Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 06 apr 2019 01:17

Tijanus schreef: 05 apr 2019 19:48
chrissiewizzie schreef: 05 apr 2019 19:25

Maar triest als dit waar is. Ze ontkent voorlopig in ieder geval. Naar de top uit het niets als jonge moeder.
Ach ja, de jonge moeder.
Die het presteert haar dochter 'Wolf' te noemen.

Voor een jongetje al een tamelijk twijfelachtige naam, maar voor een meisje? Bedenkt zo'n jonge moeder dan niet dat haar schattige kleine dochter ooit naar de brugklas zal gaan? Homo homini lupus est. Het komt op mij tamelijk onsympathiek (of indrukwekkend dom) over.
In deze tijd kijk ik nergens meer van op een prof bokser uit de de V.S. heet echt Money en het is geen bijnaam.

Rayb81
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 mei 2014 09:41

Rayb81 06 apr 2019 01:44

Inmiddels al een reactie van haar op haar Instagram:

deniesoverseas
Wat een nachtmerrie is dit. Zoals vele al hebben gehoord is mijn dopingtest van de Wereldbeker in Hoogerheide positief bevonden (anabolen steroïden). Om gelijk met de deur in huis te vallen: ik heb nooit verboden middelen gebruikt en ben het gehele jaar verder nooit positief getest.

We zijn echt verbijsterd en in schok. Wat vreselijk om dit nieuws te krijgen terwijl ik met ziel en zaligheid bezig ben met de sport. Het voelt dat ik schuldig ben bevonden, voordat de hele procedure is afgerond.

Er is nooit een haar op mijn hoofd geweest die eraan denkt vals te spelen, en al helemaal niet om verboden middelen te gebruiken. Het doet me dan ook onwijs veel pijn dat mijn naam in verband wordt gebracht met praktijken waar ik zelf zo'n afkeer voor heb.

Dit moet een oorzaak hebben, maar die ken ik momenteel nog niet. Daar gaan we nu naar op zoek.

Ik wil iedereen bedanken die me nu de kans geeft om mijn onschuld te bewijzen en achter mij staan. Ik zal er alles aan doen om mijn naam zo snel mogelijk weer te zuiveren.

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 06 apr 2019 06:07

Bij Hans van Alphen kwam het uiteindelijk door de kanker. Dus misschien 'og even afwachten vooraleer je hier los gaat met zielige comments. (Zoals haar kind erbij halen...)

Wasje1
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 okt 2012 16:56

Wasje1 06 apr 2019 06:40

@Tarkin
Ik denk dat jij Hans Van Alphen wisselt met Thomas Van Der Plaatsen. Bij Thomas is inderdaad teelbalkanker aan het licht gekomen door een positieve dopingplas.
Voor de niet kenners, beide zijn toppers in het meerkampen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 apr 2019 07:17

Toussaint was idd een uitzondering.
Overigens wel de zoveelste sporter met astma.....
kunnen we die astma middelen niet gewoon bannen? Er is echt een niet representatief percentage van de topsporters astmatisch.
Less is bore

supermasj
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 aug 2009 23:06

supermasj 06 apr 2019 08:14

klimmer schreef: 06 apr 2019 00:51 Zolang ze niet voor het leven geschorst worden, verandert er (bijna) niets!
Tja. toen Femke Van den Driessche werd betrapt op het gebruik van een hulpmotortje gaf de UCI onmiddellijk aan hoe ernstig men doping vindt. Je wordt voor zo'n hulpmotortje namelijk veel strenger voor gestraft dan voor standaarddoping (6 jaar). Ik heb me toen echt een breuk gelachen met de reacties van de wielerwereld "Die moet levenslang geschorst worden'"
Hoor je nooit wanneer een renner een positieve plas doet. Terwijl er echt geen verschil is

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 apr 2019 08:32

klimmer schreef: 06 apr 2019 00:51 Zolang ze niet voor het leven geschorst worden, verandert er (bijna) niets!
Dat is nog veel meer het geval bij de verantwoordelijke medische begeleiding.
Less is bore

i-mac

i-mac 06 apr 2019 09:43

Tijanus schreef: 05 apr 2019 19:48
chrissiewizzie schreef: 05 apr 2019 19:25

Maar triest als dit waar is. Ze ontkent voorlopig in ieder geval. Naar de top uit het niets als jonge moeder.
Ach ja, de jonge moeder.
Die het presteert haar dochter 'Wolf' te noemen.

Voor een jongetje al een tamelijk twijfelachtige naam, maar voor een meisje? Bedenkt zo'n jonge moeder dan niet dat haar schattige kleine dochter ooit naar de brugklas zal gaan? Homo homini lupus est. Het komt op mij tamelijk onsympathiek (of indrukwekkend dom) over.
Is het aan ons om iemand te be(of ver)oordelen welke naam hij/zij geeft aan zijn kind?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 06 apr 2019 10:33

Bij Hans van Alphen kwam het uiteindelijk door de kanker. Dus misschien 'og even afwachten vooraleer je hier los gaat met zielige comments. (Zoals haar kind erbij halen...)

@Tarkin
Ik denk dat jij Hans Van Alphen wisselt met Thomas Van Der Plaatsen. Bij Thomas is inderdaad teelbalkanker aan het licht gekomen door een positieve dopingplas.
Voor de niet kenners, beide zijn toppers in het meerkampen.
Helemaal eens met bovenstaande twee berichten. Eerst afwachten tot het oordeel ontegenzeggelijk geveld is en stoppen met insinuaties. (waar ik me deze keer tot mijn spijt ook toe heb verlaagd :oops: )
Do or don’t, there is no try

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 06 apr 2019 10:46

Alleen is de kans dat zij positief test als gevolg van teelbalkanker nul. De UCI heeft naar buiten gebracht dat zij positief heeft getest op anabole steroïden. In de praktijk is de kans om op doping betrapt te worden niet eens zo heel groot. Maar als je betrapt wordt dan blijkt het in de overgrote meerderheid van de gevallen ook echt doping te zijn. Daar is weinig insinuatie aan.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 06 apr 2019 11:12

Misschien het Contadortje spelen besmet vlees gegeten in Spanje

Zwasja
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 02 jul 2012 21:06

Zwasja 06 apr 2019 11:24

Meest waarschijnlijke, gezien de foto's, lijkt mij dat haar lieve vriendje zelf met testosteronzalfjes oid aan het smeren is geweest en dat zij op die manier per ongeluk mee in aanraking is gekomen.

Plaats reactie