Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Even voorstellen (had ik eerst moeten doen)

hubertroth
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 apr 2019 11:19

hubertroth 03 apr 2019 16:42

Oeps, ik heb gisteren al een topic geplaatst in het Foto van je Fiets forum, maar ben vergeten me hier eerst even netjes voor te stellen, bij deze:

Ik ben Hubert, 46 jaar oud en woon nu, na altijd in Rotterdam gewoond te hebben, in Barendrecht. Ik wilde al een tijd lang wat met fietsen gaan doen, maar dat beperkte zich eigenlijk altijd tot het kijken naar de grote tours op televisie met een koude plop in mijn handen. Tot mijn buurman zich na een knieblessure door hardlopen serieus bezig ging houden met fietsen. Mijn interesse was gewekt, maar nog steeds niet overgegaan tot werkelijk fietsen.

Tot dit voorjaar. Ik had al jaren een TREK FX7.5 fitnessfiets in mijn schuur staan waar ik eigenlijk helemaal niets mee deed. Ding schoon gemaakt, houder voor m'n telefoon aangeschaft, Strava gedownload en gewoon gaan fietsen. Dat ging best heel lekker, want ik wilde steeds vaker fietsen en vooral verder en harder. Maar ik baalde dat ik weinig vooruitgang boekte qua gemiddelde snelheid per uur (max 24 kilometer per uur). Wel werd het makkelijker om langere ritjes te maken (niets vergeleken bij wat jullie doen, maar toch), maar weinig progressie in snelheid kwam waarschijnlijk omdat ik een dikke winterjas droeg, samen met een joggingbroek. Dat in combinatie met een toch relatief zware fiets zorgt niet echt voor ideale omstandigheden.

Afgelopen weekend de stoute schoenen aangetrokken en in Zuidland bij Leo van Deko Bikesport een Felt AR4 aangeschaft, inclusief een nette set kleding en schoenen. Een helm had ik al, dus ik was klaar om te fietsen. Eerste echte rit op een echte fiets was samen met die buurman die me heeft aangestoken met het fietsvirus en dat was echt een enorm feest. Inmiddels al drie superleuke ritten gemaakt en m'n gemiddelde is al zeker met 5 kilometer per uur omhoog gegaan. Vanavond (even afhankelijk van het weer) staat mijn eerste 40 kilometerrit op het programma en dit weekend probeer ik een toer van 50 kilometer te gaan doen.

Het is echt onvoorstelbaar hoe verslavend fietsen is. Soms als ik net terug ben, wil ik eigenlijk direct weer op de fiets stappen en kan dan ook niet wachten tot vanavond. Zodra ik een beetje makkelijk leuke afstanden kan fietsen met een acceptabel gemiddelde (dat is uiteraard voor iedereen anders), is het tijd om aan m'n hartslag en cadans te gaan werken.

In het fototopic staat m'n fiets al, maar voor de volledigheid hier nog een fotootje:
felt1.jpg
Felt AR4

DeeJeeEric
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 03 mei 2014 12:31

DeeJeeEric 03 apr 2019 17:29

Welkom, klinkt goed! aan de fiets zal het iig niet liggen
Giant TCR Advanced 1

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 03 apr 2019 17:40

Welkom en zeker een knappe fiets, Zou wel de glijbaan even horizontaal plaatsen. Zit wat comfortabeler.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 03 apr 2019 17:42

Welkom en veel fietsplezier.
Dat steeds maar weer willen fietsen heb ik al jarennnn.
Een fietsvirus heet dat
.
Later.... er een winter-/tweede/tweedehands- fiets erbij en je hoort bij de groep die het hele jaar door fietst. :like:
Dus niet de mooiweer fietsers! ;)

Je kan daar ook mooi die FX die je hebt, voor gebruiken.

PS De moderator zal dit losse topic wel bij het algemene topic voegen: >Even voorstellen

hubertroth
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 apr 2019 11:19

hubertroth 03 apr 2019 17:57

codex schreef: 03 apr 2019 17:42 PS De moderator zal dit losse topic wel bij het algemene topic voegen: >Even voorstellen
Hmmmm, vandaar dat ik hier zo weinig voorsteltopics tegenkwam. Heb me rot gezocht naar het algemene voorsteltopic. Dank!
Felt AR4

hubertroth
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 apr 2019 11:19

hubertroth 03 apr 2019 18:00

(Hmmmm, het is het eerste topic... ik ga me even in een hoekje zitten schamen)
Felt AR4

JoFa
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 feb 2019 10:18
Locatie: Zevenbergen

JoFa 03 apr 2019 18:09

Je krijgt zo wel duidelijk meer reactie.... :roll:

hubertroth
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 apr 2019 11:19

hubertroth 03 apr 2019 19:22

SqueeZer schreef: 03 apr 2019 18:15 Welcome onboard, mooie bak, zadel iets beter afstellen en lekker fietsen :)
Thanx, ik heb bij deko een meeting laten doen en alles is perfect afgesteld. Zadel zit dan ook echt fantastisch.
Felt AR4

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 03 apr 2019 22:41

Zadel staat duidelijk met de punt naar beneden, dat kan nooit lekker zitten want je glijdt voortdurend naar voren en gebruikt onnodige energie om goed te blijven zitten. Als een bikefitter een zadel zo afstelt heeft die denk ik weinig kaas gegeten van het afstellen van een fiets. Zadel hoort horizontaal (waterpas) te staan.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 03 apr 2019 22:46

Welkom en zeker mooie fiets!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 04 apr 2019 09:54

alliance_0 schreef: 03 apr 2019 22:41 Zadel staat duidelijk met de punt naar beneden, dat kan nooit lekker zitten want je glijdt voortdurend naar voren en gebruikt onnodige energie om goed te blijven zitten. Als een bikefitter een zadel zo afstelt heeft die denk ik weinig kaas gegeten van het afstellen van een fiets. Zadel hoort horizontaal (waterpas) te staan.
+1
Voor de rest mooie fiets. Veel veilige kilometers gewenst!

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 08 apr 2019 16:21

Hoi,
In mijn topic heb ik ook mijn fiets beschreven en de bikefit die ik heb gedaan.
Veelvuldige reacties over het zadel wat bij mij schuin stond. Inderdaad, ik gleed ook naar voren.
Ik heb hem nu recht staan en dat fietst echt heel veel beter!

Ik zou het ook eens proberen, je kan hem altijd weer terugzetten. Ik kan me niet voorstellen dat je niet naar voren glijd?

Verder leuk dat je je hier voortelt. Het voorsteltopic is namelijk niet leuk. Je post een bericht en daarna de volgende en eigenlijk reageert niemand op je, met vragen of antwoorden. Wat mij betreft is dit veel leuker :)

Leuk dat je ook begonnen bent! Ik ben zelf ook kort geleden begonnen dus leuk om te zien hoe anderen het ervaren. En die fiets die je hebt: Zeer mooi! Je doet flinke snelheden ook al dan, als je nu 29km/h fietst.
Petje af!
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Plaats reactie