Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

senior
Forum-lid
Berichten: 2209
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 28 mar 2019 12:20

Wat mij betreft mag hier nu wel een slot op. Het gaat nu al meer dan 100 pagina's over welles-nietes de begeleiding van één ploeg. Ik dacht dat het over doping in het algemeen moest gaan maar dat was dus verkeerd gedacht.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 mar 2019 12:54

Ik slik (helaas) vaak glucocorticosteroiden. Ik kan je vertellen dat met of zonder echt een wereld van verschil is. Maar dat is lastig vergelijken, ik slik ze namelijk niet voor niets.
Maar: ik geloof, nee; ben overtuigd dat ze prestatiebevorderend werken. Al was het maar bij mijzelf ;)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 mar 2019 13:38

Enzzo schreef: 28 mar 2019 09:40 Fiedoo, je verwoord exact mijn gedacht hierover! jammer genoeg blijft het hier altijd zwart en wit; "ze winnen dus ze gebruiken". Jouw redenatie en nuance zijn in elk geval bij bij een welkome en frisse kijk op zaken tegenover het starre van sommigen hier.
Maar het is bovenal een doping topic dus de discussie mag en moet er zijn.
Het zou alleen zeer verhelderend zijn als er ook eens uit het ‘anti DQS kamp’ wat meer concrete zaken kwamen, harde feiten of toch op zijn minst argumenten waarom een ex-dopingarts nooit anders kan zijn/doen dan dopingarts. Een art dus die ook gewoon heel goed kan zijn om renners met legale middelen succesvol medisch te begeleiden.

Wat wellicht ook de vraag oproept: wat is de taak van een arts in een wielerploeg en wat onderscheidt een goede arts (geen doping en wel resultaten behalen) van een slechte (geen doping maar ook niet winnen)
Hier is een leuk stukje leesvoer waarin ook de taken van een ploegarts aan bod komen: https://www.smcsportmax.nl/meten-is-presteren/.
Ik geloof niet dat iemand met deze taken wezenlijk van invloed is op de prestaties. Dan gaat het eerder om het werk wat hij nu doet als sportarts. Nu weet ik niet in hoeverre DQS dit soort dingen in eigen beheer doet maar voor die eenvoudige huisartstaken heb je geen verdachte dokter nodig en als het om de metingen e.d. gaat hoef je hem niet op de loonlijst te hebben staan.
Campagnolo Ultra Dork

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 28 mar 2019 14:30

En daar gaan we weer...
Jullie weten echt van geen ophouden. :dislike:

Slotje aub

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 28 mar 2019 14:54

Toch wel interessant dat mensen een slotje op het dopingtopic willen omdat het teveel over de dopingverdenkingen gaat :mrgreen:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 28 mar 2019 15:40

Voor de duidelijkheid, ben volledig tegen doping. Ben helemaal niet blind, en bij ongeziene prestaties heb ik ook mijn bedenkingen, niet alleen in het wielrennen maar ook in andere duursporten die ik volg. Atletiek, langlauf, biathlon, ...
Maar jullie blijven hier op dezelfde nagel(s) kloppen. Iedere overwinning van DQS is aanleiding tot x aantal reacties, en bijna evenveel tegen reacties. Denk dat iedereen zijn punt meer dan voldoende heeft gemaakt.
Alsof alleen DQS en Astana verdacht personeel in dienst hebben en bijgevolg aan de verboden middelen zitten.
Er zijn tal van andere voorbeelden in de wielrennerij. Ik heb zelf al het voorbeeld van Team Katusha aangehaald.
Bij vrijwel ieder team (op gelijk welk niveau) zit wel iemand met een verdacht verleden.
Ook in het dameswielrennen trouwens.

senior
Forum-lid
Berichten: 2209
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 28 mar 2019 17:51

timo2.0 schreef: 28 mar 2019 14:54 Toch wel interessant dat mensen een slotje op het dopingtopic willen omdat het teveel over de dopingverdenkingen gaat :mrgreen:
Nee Timo. Een slotje omdat dit in een oeverloos gedram van beide kanten ontaard is. De argumenten van de ander worden niet eens gelezen, er wordt alleen maar steeds weer hetzelfde eigen standpunt herhaald. En dat begint een mens op een gegeven moment de keel uit te hangen.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 28 mar 2019 18:57

Je bedoelt die mensen die door niemand gedwongen worden dit topic te bezoeken?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 28 mar 2019 19:25

Prachtige overwinning van Astana weer vandaag..... DQS nergens te zien.

Wat is trouwens het verschil tussen klassieker-doping en kleineronde-doping?

senior
Forum-lid
Berichten: 2209
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 28 mar 2019 21:00

timo2.0 schreef: 28 mar 2019 18:57 Je bedoelt die mensen die door niemand gedwongen worden dit topic te bezoeken?
Je bent een drammert, maar dat weet je inmiddels wel want het is je al vaker gezegd.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 28 mar 2019 21:29

Ach, als je een slotje nodig hebt om te zorgen dat je niet meer meeleest in een topic, dan kan je beter het probleem bij jezelf zoeken :D

Er komt straks vanzelf weer een dopinggeval bovendrijven dat besproken gaat worden (en wat de relatie met DQS, Sky en Astana is :D ) en tegen die tijd zal ook wel weer het voorjaar voorbij zijn, waardoor Mr Omerta en zijn foute artsen weer naar de achtergrond verdwijnen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 28 mar 2019 21:33

senior schreef: 28 mar 2019 21:00
timo2.0 schreef: 28 mar 2019 18:57 Je bedoelt die mensen die door niemand gedwongen worden dit topic te bezoeken?
Je bent een drammert, maar dat weet je inmiddels wel want het is je al vaker gezegd.
De wereld zou er veel slechter aan toe zijn als we geen drammerts hadden.

Plaats reactie