Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Beginnen op je (bijna) 60ste. Is dat een goed idee?

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 02 apr 2019 21:18

Jojootje schreef: 02 apr 2019 16:39 Hallo Carjans, wat leuk dat jij ook de smaak te pakken hebt.
Ik fiets meestal alleen en soms met één van de verschillende maatjes (m) die ik heb. Dit vooral omdat ik mij nog iets te onzeker voel om in een grotere groep mee te fietsen: ik denk dan vooral aan een (verondersteld?) groter risico om te vallen. Daarnaast vind ik het ook heerlijk om, als ik toevallig wat eerder klaar ben met mijn werk of later kan beginnen, op mijn fiets te stappen zonder iets te hoeven afspreken. Hier in de buurt zijn ook wel clubjes waar ik me bij kan aansluiten (maar ik vermoed met hogere gemiddelde snelheid dan ik) maar voor zover ik weet geen clubje dat uit uitsluitend dames bestaat. Het is voor mij dus ook nog een beetje experimenteren en ontdekken. Dat neemt allemaal niet weg dat ik intussen superblij ben met mijn nieuwe hobby en mijn fietsje. Wel hoop ik nog eens ergens een workshop fietsonderhoud en fietsschoonmaken te kunnen doen! YouTube is natuurlijk leerzaam maar heeft zijn beperkingen. Ook jij heel veel fietsplezier gewenst!
Dat is ook helemaal mijn idee, ook het wiel uitvinden :) ................En er is in mijn regio wel een damesclubje, echter koersen die op donderdagavond, :? En er is nog een wielerclub ,veel mannen en weinig vrouwen geloof ik, die ook op zondagochtend koersen.

Eerst maar even weer de beentjes laten draaien en dan zal ik eens kijken en een praatje gaan maken.

Oh ja een workshop lijkt mij ook wel wat.................ik denk dat mijn fiets leverancier mij wel op weg mee wilt helpen..............ik moet ook leren om een band te plakken c.q verwisselen............... :oops: Theorie (is ook lezen en you tube), dat weet ik wel, maar de praktijk moet ik ook nog ff leren..................komt goed :winkthumb:

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 02 apr 2019 21:25

Hoi Jans.............

Ik heb mijn locatie = Delft, in mijn profiel gezet.........was in de veronderstelling dat dit er al in stond......... :)

Jojootje
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 aug 2018 12:25

Jojootje 02 apr 2019 22:05

Heb ook mijn locatie toegevoegd. Volgende vraag echter: hoe vind je vervolgens fietsers op locatie?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 apr 2019 22:34

Jojootje schreef: 02 apr 2019 22:05 Heb ook mijn locatie toegevoegd. Volgende vraag echter: hoe vind je vervolgens fietsers op locatie?
Googlen. Er zijn echt wel verenigingen met groepjes waar je bij zou passen. En dan hopen ook een beetje bij jou in de buurt.
Succes met het vinden en laat het nog eens weten. En anders... gewoon gaan. Ook onderweg kom je nog wel eens wat te praten tegen.

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 03 apr 2019 10:49

Jojootje schreef: 02 apr 2019 22:05 Heb ook mijn locatie toegevoegd. Volgende vraag echter: hoe vind je vervolgens fietsers op locatie?
GJM.............zie je locatie nog niet in je berichtje staan? :?

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 06 apr 2019 12:50

Hoi Jojootje.........

Morgenochtend ga ik weer voor het eerst, na de winter, op de racert. En ik ga dan ook met een paar dames..........dat is dan voor het eerst fietsen in een groepje. Heb er zin in maar ook een beetje spannend..............

Nou dat dus, ff delen............ :lol: :like:

Gaat het met jou? en ook al lekker aan het trappen?

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 06 apr 2019 12:55

Carjans schreef: 03 apr 2019 10:49
Jojootje schreef: 02 apr 2019 22:05 Heb ook mijn locatie toegevoegd. Volgende vraag echter: hoe vind je vervolgens fietsers op locatie?
GJM.............zie je locatie nog niet in je berichtje staan? :?
En anders; viewforum.php?f=23
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 06 apr 2019 13:48

Hoi...........weer :D

Ja, zie nu je locatie............. :like:

Ik zat nog even op dit forum en zag deze voorbij komen...............is voor 11 mei.


https://www.fietsclubdemol.nl/programma/ddfd-2019-1

ik neem dit in overweging...............dan b.v. met de trein uit Delft naar Dordrecht en dan klein stukje (bijna 7 km) met de racert naar dat wielersportcomplex.

Ook nog zin om daar heen te gaan?

Jojootje
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 aug 2018 12:25

Jojootje 07 apr 2019 02:58

heb gisteren nog een heerlijk rondje gemaakt. Nu echter twee weken in het buitenland voor werk, waar ik niet kan fietsen helaas. Misschien de fietsconditie een beetje bijhouden in de fitnessruimte hier 🤔.

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 07 apr 2019 09:28

Jojootje schreef: 07 apr 2019 02:58 heb gisteren nog een heerlijk rondje gemaakt. Nu echter twee weken in het buitenland voor werk, waar ik niet kan fietsen helaas. Misschien de fietsconditie een beetje bijhouden in de fitnessruimte hier 🤔.
Veel plezier.........hoop dat het plezierig is dan? :)

Plaats reactie