Het dopingtopic 2.0

Over de wielersport en zijn beoefenaars.
Jans
Forum-lid

Gebruikersavatar Jans 09 mar 2019 16:11

derosa schreef:
09 mar 2019 13:42
bever schreef:
08 mar 2019 20:16
ik zie weinig vrouwen reageren hier. Misschien is hun mening ook wel interessant...
Dit onderwerp heeft hare majesteit Marijn de Vries niet behaagd
Ik heb geen idee of Marijn de Vries hier op het forum zit. Maar wat een onzinvragen van de heren. Denken jullie nu echt dat vrouwen hier op het forum, zijn er wel heel weinig, weten wat er in het medicijnenkastje van de profs zit?
@Derosa, heeft Marijn je een keer op je plek gezet dat je hier op deze manier moet reageren?

i-mac
Forum-lid

Gebruikersavatar i-mac 09 mar 2019 16:41

Ik maak me al lang geen illusies meer. Doping is van alle tijden. En de laatste 20 jaar is het geldgewin in veel sporten zodanig hoog geworden, dat doping nog dichter om de hoek komt te loeren.

Moet een mens dan wegkijken van de doping? Moeilijke vraag. Elk moet het voor zichzelf uitmaken of hij./zij nog naar (doping)sporten kijkt. Ik kijk zelf sporadisch nog eens naar een koers (vandaag het laatste uur met een half ook gekeken), maar voor de rest eigenlijk nog weinig. Tijdens het fietsen luister ik wel graag naar Sporza radio, omwille van de diversiteit van het programma.
If eternity should fail ....

fiedoo
Forum-lid

fiedoo 09 mar 2019 16:58

Vandaag weer een overwinning van DQS. Opmerkelijk. Nog opmerkelijk: drie man van de top 4 hebben een verleden in het veldrijden.Van fuglsang weet ik het eigenlijk niet.
Sterke prestatie van Van Aert. Commentator van Sporza (of was het Sven Nys) heeft het bij aankomst over 3 belgen voor de 4° tot 6° plaats (stybar is dus eindelijk een belg :-) ).
Nu nog binnenkort VDPoel naturalizeren en we zitten goed als Belg.
Hard fietsen? Te voet ben ik even snel,
een goede verstaander begrijpt me wel! ;-)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 mar 2019 17:03

Grappig dat zelfs jij de uitslag in het Dopingtopic post :mrgreen:

Wolfpuke wederom gewonnen, hoe geloofwaardig kunnen de heren VanMol en Ibarguren nog zijn? Nog even en ZKH Patrick gaat express laten verliezen om niet teveel op te vallen.
De koffie loopt, veel sportiever wordt het niet vandaag

fiedoo
Forum-lid

fiedoo 09 mar 2019 17:40

daniel1975 schreef:
09 mar 2019 17:03
Grappig dat zelfs jij de uitslag in het Dopingtopic post :mrgreen:

Wolfpuke wederom gewonnen, hoe geloofwaardig kunnen de heren VanMol en Ibarguren nog zijn? Nog even en ZKH Patrick gaat express laten verliezen om niet teveel op te vallen.
oei, dat is een lapsus. 'k Heb vernomen dat ipv bloed in te brengen er bij de renners dosissen afgetapt gaan worden om ze wat minder goed te laten rijden. (beetje ironisch bedoeld hoor :cry: ).
Maar eerlijk: tot nu toe zie ik slechts 2 opmerkelijke prestaties van DQS: de overwinning van Jungles en deze van vandaag van Alaphilippe. Ik zou mij eerder vragen stellen bij de suprematie van een paar nederlandse dames en Van Vleuten in het bijzonder als overwinningen al iemand verdacht maken.

Jans
Forum-lid

Gebruikersavatar Jans 09 mar 2019 17:51

Ja @fiedoo, ik steek voor niets of niemand mijn handen in het vuur, maar zou het misschien ook kunnen doordat niet alleen door Annemiek, maar ook enkele andere dames knoerdhard getraind wordt?

fiedoo
Forum-lid

fiedoo 09 mar 2019 18:11

Jans schreef:
09 mar 2019 17:51
Ja @fiedoo, ik steek voor niets of niemand mijn handen in het vuur, maar zou het misschien ook kunnen doordat niet alleen door Annemiek, maar ook enkele andere dames knoerdhard getraind wordt?
Natuurlijk maar als dat voor de nederlandse dames geldt mag dat dan ook gelden voor de heren van DQS?
Maar ik veronderstel dat zowat iedere beroepsrenner/renster knoerhard ( zoals je het zo mooi omschrijft) traint.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 mar 2019 18:13

Ik denk dat het bij de dames makkelijker is om dominant te zijn. Lager niveau in de breedte en niet iedereen even veel mogelijkheden. Maar bijzonder blijft het zeker....
Enige wat voor ze pleit is dat de dames alleen dezelfde nationaliteit delen en niet dezelfde ploeg(arts).

Edit: eens met fiedoo, knoerthard trainen is slecht argument.

mackersv2.0
Moderator

mackersv2.0 09 mar 2019 18:26

Misschien kan ze wel harder trainen dan de rest door doping?
La mamma dei cretini è sempre incinta.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 mar 2019 18:32

De ellende door de QS overmacht en de bloeddopingcase van vorige week is dat je nog meer aan alles gaat twijfelen.

Karl66
Forum-lid

Karl66 09 mar 2019 18:43

Doping is onlosmakelijk met sport verbonden en niet alleen met buitenlandse sport. Dus ja, je mag ook rustig vraagtekens bij het Nederlandse vrouwenwielrennen zetten.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 09 mar 2019 19:08

Het officiële huidige toverwoord is "hoogte stage". Van Vleuten brengt meer tijd op hoogte door dan enig andere wielrenster. Daarbij rijdt ze ook vaak met mannen mee. Ik weet het, je moet het ook maar kunnen, maar de inzet is er in ieder geval.

Plaats reactie