Columbus Max ? Mooi frame , jammer van de vork , heb al mooiere max vorken gezien...Ernie C. schreef: ↑08 feb 2019 13:35 En dan nu opgebouwd:
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/s/g60 ... 3.JPG?dl=0[/img
Ervaring met staal
Nee, dit is Brain met de mega downtube. Er bestaat ook een Max Prestige, die ook bij Tecnotrat (bekend van de post Colnago Saronni's) is gebouwd:
Ik hoop dat die nog ooit eentje op mijn pad komt.
De vork is inderdaad erg simpel vergeleken met het frame. Het frame zelf is wel heel netjes gesoldeerd. Misschien zet ik er een keer een carbon vork in. Dat mag wel bij een frame uit 97. Als ik nog ooit een DA 7800 triple groep tegen het lijf loop komt hij er ook op.
Ik hoop dat die nog ooit eentje op mijn pad komt.
De vork is inderdaad erg simpel vergeleken met het frame. Het frame zelf is wel heel netjes gesoldeerd. Misschien zet ik er een keer een carbon vork in. Dat mag wel bij een frame uit 97. Als ik nog ooit een DA 7800 triple groep tegen het lijf loop komt hij er ook op.
Campagnolo Ultra Dork
Dan zet ik mijn eigen stalen Allroader voor de volledigheid ook hier in het staaldraadje;
Meer in het WiND-topic: viewtopic.php?f=2&t=67707&start=900
Meer in het WiND-topic: viewtopic.php?f=2&t=67707&start=900
Inderdaad eerder richting de 100kg
Nagedacht in de zin van dat ik met iets minder uitsteek op verschillende fietsen nooit een probleem heb gehad. Verder is vanwege deze belasting de zadelpenklem en -groef wel bewust aan de voorkant geplaatst en wordt er rekening mee gehouden qua wanddikte en voldoende insteek van de zadelpen.
Verder is het idee achter de flinke uitsteek natuurlijk om daar maximale flex uit te halen (27.2mm zadelpen). Iets wat echt direct merkbaar zadelcomfort oplevert (dit in tegenstelling tot vele marketingpraatjes over 'vertical' compliance uit seatstays etc.).
Ik heb een nieuw zadel gescoord dat wat beter bij de stijl van de fiets past:
Het ziet er prachtig uit, het zit lekker maar ik weet nog niet of ik met het gewicht kan leven. Aan de ene kant onzin op een stalen fiets maar aan de andere kant is de fiets voor de rest echt heel licht voor een gelugd stalen frame met stalen vork.
Het ziet er prachtig uit, het zit lekker maar ik weet nog niet of ik met het gewicht kan leven. Aan de ene kant onzin op een stalen fiets maar aan de andere kant is de fiets voor de rest echt heel licht voor een gelugd stalen frame met stalen vork.
Campagnolo Ultra Dork
Dit is een C15 140mm. 400 gram is echt zwaar voor op een racefiets maar het oog en de kont willen ook wat. Als ik er niet mee kan leven komt er een San Marco Concor Racing Carbon FX Zadel en heb ik nog wel een paar andere fietsjes staan waar deze op kan komen.
Campagnolo Ultra Dork
Al tweeëntwintig jaar in mijn bezit en nog steeds één van mijn favoriete frames. Ditmaal maar eens als singlespeed stads/boodschappenracer met onderdelen van zolder. Ik heb mij voorgenomen uit alle frames en onderdelen op zolder fietsen samen te stellen en de rest van de berg losse sturen, remmen, cranks en wielen gaat op marktplaats cq de gemeentewerf.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof