Tubes for Dummies
Excuses voor de eenvoud van de vragen, maar ik heb geen zin iets simpels te verkl*ten. Dus ventielkern er uit, spul er in, wiel ronddraaien voor verdeling, ventielkern er in op 12 uur. Oppompen (mag dat met CO2?) en gaan met die banaan?csteenbe schreef: ↑05 mar 2019 13:59Als je oppompt en je hebt het er preventief in gekiept, ventiel op 12 uur en dan oppompen.ic3d schreef: ↑05 mar 2019 11:25 Ik lees bij veel alternatieven dat een sealant niet bedoeld is voor reparatie, uitsluitend ter preventie. Bij jou met Orange Seal werkt dit dus wel? Ik wil het er best preventief inspuiten, maar ben bang daarna de band niet meer opgepompt te krijgen door een verstopte ventiel (oid). Of moet ik dan ook weer een apart ventiel (al dan wel of niet verwijderbaar) hebben. Volgens mij kan nu alleen de kern er uit.
Idd ventielkern eruit, spul erin, ventielkern er weer in, ventiel op 12 uur, oppompen en ronddraaien.
Ben er zelf nog niet uit of ik het preventief erin doe of op het moment dat het nodig is. Preventief erin doen heeft 2 nadelen, het droogt uit en als je lek rijdt dan spuit het ongecontroleerd eruit en heb je een aardige bende....en als het op je kleren komt wordt je ook niet blij.
YFood !!!
Ik gebruik de sealant alleen ter reparatie, ook diverse geprobeerd ; Stan's No tube - Tufo sealant en Orange Sealant, waarbij de laatste er echt als beste uitkwam. geen klonters - geen aan elkaar plakken van de latex tube waardoor tube kapot gaat - en Orange sealant blijft gewoon na gaatje dichten vloeibaar om evt. nog eens een gaatje te dichten.
dus @ Cees , Orange sealant droogt niet uit , maar als wielertoerist kan het me echt niet schelen pas te gebruiken bij lekrijden. IK heb de tijd en ben toch met 3 tot 5 minuten op pad. Het komt er alleen ongecontroleerd uit bij gaatjes groter dan 5 to 8 millimeter zo lijk me.
dus @ Cees , Orange sealant droogt niet uit , maar als wielertoerist kan het me echt niet schelen pas te gebruiken bij lekrijden. IK heb de tijd en ben toch met 3 tot 5 minuten op pad. Het komt er alleen ongecontroleerd uit bij gaatjes groter dan 5 to 8 millimeter zo lijk me.
Laatst gewijzigd door rene op 05 mar 2019 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Vandaag ook nog even Effeto Mariposa remover gekocht om de velgen super schoon te krijgen. Hopen dat het scheelt aan ellebogenstoom voor wat betreft verwijderen van de oude lijmlaag.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Wederom dank voor de reactie! Laatste vraag. Ik heb twee benchmarks op Bikeradar gelezen. Daarin "test" men ook hoeveel bar/psi het wiel kan hebben wanneer het gesealed is. Hier komt vaak +/- 2.5 bar uit. Dat lijkt mij best weinig. Een CO2 patroon pompt er bij mij 8.1 bar in en ik heb tijdens het vullen geen idee hoeveel bar er in zit. Hoe gaat dit in de praktijk. Moet je even wachten of heb je gewoon pech en moet je genoegen nemen met een half slappe band?
Mmm; ik heb toch regelmatig 8bar op gesealde tubes gezet. Maar idd ook eens de seal gebroken bij oppompen.
Hangt er allemaal vanaf hie groot het gat is.
En 2.5 bar op racefiets is natuurlijk niet bruikbaar....
Walter
Hangt er allemaal vanaf hie groot het gat is.
En 2.5 bar op racefiets is natuurlijk niet bruikbaar....
Walter
mijn ervaringen met Orange Sealant zijn gewoon goed. zoals eerder gezegd, drie keer gebruikt en daarna tubes gewoon op 6,5 -7,5 bar gehad en geen enkel probleem ondervonden. Ook niet tijdens afdalingen in de Alpen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Orange Seal is de énige die ik kon vinden die tot 120psi durven "toe te zeggen". Kortom, dat wordt 'm dus zeker. Geen alternatief. Voor de verzendkosten hoef ik het dan niet te laten. Ik bedoel, een halve triathlon kost me 300 euro, als ik daar dan aan de zijkant sta met surrogaat om 5 pond te besparen, voel ik me waarschijnlijk redelijk klote