Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Hidemybell alternatief

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 30 aug 2018 17:30

Het idee van 'Hidemybell' vind ik fantastisch. Petje af voor degene die het heeft bedacht! De uitvoering echter vind ik wat minder. De bel maakt naar mijn mening veel te weinig geluid. Daarnaast vind ik de constructie van het hamertje nogal slap. Ja, ik weet het, vele anderen op dit forum zijn erg tevreden over de bel en vinden dat 'ie genoeg geluid maakt, maar ik dus niet.

Omdat ik mijn originele Garmin mount nog had liggen, ben ik daar mee aan de slag gegaan. Ik kocht bij mijn vriend Ali een elektrische 'mushroom' fietsbel voor € 2,27. Met wat huisvlijt, twee moertjes en twee boutjes heb ik nu een 'Verstopte bel' die wel is waar iets groter is dan het origineel, maar dan ook aanzienlijk meer herrie maakt. Hij maakt het geluid van een achteruit rijdende vrachtauto.
mout+bell+nuts.jpg
assembled.jpg
complete.jpg

Gewoon, omdat ik het leuk vind, ga ik er ook nog eens een maken met een mechanisch belletje, zo eentje met een 'hamertje' op een veer. Zo eentje waarvan ik eigenlijk vind dat Hidemybell het had moeten maken.
Zo'n mechanisch belletje kost bij Ali overigens minder dan € 1,50. Het belletje is er al, nu alleen nog even uitdokteren hoe ik dat met een minimum aan inspanning kan bevestigen aan de Garmin Mount (en de glimmende bel zwart spuiten :-))
bel.jpg
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 aug 2018 19:55

Mooi werk.

Nóg mooier wordt het als een mount neemt waarbij de Garmin in lijn ligt met het stuur (K-Edge, Barfly, etc).

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 30 aug 2018 20:24

havana schreef: 30 aug 2018 19:55 Mooi werk.

Nóg mooier wordt het als een mount neemt waarbij de Garmin in lijn ligt met het stuur (K-Edge, Barfly, etc).
Heb je een linkje voor me van de mounts die je bedoelt?

Edit 23:40
Oh … laat maar, heb de k-edge al gevonden.
De K-edge mount met de Garmin is inderdaad een stuk fraaier dan de originele maar met die flinke 'mushroom' er onder denk ik dat het er juist niet mooier op wordt :-)
En … ik denk dat ik 't verschil qua aerodynamica niet merk, want ik gebruik deze combinatie op mijn MTB. Op m'n racefiets zit (nog) een Hidemybell.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 31 aug 2018 14:13

Ik heb ook zoiets gemaakt voor mijn foil stuurpen.

Ik ga ook de camera mount hier nog in verwerken, daar heb ik ook al naar gekeken, die zal ik dan ook posten

viewtopic.php?f=2&t=41136&start=4704

De synchros aero houder voor de garmin en de hide my bell, daarop gemaakt. Ik zal ook nog eens zo,n belletje bestellen.

Ik ga ook de camera mount hier nog in verwerken, daar heb ik ook al naar gekeken, die zal ik dan ook posten

Vind de hide my bell soms ook aan de zachte kant, zeker met wind tegen en in druk stadsverkeer.

Misschien aardig om in dit topic de custom bellen onder te brengen. Het maakt de fiets er een stuk netter op en moeilijk is het niet.

JordyFr
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 jun 2012 13:04

JordyFr 31 aug 2018 14:48

Ik blijf me verbazen dat je dit nog steeds niet kant en klaar op aliexpress kunt bestellen :lol:

Ik kan het iig niet vinden

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 31 aug 2018 21:51

wasbeer2006 schreef: 31 aug 2018 14:13 ...
Misschien aardig om in dit topic de custom bellen onder te brengen. Het maakt de fiets er een stuk netter op en moeilijk is het niet.
+1
Goed idee! Bij dezen de oproep aan iedereen die een creatief alternatief heeft voor de 'Hidemybell' of andere custom oplossingen. Plaats 'em hier :winkthumb:

JordyFr schreef: 31 aug 2018 14:48 Ik blijf me verbazen dat je dit nog steeds niet kant en klaar op Aliexpress kunt bestellen :lol:
...

Klopt. Heb daar eerst ook gezocht omdat ik de 'Hidemybell' voor het simpele stukje plastic dat het feitelijk is, veel te veel geld vind kosten. Ik zeg nadrukkelijk niet 'te duur' omdat ik mij realiseer dat ik dan de ontwerper ernstig tekort doe voor zijn idee en de engineering die hij er in heeft gestoken :-(

Als je handig bent, kun je met de Garmin houders en de belletjes die je bij Ali kunt kopen, zelf voor minder geld een kwalitatief berere versie maken.

havana schreef: 30 aug 2018 19:55 ...
Nóg mooier wordt het als een mount neemt waarbij de Garmin in lijn ligt met het stuur (K-Edge, Barfly, etc).
Heb sinds vanmiddag een Barfly (zat bij een Virb Elite die ik van @asmeets overnam). Technisch biedt die mount nog betere mogelijkheden om een bel te monteren dan de originele Garmin mount,
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

mathijsthebiker
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2017 07:24

mathijsthebiker 07 mar 2019 09:00

Bedankt voor compliment van mijn HideMyBell idee. :like:

Wanneer het bel geluid niet OK is kleine uitleg van onze zijde:
Het is van belang: de klepel niet met heel veel kracht omhoog te buigen: het gaat erom deze juist erg snel los te laten.
Dikke handschoenen of de 'extreme' winterkou zijn wel meer een uitdaging om goed geluid uit de bel te krijgen.
Sluiten dikke handschoenen namelijk minder goed aan dan dempt de padding van de handschoen al snel de snelheid van de klepel. Extreme kou maakt het kunststof harder en minder elastisch hiermee kan geluid ook iets minder zijn.

Is er nog steeds geen goed geluid: eventueel de alu bel van 2 gram iets verdraaien kan helpen. Of een elastiek strak spannen rondom de klepel waarmee je hem een paar dagen strak tegen de bel spant. Helpt dit niet: stuur even een mailtje met je adres + foto + uitleg naar support@closethegap.cc dan pakken we dit verder op.

Ter info over een ±3 maand komt er een nieuwe HideMyBell uitbreiding met de EVO versie, premium model van aluminium.

Fijne dag en een goede veilige rit in stijl!

Met vriendelijke groet,

Mathijs Wagenaar
ClosetheGap

PS vandaag eindelijk goed weer voor onze nieuwe CoverMyBack spatbordje - lamp - montage - systeem.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 07 mar 2019 20:39

mathijsthebiker schreef: 07 mar 2019 09:00 Bedankt voor compliment van mijn HideMyBell idee. :like:
...
You're welcome! Ere wie ere toekomt :like: :winkthumb:

mathijsthebiker schreef: 07 mar 2019 09:00 ... Extreme kou maakt het kunststof harder en minder elastisch hiermee kan geluid ook iets minder zijn.
...
Ben wel benieuwd hoe 'extreme kou' is gedefinieerd. Bij tochten met temperaturen rond het vriespunt stelde ik al vast dat het 'hamertje' niet werkt. Niet mét en niet zonder handschoenen :-(
Ik vraag me af waarom jullie niet zo'n hamertje op een stalen veertje gebruiken. Kun/wil je daar iets over zeggen? Is dat een kostenkwestie of gaat het daar over de milligrammen?
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

mathijsthebiker
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2017 07:24

mathijsthebiker 08 mar 2019 11:12

Extreme kou: pak'm beet temperaturen rond het vriespunt. Grootste uitdaging is dat de padding van een winterhandschoen de snelheid van de klepel dus afremt. De klepel raakt dan niet goed de alu bel.
Voor bedienen / beste geluid is het belangrijk klepel zo snel mogelijk los te laten. Veel kracht gebruiken heeft geen zin om meer geluid te krijgen.
Zelf zien we bij testen product uit de vriezer dat er wel een bel geluid is.. We testen dan zonder een dikke handschoen aan.

Waarom we voor dit totaal integratie ontwerp van kunststof delen kozen: enerzijds is het de kostprijs, Met spuitgiettechniek en ons ontwerp krijg je de klepel tegen relatief lage kosten direct uit de matrijs. Voor assemblage een soort metalen veertje erin zetten is een extra handeling en extra materiaal. Ook is het gewicht slechts een paar gram: de bel belt niet uit zichzelf over slecht wegdek. Wel is de klepel bij impacts (valpartij/verkeerd gebruik) minder robuust.
Mocht er een probleem zijn dan lossen we dit op onder coulance en/of garantie op. Stuur dan even een foto + adres naar support@closethegap.cc.

Fijne dag en rit!

Met vriendelijke groet,

Mathijs Wagenaar
CloseTheGap

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 11 mar 2019 11:58

mathijsthebiker schreef: 08 mar 2019 11:12 Extreme kou: pak'm beet temperaturen rond het vriespunt.
...
Nou Mathijs, temperaturen rond het vriespunt noemen wij in Tukkerland hooguit 'een beetje fris' maar zeker niet 'extreme kou' ;)

Extreme kou volgens het KNMI in De Bilt begint pas bij -10 graden.
Bij ons zeggen ze: "As n'e iesbeer met kachels begunt te slep'n, dan is't pas koald". Voor hen die het Twents niet machtig zijn: "Als een ijsbeer met kachels begint te slepen, dan is 't pas koud". :lol:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3524
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 12 mar 2019 08:16

Goed idee. Net bij jouw vriend Ali (je zou zeggen dat het je vriendin zou moeten zijn :-)) drie stuks besteld (de electrische bel). Kan ik op mijn ATB, Woon-werk en Racer een belletje on de garmin prakken. Overigens is het belletje inmiddels goedkoper...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 12 mar 2019 15:32

Ik heb het ook besteld :D

Zijn die dingen eigenlijk een beetje waterdicht? Ik zou hem op de gravel-/winterfiets plaatsen.
Afbeelding

Plaats reactie