Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 09 apr 2019 11:35

Klopt, in het licht lijkt het vanuit bepaalde hoeken meer oranje-achtig en andere hoeken juist weer meer rood. Ben er erg blij mee! Uiteraard ga het stuur nog wel iets naar beneden. En de bedoeling is wel dat er over een tijdje een paar mooie hoge velgen onder komen (weer even sparen :D).
Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc 2019

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 09 apr 2019 11:40

Bianchi-Ber schreef: 09 apr 2019 11:35 Klopt, in het licht lijkt het vanuit bepaalde hoeken meer oranje-achtig en andere hoeken juist weer meer rood. Ben er erg blij mee! Uiteraard ga het stuur nog wel iets naar beneden. En de bedoeling is wel dat er over een tijdje een paar mooie hoge velgen onder komen (weer even sparen :D).
Ik snap ineens hellfire red ;) van dieprood naar oranje. Good luck!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

nielsve
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 mei 2018 19:22

nielsve 09 apr 2019 11:48

Ok bedankt voor de reacties! Heb geen haast met het aanschaffen van een nieuwe fiets maar ik ga zeker de factory outlet in de gaten houden voor het geval er zich een mooie aanbieding voordoet..

Kermit954
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 mar 2018 15:06

Kermit954 09 apr 2019 12:06

Ivm levertermijn ondertussen voor de vierde keer uitgesteld! Oorspronkelijk begin april nu al eind mei.
Ik vrees dat ik al blij mag zijn als ik hem heb voor de zomer. In het verleden al verschillende canyons gekocht maar dit zal waarschijnlijk wel de laatste zijn. Op deze manier houden ze de klanten maar aan het lijntje zonder enige zekerheid ivm levering.

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 09 apr 2019 14:44

Twee vraagjes van een noob op schijfrem-gebied:

1. na het plaatsen van mijn voorwiel en het aandraaien van de steekas hoorde ik dat de schijfrem iétsjes aanliep. Ik dacht te hebben gelezen dat met steekassen een wiel altijd recht erin zit? Of is er nog speling?

2. volgens de handleiding moet je de steekas aandraaien en dan met enige kracht de spanner loshalen. Ik heb het een beetje geprobeerd maar er was geen beweging in te krijgen.. Ben ik een bange poeperd en moet ik meer kracht zetten, of doe ik iets niet goed?
Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc 2019

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 09 apr 2019 14:51

Bianchi-Ber schreef: 09 apr 2019 14:44 Twee vraagjes van een noob op schijfrem-gebied:

1. na het plaatsen van mijn voorwiel en het aandraaien van de steekas hoorde ik dat de schijfrem iétsjes aanliep. Ik dacht te hebben gelezen dat met steekassen een wiel altijd recht erin zit? Of is er nog speling?
Klopt in principe is een steekas recht (ja er zullen er vast zijn...), Maar het zullen meer waarschijnlijk gewoon de brakpads zijn. Deze even afstellen. Dat kun je helemaal netjes doe, wiel eruit en afstellen of..

Easy tip: remklauw iets los schrouwen --> de rem in drukken en vasthouden --> remklauw vastdraaien --> rem los. in 95% van de gevallen is deze nu afgesteld. (werkt ook vaak makkelijker on the go nadat je een lek hebt gehad ;)).

Vraag twee. eerst aandraaien? En dan loshalen? Ik begrijp het niet helemaal. Wil je het wiel er in of er uit halen?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 09 apr 2019 15:22

TheUnexpected schreef: 09 apr 2019 14:51
Klopt in principe is een steekas recht (ja er zullen er vast zijn...), Maar het zullen meer waarschijnlijk gewoon de brakpads zijn. Deze even afstellen. Dat kun je helemaal netjes doe, wiel eruit en afstellen of..

Easy tip: remklauw iets los schrouwen --> de rem in drukken en vasthouden --> remklauw vastdraaien --> rem los. in 95% van de gevallen is deze nu afgesteld. (werkt ook vaak makkelijker on the go nadat je een lek hebt gehad ;)).

Vraag twee. eerst aandraaien? En dan loshalen? Ik begrijp het niet helemaal. Wil je het wiel er in of er uit halen?
Ok, ik ga vanavond eens kijken. Met YouTube erbij ;)

Ja klinkt een beetje vaag he.. Maar als ik het goed begrepen heb zouden de hendels waarmee je de steekassen aandraait, na het vastdraaien, verwijderd moeten kunnen worden..?
Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc 2019

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 09 apr 2019 16:25

c-ray schreef: 09 apr 2019 09:41
Mooi verhaal, ben nu wel benieuwd naar een foto..

:D
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 09 apr 2019 17:26

Die 'hendel' waarmee je de steekas vastzet, kun je inderdaad los trekken. Daar moet je wel wat kracht voor gebruiken. Dat zal na een aantal keer wel makkelijker gaan. Het is feitelijk niet meer dan een fancy inbus.

Zelf neem ik de fiets geregeld mee in de auto en wilde niet lopen kloten met dat ding. Ik heb er dus 1 bij besteld (die van dt Swiss passen gewoon) en heb er op ieder wiel gewoon 1 zitten.

JanWillem90
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mei 2006 22:40

JanWillem90 10 apr 2019 08:16

Kermit954 schreef: 09 apr 2019 12:06 Ivm levertermijn ondertussen voor de vierde keer uitgesteld! Oorspronkelijk begin april nu al eind mei.
Ik vrees dat ik al blij mag zijn als ik hem heb voor de zomer. In het verleden al verschillende canyons gekocht maar dit zal waarschijnlijk wel de laatste zijn. Op deze manier houden ze de klanten maar aan het lijntje zonder enige zekerheid ivm levering.
Toevallig ook een Endurace cf sl? Heb exact de zelfde data. De onzekerheid en droge mailtjes over update levertijd zonder verantwoording zijn wel echt een irritatie...maar goed ik ga gewoon niet vergelijkbaars vinden voor deze prijs.

Kermit954
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 mar 2018 15:06

Kermit954 10 apr 2019 15:02

Bij mij is het een ultimate cf sl.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 10 apr 2019 15:19

NBHD schreef: 09 apr 2019 10:03 Afbeelding

Endurace eindelijk klaar
Fraai!! Wat zitten er voor wielen in?
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Plaats reactie