Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

NBHD
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 apr 2018 19:21

NBHD 11 apr 2019 09:31

tomtom schreef: 11 apr 2019 09:18 En waarom deze schijven?
Het oog wil ook wat, ik vind ze er mooier uitzien dan reguliere Ultegra of Dura Ace. Volgens mij wegen ze ook een aantal gram lichter dan Dura Ace. Nu lees je wel af en toe dat ze bijvoorbeeld minder snel krom trekken en sterker zijn, maar daar kan ik nog niks over zeggen

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 11 apr 2019 09:38

Ik vind ze ook mooier. Lichter én beter is natuurlijk helemaal mooi 👍
Canyon Aeroad
Canyon Grail

estorino
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 apr 2009 14:36

estorino 11 apr 2019 10:03

NBHD schreef: 09 apr 2019 10:03 Endurace eindelijk klaar
Dat is een zeer fraaie fiets, :like:

bwerter
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 mar 2015 10:36

bwerter 11 apr 2019 10:59

tomtom schreef: 10 apr 2019 15:19
NBHD schreef: 09 apr 2019 10:03 Afbeelding

Endurace eindelijk klaar
Fraai!! Wat zitten er voor wielen in?
Heb je deze zelf opgebouwd of zo gekocht? Vindt het erg geslaagd :winkthumb:

Ps. wat is het gewicht, weet je dat?

NBHD
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 apr 2018 19:21

NBHD 11 apr 2019 11:50

bwerter schreef: 11 apr 2019 10:59
tomtom schreef: 10 apr 2019 15:19
NBHD schreef: 09 apr 2019 10:03 Afbeelding

Endurace eindelijk klaar
Fraai!! Wat zitten er voor wielen in?
Heb je deze zelf opgebouwd of zo gekocht? Vindt het erg geslaagd :winkthumb:

Ps. wat is het gewicht, weet je dat?
Ben er ook erg blij mee! Complete fiets zo gekocht (los van alle aanpassingen). Heb hem zelf nog niet gewogen maar volgens Canyon was het gewicht 7.5kg

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 apr 2019 12:14

Wat is je lengte en binnenbeen lengte?
Welke lengte stuurpen rij je mee?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

bwerter
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 mar 2015 10:36

bwerter 11 apr 2019 13:20

jammer dat ze deze niet meer zo verkopen. Ze hebben sowieso maar weinig keus qua kleur en opties...

meuk
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 13 apr 2019 12:02

Deze week mijn Ultimate CF SL 8.0 di2 disc binnengekregen. Erg blij mee. Net een setje 50 mm x 25 mm carbon wielset gekocht (https://www.wheelsfar.com/50mm-x-25mm-r ... x-ray.html). Gaat deze icm een 28mm Vittoria Corsa Control (bruine wand :) ) passen in het frame? Er lijkt ruimte zat,,,

Gebruikersavatar
RobiOne
Forum-lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 jun 2012 09:45

Gebruikersavatar RobiOne 13 apr 2019 15:48

Die informatie is terug te vinden op de site van Canyon 😉

https://www.canyon.com/nl-nl/service/su ... les_id=173

meuk
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 13 apr 2019 16:19

Had nog wel gegoogeld... thanks

johojo
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 aug 2007 00:38

johojo 14 apr 2019 11:46

Balaya schreef: 20 mar 2015 22:18 Beste liefhebbers,

Graag had ik eens een aantal meningen gehoord over de mid-compact crankstellen die Canyon nu standaard levert op zijn racefietsen. Ik ben er echt niet voor te vinden... Misschien dat de mening van andere mensen mij helpt om het idee achter de mid-compact beter te begrijpen.

Men zegt vaak dat de dit soort crankstellen de voordelen van een compact en dubbel combineren. Mijn inziens combineert het vooral de nadelen van een compact en dubbel. Laat mij eerst even mijn eigen situatie uit de doeken doen. Ik rijd met een Ultimate AL 9.0 met compact crankstel waarbij ik het binnenblad vervangen heb door een 39t om in de vlakke polders een deftige kettinglijn te behouden. De 34t gebruik ik als ik de Ardennen of bergen in ga. Het buitenblad met 50t is voor mij en veel andere wielertoeristen ruim groot genoeg om snelheid te maken, te sprinten e.d. Dus ik kocht een compact met een extra binnenblad van 39t en zo kan ik perfect uit de voeten op het vlakke en (hoog)gebergte.
Nu gooit men die mid-compact crankstellen standaard op de racefietsen bij Canyon met 52t en 36t. Die 36t is naar mijn mening te klein voor het vlakke polderland en te groot voor het hooggebergte. Het buitenblad met 52t is ook te veel van het goede voor mij. Als ik een mid-compact kocht dan zou ik twee of drie extra bladen moeten bijkopen, namelijk een 34t, 39t en 50t.

Samengevat. Waar een compact nog geschikt is voor het hooggebergte en mits uitbreiding van een groter binnenblad perfect is voor het vlakke, moetje op een mid-compact al snel twee binnenbladen extra aanschaffen en misschien zelfs een kleiner buitenblad.

Tijdens het schrijven van deze post realiseerde ik me dat ik misschien wat aan het 'ouwehoeren' ben, maar het is echt iets waar ik al redelijk wat gedachten in gestoken heb.

En ok, het is een simpel klusje om kettingbladen te wisselen en die kettingbladen kosten de wereld niet, maar het irriteert me dat ze bij Shimano en Canyon crankstellen maken die naar mijn mening totaal geen steek houden, want zo'n mid-compact is nog op het vlakke en nog in het gebergte een goede oplossing.
Even een oude koe uit de sloot halen, maar nog steeds relevant. Na lang wikken en wegen wilde ik een Canyon CF SL Disc 8.0 kopen. Nou blijkt deze te zijn gemonteerd met een 52-36 en 11-30 combinatie. Mijn huidige fiets heeft een 50-34 en 12-32 combi. Daar kom ik eigenlijk overal mee omhoog.

Elders las ik de tip om de 105 variant te kopen, dit er af te draaien. En ultegra te monteren. Dat is me teveel van het goede. Iemand nog andere tips?

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 14 apr 2019 12:10

Wat wil je horen? Koop een ander fietsenmerk dat wel je “favoriete” verzet erop heeft.
Zonder aanpassingen ga je dat op de canyon niet realiseren

Plaats reactie