Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 15 mar 2019 09:57

razenderoeland schreef: 11 mar 2019 15:24
Theo V schreef: 11 mar 2019 11:05 Cabrio-rijders, oldtimer brommerclubjes, paardrijders, enz, enz. ;)
Ga mij nou niet ook meteen in een hokje duwen :twisted: :mrgreen: . Ben naast fietser, ook liefhebber van rijden in m'n cabrio en fotografeer graag.

En dan liefst zonder ergens in een hokje geduwd te worden :like:
Tja, als je analoog fotografeert, kun je tenminste nog de donkere kamer is, iets ruimer dan een hokje (alhoewel)
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 15 mar 2019 10:24

:like: :lol:
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 20 mar 2019 13:54

bever schreef: 13 mar 2019 21:46
53x11 schreef: 13 mar 2019 15:49 Moet eerlijk zeggen dat het inhalen van auto's in een afdaling bij mij eerder regel dan uitzondering is. Ik stook mijn velgen liever niet op achter een auto namelijk, en ook het verschil in remweg tussen auto en mijzelf is een beetje te groot om achter auto's te durven rijden.
precies....of achter campers...brrrr... vind dat doodeng (no offense aan de camper-eigenaars trouwens)
Campers zijn echt een crime. Van de zomer in Normandië (dus geen super heftige afdalingen) word ik met 1 km verschil ingehaald door zo'n kreng en vervolgens gooit hij hem stijf tegen de rechterkant van de weg (want tegenligger) en gaat hij vol in de ankers (want drempel bij begin dorp onder aan de helling).

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12618
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 mar 2019 20:10

De meeste hebben nooit op een fiets in zo,n afdaling gezeten, dus het zal ook vooral veel onwetendheid zijn.
Net zoals vrachtauto,s dat regelmatig van personen auto,s zullen vinden. Ik zoek altijd wel een "gat" als ik ga afdalen als dat enigszins mogelijk is.

Maar wat mij opvalt is dat het toch heel vaak Nederlanders en belgen zijn die er een potje van maken gevolgd door fransen.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 31 mar 2019 23:26

Fietsers zijn geen mensen volgen een bepaald deel van de populatie.....

https://usa.streetsblog.org/2019/03/28/ ... han-human/

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 apr 2019 08:07

Jup, en tel daarbij het gevoel van afstand dat je al hebt door in een auto (koekblik) te zitten. Men zit dan in hun eigen wereldje met een afstand tot de rest van de wereld. Bedenk ook eens alle gebaren, lichtjes, toeteren die mensen van achter het stuur doen om een ander ergens op te attanderen. Hoe vaak zou de ander door hebben wat de zender bedoelde? Of de gedachte: "die ander wil toch ook geen deuk in zijn auto" (en dit past zowel op automobilisten als op een bepaalde categorie fietsers die hun eigen zwakke positie in het verkeer niet kennen).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
marcuse
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 aug 2006 18:16

Gebruikersavatar marcuse 01 apr 2019 10:06

Gisteren bericht op de Gelderlander:

"Een wielrenner is zondagmiddag gewond geraakt toen hij werd aangereden door een auto.
De auto wilde op de Grafwegen bij Groesbeek een groep wielrenners inhalen, maar moest uitwijken voor een tegenligger. De automobilist kon de wielrenner niet meer ontwijken. De wielrenner is met letsel aan zijn been per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Drie andere wielrenners liepen schaafwonden op."

De reacties door lezers op het bericht laten zich natuurlijk raden. Het was de schuld van de wielrenners en die horen ook niet op de openbare weg. En erger.

Maar tot mijn verbazing waren een naar een paar uur de reactie verdwenen en was de reageermogelijkheid uit gezet. Misschien heeft dan toch iemand bij de Gelderlander het begrepen dat er op wielrenongelukken standaard uiterst negatief jegens wielrenners wordt gereageerd.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 01 apr 2019 10:27

Gisteren werd ik bijna van de weg gereden door een volgauto van een groepje wielrenners. Auto reed naast een achterblijver van een groepje. (Reden 200 km voor het goede doel want een fietsmaat reed mee) ging goed. Maar was een close call.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 01 apr 2019 10:56

weer eentje op Dumpert. Deze is slechts half k...!

https://www.dumpert.nl/mediabase/765533 ... n_kut.html

Wel respect voor dit tweetal.

Maar ik moet ondertussen ook zeggen dat ook bij mij de afgelopen paar ritten de irritaties over de fanatiekere wielrenners in grote groepen weer flink zijn opgelopen.

Voorbeeld 1 (vorige week): Ons groepje (4 man, iets te dik en niet echt fit) wordt vlak voor een T-splitsing ingehaald door een flink peloton (ca. 30 man). De voorste kan inderdaad ruim voor ons langs naar rechts, dus als hij alleen was geen probleem. De grote middenmoot die er blind achter aan knalde rijdt ons wel zo'n beetje de berm in. Het eindigde iig in 1 grote opstopping.

voorbeeld 2 (gisteren): Grote club (minstens 15) komt ons te breed rijdend tegemoet. Wij rijden 3 man in rij achter elkaar. En hoewel die grote club best moeite deed om opzij te gaan, was er natuurlijk weer 1 die er net niet snel genoeg in kon schikken. En moet je dus terwijl je al aan de kant reed, nog verder richting berm.

En om ook hand in eigen boezem te steken. Voor de gewone fietser zijn wij met 3 of 4 man ook gewoon irritant en wellicht intimiderend.. Zeker gister met tegenwind tegen liep het tempo verschil tussen de gewone fietser en de wielrenners weer flink op. En ook al doe je in principe niks fout, toch weer een paar schrikreacties gezien bij fietsers die door ons werden ingehaald.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 01 apr 2019 11:04

Sulla schreef: 01 apr 2019 10:56 https://www.dumpert.nl/mediabase/765533 ... n_kut.html

Wel respect voor dit tweetal.
Dat is Juanjo Mendes uit Barcelona en die rijdt menig persoon er af met 1 been!!
Dit filmpje laat niet echt de kracht van hem zien trouwens.

https://www.instagram.com/cojocabron/?hl=en

Kijk maar eens naar de filmpjes op zijn Instagram, die liegen er niet om.

Critic
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 01 apr 2019 11:08

Was weer feest in Vlaanderen (en iedere andere toertocht is het niet anders)

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190331_04292568

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 01 apr 2019 11:55

Stukje is herkenbaar. Ik erger me ook vaak aan groepjes wielrenners. Wannabe profs die de wielrenner een slechte naam geven. In het ergste geval reageert een automobilist zich af op de solo fietser die zich wel aan de regels houdt en zijn afval keurig in het binnenzakje bewaard.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Plaats reactie