Alles over vakanties op én met de fiets

Afsluiting fietspad afsluitdijk 1-4-2019 tot 2025 (was 1-4-2022)

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 06 mar 2019 11:18

is er een datum bekend voor het evenement 'de laatste ronde' vanuit Durgerdam?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 06 mar 2019 11:42

31e ;)
Had ik ook gepost in topicstart post.

Ik heb 2 routes klaarstaan.
Optie A de Zuiderzee route :
https://www.strava.com/routes/17438446

Optie B de IJsselmeer route :
https://www.strava.com/routes/17438477

Optie A is mooiste route, maar knoop moet nog doorgehakt worden.
En kwa snelheid hou rekening met 32 gemiddeld, anders duurt zo'n rondje wel heel lang.

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 06 mar 2019 12:12

TL@ schreef: 06 mar 2019 09:14 In de Antwerpse haven rijdt ook een fietsbus, deze is best redelijk uitgerust en makkelijk te gebruiken:

De bus is gratis. Ze komt echter niet altijd op tijd (soms helemaal niet) en ze doet ook niet altijd alle haltes aan. Ik zou er niet dagelijks op willen rekenen (ze is er trouwens gekomen omdat ze het veer hebben afgeschaft en de stijger afgebroken, deze zijn ze nu terug aan het opbouwen omdat er blijkbaar toch veel vraag naar was :roll: )
Het dicht gaan van de Afsluitdijk heeft ook een positieve kant.
Ik sprak kennissen die een fietsvakantie rondje Nederland over de saaie afsluitdijk met vaak veel wind niet zagen zitten maar nu weer een route inclusief Afsluitdijk overwegen omdat ze dan dat stuk mooi met de bus kunnen doen.

MarcoV
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 sep 2011 18:59
Locatie: Beverwijk

MarcoV 06 mar 2019 14:22

DDX schreef: 06 mar 2019 11:42 31e ;)
Had ik ook gepost in topicstart post.

Ik heb 2 routes klaarstaan.
Optie A de Zuiderzee route :
https://www.strava.com/routes/17438446

Optie B de IJsselmeer route :
https://www.strava.com/routes/17438477

Optie A is mooiste route, maar knoop moet nog doorgehakt worden.
En kwa snelheid hou rekening met 32 gemiddeld, anders duurt zo'n rondje wel heel lang.

Waarom is de route linksom? (gewoon benieuwd of dat bewust is of niet)

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 06 mar 2019 15:17

Er was hier op de friese radio iemand die exact zei wat Mark Feenstra(blz 1)ook goed verwoorde.

Fietsen worden even gebracht met een bus of aanhangwagen(het is maar 30 km) Dus 20-25 minuten en je staat in Friesland.Anderom kan ook vanzelf.

Er gebeurd van alles mee.Hoger(lees veiliger), nieuwe sluizen en weet ik wat nog wel niet meer.
100% vernieuwing en renovatie dus.

Zijn we weer hier(en nog meer>hetachterland gelegen aan het Ijsselmeer), bestand tegen de grootste springvloed-stormen en watersteiging noordzee(global warming) in de eerste tientallen jaren.Misschien nog wel langer.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 06 mar 2019 15:27

En toch vraag ik me af of er niet aan 1 kant een noodfietspad gelegd kan worden, hoeveel werk kan dat zijn op het totaal?
Wachten op de , volle? , bus is toch niks...., nog afgezien dat ik zelfs mijn werkpaarden ongaarne tussen stukken oudroest zou zetten in zo'n bus.

PS , bij Alkmaar is de Leeghwaterbrug al zowat een jaar dicht voor fietsers, zodat je altijd door de stad over de Friese brug moet, zeer irritant, heeft me al een vette boete opgeleverd wegens door rood rijden op een kruispunt aan de overkant.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 06 mar 2019 15:37

Nee dat fietspad kan niet.Heel duidelijk uitgelegd door de hoofd-uitvoerder op de friese radio.

De reden:>(veelste) gevaarlijk voor de fietsers.

Er kan niet op een veilige manier een apart fietspad gebruikt worden.
Het wordt ook een gigantische bouwoperatie.Zoals al gezegd.Ze pakken echt alles aan.

Veiligheid boven alles zeggen ze en ze hebben gelijk.
Stel dat je het ga toelaten, en dat kan niet apart .Dan krijg je allen maar grote kans op ongelukken.
Die grote bouwmachines moeten wel veilig kunnen werken, net als al die vrachtwagens met materialen en dan nog het gewone autoverkeer.

Nee kan niet ....met het busje dus:) of anders maar via Lelystad-Emmeloord-Lemmer.

Wij zitten hier in Friesland, toch met hetzelfde.

Maar als zo vaak zijn het de Nederlanders, die zich er druk om maken.
Ik heb nog geen Fries gehoord, die zich daar druk om maakt dat het fietspad eruit ligt voor 3 jaar.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 mar 2019 16:00

Tja, dan kom je buiten de provincie en verstaan ze je niet meer, dus maar beter in Friesland blijven ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 06 mar 2019 16:08

En als je dan in het busje zit kan je mooi dit even doorlezen en eventueel een bezoek brengen aan het Kazemattenmuseum.

Hier op de kop van de Afsluitdijk(Friese kant),is stand gehouden als enigste plaats in heel Nederland.Door de Nederlandse soldaten.
En zelfs, een van de weinige plaatsen in heel Europa die de Duitsers wist tegen te houden..... tijdens de Blitzkrieg(eerste aanvalsfase) tijdens WO2.


https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_de_Afsluitdijk

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 06 mar 2019 16:26

amclassic-fan schreef: 06 mar 2019 16:00 Tja, dan kom je buiten de provincie en verstaan ze je niet meer, dus maar beter in Friesland blijven ;)
Kan je nu niet meer voorstellen, maar mijn generatie(55/60 plus) werd vaak alleen maar in het fries opgevoed ,door je ouders, op het platteland en je leerde dan wel Nederlands op de lagere school.
Er werd in de dorpen ook door de juffen van klas 1 en 2 van de lagere school, fries tegen je gesproken.
Nu is dat gelukkig compleet anders.

Alle kleuters spreken Nederlands en een deel (nog) steeds fries ....geleerd van hun ouders.Elke generatie weer minder.

Maar steeds minder dus , zodat als dat tegenwoordig gaat met minderheidstalen.
Bv Wales)waar ik Friesland graag mee mag vergelijken) spreekt nog maar 20% ! Wales.
Nog ruim 100 jaar en dan is het misschien wel zo goed als gebeurd met het fries denken ze.(helaas).

Maar als je nu hier heen verhuisd, (of welke goede amateur dan ook)....
ben je gelijk, in de top van het friese wielrennen.

Want wij zijn de dunst bevolkte fietsprovincie qua talent vermoed ik toch sterk.
Zeker nadat Bauke Mollema zelf heeft aangeven dat hij toch wel prefereerd om een Groninger te zijn.! Zijn Friese opa is het daar vanzelf totaal niet mee eens!
Wat dat betreft zijn we net Belgen. Iedereen die hier woont, of Friese ouders (is ook goed genoeg)....wordt gelijk als Friese sporter aangeduid.

Maar we juichen voor iedereen.
We zijn wel sportminded hier, over het algemeen
Misschien zijn er niet zoveel echte friese topsporters... omdat we nu eenmaal een volksaard hebben van relativeren. " Moet wel leuk blijven hoor en er zijn belangrijke dingen in het leven"

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 06 mar 2019 16:45

MarcoV schreef: 06 mar 2019 14:22 Waarom is de route linksom? (gewoon benieuwd of dat bewust is of niet)
Geen echte reden, je moet bij klikken op strava een richting kiezen.
Ik besluit zelf meestal op de dag zelf op basis van windrichting welke kan ik hem op fiets.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 06 mar 2019 18:33

codex schreef: 06 mar 2019 16:26
amclassic-fan schreef: 06 mar 2019 16:00 Tja, dan kom je buiten de provincie en verstaan ze je niet meer, dus maar beter in Friesland blijven ;)
Kan je nu niet meer voorstellen, maar mijn generatie(55/60 plus) werd vaak alleen maar in het fries opgevoed ,door je ouders, op het platteland en je leerde dan wel Nederlands op de lagere school.
Er werd in de dorpen ook door de juffen van klas 1 en 2 van de lagere school, fries tegen je gesproken.
Nu is dat gelukkig compleet anders.

Alle kleuters spreken Nederlands en een deel (nog) steeds fries ....geleerd van hun ouders.Elke generatie weer minder.

Maar steeds minder dus , zodat als dat tegenwoordig gaat met minderheidstalen.
Bv Wales)waar ik Friesland graag mee mag vergelijken) spreekt nog maar 20% ! Wales.
Nog ruim 100 jaar en dan is het misschien wel zo goed als gebeurd met het fries denken ze.(helaas).

Maar als je nu hier heen verhuisd, (of welke goede amateur dan ook)....
ben je gelijk, in de top van het friese wielrennen.

Want wij zijn de dunst bevolkte fietsprovincie qua talent vermoed ik toch sterk.
Zeker nadat Bauke Mollema zelf heeft aangeven dat hij toch wel prefereerd om een Groninger te zijn.! Zijn Friese opa is het daar vanzelf totaal niet mee eens!
Wat dat betreft zijn we net Belgen. Iedereen die hier woont, of Friese ouders (is ook goed genoeg)....wordt gelijk als Friese sporter aangeduid.

Maar we juichen voor iedereen.
We zijn wel sportminded hier, over het algemeen
Misschien zijn er niet zoveel echte friese topsporters... omdat we nu eenmaal een volksaard hebben van relativeren. " Moet wel leuk blijven hoor en er zijn belangrijke dingen in het leven"
Een vlaggenmast met Friese vlag is ook niet aerodynamisch, maar zonder kunnen de Friesen niet :lol: :lol:

Plaats reactie