waal in een Franse ploeg die langzaamaan de harten van Vlaanderen en de fans ver daarbuiten heeft weten te veroveren.
Dat heb ik dus ook gek genoeg.
Less is bore

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2436
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 16 apr 2019 15:28

Heb de Phil ook altijd een sympathieke knul gevonden.
Hij heeft trouwens ook nog 2 keer de "Omloop Het Volk" gewonnen en is tevens 2 keer "Kampioen van België" geweest, Daarnaast nog één rit in de Tour, 5 in de Vuelta en 3 in de Giro om het nog wat completer te maken.

i-mac

i-mac 16 apr 2019 20:05

Wat een prestatie van Campenaerts 😳
Hij gaat, eenmaal terug in Belgie, pannenkoeken eten met Stig Broeckx. Respect!!!

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 16 apr 2019 20:05

Wout geeft zelf ook aan geen problemen te hebben met de ploegtactiek.

https://twitter.com/WoutvanAert/status/ ... 46400?s=19

En volgens mij doet Jumbo het de laatste jaren over het algemeen toch erg goed met oa klassementen (Roglic, Kruijswijk, Bennett) en sprint (Groenewegen)

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 16 apr 2019 20:06

gede schreef: 16 apr 2019 14:38 .............................

Ik vind het wel nog een wat vroeg om MVDP nu al aan zo'n erelijst te gaan verbinden...

Ik vind de carrière van Gilbert ook completer dan die van Boonen, ook al heeft Boonen daar 10x meer publiciteit voor gekregen. Gilbert kan gewoon meer terreinen aan. Hij heeft eigenlijk zijn hele topcarrière ook zonder capsones afgewerkt.
Boonen heeft meer gewonnen, heeft ook meer grote klassiekers gewonnen, en de groene trui. Is wel minder compleet dan Gilbert, dat klopt.
Boonen heeft ook geen capsones.
Dat Gilbert minder publiciteit gekregen heeft, dat heeft hij aan zichzelf te danken. Gilbert heeft in het verleden vaak zelf problemen veroorzaakt heeft. (Denk aan de getuigenissen van Walter Planckaert over de familiale escapades van 'De Phil'.
Denk aan de wrijvingen met VanAvermaet. Denk aan het incident met de vlaamse vlaggetjes van de lottoploeg (Greipel en Sieberg hebben zich toen geëxcuseerd in zijn plaats).

Vorig jaar nog streek hij het Vlaams wielerpubliek tegen de haren in door de Vlaamse vlaggenzwaaiers die je op elke koers tegen komt af te schilderen als extremisten die niet gewenst zijn op de koers.

Neen, Gilbert is wel een groot renner maar het is echt geen Boonen.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 16 apr 2019 21:56

amclassic-fan schreef: 16 apr 2019 15:02 Het jaarlijkse ongefundeerd zeiken op Jumbo is weer begonnen? Moet je na gaan hoe schandalig veel iemand als De Plus dan wel niet betaald moet krijgen, dat hij zich vrijwillig positief over z'n ploeg uitlaat.
Euh….. ik vroeg me alleen af waarom Jumbo deze wedstrijden links laat liggen? Vorig jaar reden ze bijv nog wel in de Scheldeprijs en Brabantse Pijl. De meeste PT teams komen bijv wel.
Kan altijd een prima reden aan ten grondslag liggen bijv we hebben niet genoeg renners die potten kunnen breken in deze wedstrijden, Of het past niet in het programma want onze focus ligt op AGR dus verdoen we liever niet onze krachten. Weet ik het wat.

En wat Wout van Aert betreft en de tactiek: als ze vooraf al besproken hadden dan is het duidelijk. Parijs-Roubaix is nou op zijn zachts gezegd niet de meest gelukkige koers geweest voor Jumbo en staat er bekend om dat het vaak erg chaotisch is. Dus ik heb wel enig begrip voor de beslissing maar met de kennis van nu (oh wat praat dat zo gemakkelijk achteraf ;) ) had het resultaat m.n. voor Van Aert beter kunnen zijn.

Veder denk ik dat ze bij Jumbo goed bezig zijn in de rondes met Roglic en Kruijswijk. Met Van Aert hebben ze nu ook een renner die mee kan gaan doen voor de keienklassiekers en Groenewegen voor de sprints. Dan is het scala wel zo'n beetje compleet, op de heuvelklassiekers na dan maar daar maakt Jumbo toch weinig kans of Roglic moet hier in de nabije toekomst nog zin in hebben.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 16 apr 2019 22:44

Phil is ook maar een teamspeler geworden de laatste twee bij Lefevre. Bij zijn vorige ploegen heb ik hem (bijna) nooit iets zien doen voor de ploeg of een teammate. Zijn prestaties zijn natuurlijk , lovenswaardig tot groots.= van kampioenen gehalte

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 apr 2019 00:52

amclassic-fan schreef: 16 apr 2019 15:02 Het jaarlijkse ongefundeerd zeiken op Jumbo is weer begonnen? Moet je na gaan hoe schandalig veel iemand als De Plus dan wel niet betaald moet krijgen, dat hij zich vrijwillig positief over z'n ploeg uitlaat.
Ohja das waar ook, je mag hier alleen DQS afzeiken. Stom van mij
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 apr 2019 01:46

Soms ben je best een dramaqueen Enzzo.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 apr 2019 08:02

Haha Ja jebt wel gelijk. Sorry voor de wat kinderachtige reactie.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Jorge
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2018 10:55

Jorge 17 apr 2019 08:15

ottorongo schreef: 16 apr 2019 22:44 Phil is ook maar een teamspeler geworden de laatste twee bij Lefevre. Bij zijn vorige ploegen heb ik hem (bijna) nooit iets zien doen voor de ploeg of een teammate. Zijn prestaties zijn natuurlijk , lovenswaardig tot groots.= van kampioenen gehalte
Het is misschien wel zo dat Gilbert vroeger meer aan zichzelf dacht, maar échte kampioenen zijn ook egoïstisch ingesteld, anders zouden ze niet tot zulke prestaties en erelijst komen.

Plaats reactie