Alles over vakanties op én met de fiets

Bikemotion

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 04 mar 2019 08:54

Pluggie schreef: 01 mar 2019 15:44 Als er toevallig iemand tegen een kortingscode van canyon aanloopt bij bikemotion hou ik me ook zeker aanbevolen. Alvast bedankt voor de moeite👍
Voor de liefhebber, kortingscode 5% vervaldatum 10-03-2019

CNYN5PBM19
(niet voor al afgeprijsde fietsen)


Wilde nog even een Fons bidon scoren, maar ook flink doorontwikkeld want €7.95
:shock:


Kreeg wel van Fiets 23 exemplaren mee voor spreekbeurt van mijn zoon en van Mio 23 goodiebags...
:winkthumb:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 04 mar 2019 09:29

Ik lees vooral op sociale media veel negativiteit over de beurs, weinig grote merken, te weinig aan race en mtb, teveel e-bikes, geld dat ook voor de mensen hier die geweest zijn?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 04 mar 2019 09:31

Supergrover schreef: 04 mar 2019 08:54 Wilde nog even een Fons bidon scoren, maar ook flink doorontwikkeld want €7.95
:shock:
Speciale bidon, ontwikkeld voor de vrouwelijke anatomie?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

freakyy
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 jul 2016 15:46

freakyy 04 mar 2019 10:11

Ik was er gisteren voor het eerst en heb mij wel een paar uurtjes vermaakt met rondkijken. Een andere beurs waar ik wel eens ben geweest was erg statistisch, hier was van alles te doen. Maar zelfs mijn niet fietsende vriendin vroeg zich af waarom sommige merken, die zij wel verwachtte te zien, er niet waren. Met de wielerquiz in het Kwaremont café nog een fles van 6 (!) liter bier gewonnen.

Conclusie: prima vermaakt, maar als het niet zo'n druilerige dag was geweest, was ik er niet heen gegaan.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 04 mar 2019 10:51

Martin78 schreef: 04 mar 2019 09:29 Ik lees vooral op sociale media veel negativiteit over de beurs, weinig grote merken, te weinig aan race en mtb, teveel e-bikes, geld dat ook voor de mensen hier die geweest zijn?
Ik was er een paar jaar geleden geweest en het leek mij nu ook wel weer een keer leuk. Maar vond het vooral de grote E-bike promotieshow.
Juist van een beurs als deze had ik verwacht ook de buitenkant van het spectrum te zien, de zgn niches. er was een Urban plein. Daar had ik echt lekker veel singlespeed (en randzaken) verwacht. helaas.
Als fatbike rijder had ik stiekem ook gehoopt me ook op dat gebied ergens aan te kunnen verlekkeren... slechts 2 fabikes gezien en dan nog als demo voor tassen..

Trek heeft als een van de weinige grote merken ook echt een paar leuke fatbikes in het programma. maar dat hadden ze niet meegenomen.
Over het geheel genomen zag ik vooral wat je bij de LBS ook ziet.. maar dan meer.. (van hetzelfde)

Gelukkig was de wandel en fietsbeurs tegelijkertijd en ook toegankelijk met je kaartje en we hebben daar leuke info opgedaan voor wat fietsweekendjes weg (maar niet te ver weg)

Het was een gezellig dagje samen met mijn vriendin, maar we hadden eigenlijk op beetje meer gehoopt.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 04 mar 2019 20:12

japiecarbon schreef: 04 mar 2019 07:54
PassoEira schreef: 03 mar 2019 23:41
Edwin schreef: 03 mar 2019 09:24 C. Dat onze wetgeving ruk is. Op een gewone racefiets mag je wel harder dan 25km/u, met een motortje erbij moet je plotseling met een kentekenplaatje, spiegel en andere toestanden rijden. Als die grens van 25km/u nu eens opgehoogd zou worden naar 32km/u dan kunnen mensen die een e-racer nodig hebben wel gewoon hun vrienden bijhouden tijdens clubritten of toertochten.
De wetgever zou ook kunnen invoeren dat er voor welke fiets dan ook een max. snelheid wordt ingevoerd van 25 k/u. Dus ook voor racefietsen. Wie dan sneller wil rijden mag dat alleen op afgesloten parkoersen waar een ontheffingsverguning moet worden aangevraagd en verleend. Of op een trainingsparkoers van een wielerclub.
Ik zou daar persoonlijk niet op tegen zijn. Het toerfietsen wordt dan weer echt toeren. En misschien wordt de acceptatie van de rest van de samenleving voor de toerfietsers op een racefiets groter als ze minder hard (mogen) rijden. Bijkomend voordeel is dat er dan een reële kans is dat de wielerclubs in ledental weer groeien.
Het kan niet anders dan dat jij Tsibitli op het MTB forum bent. Exact net zulke Trieste opmerkingen als hier.
:?: :?:

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 04 mar 2019 20:20

amclassic-fan schreef: 04 mar 2019 07:09 En de troll is weer aan het werk.
Wat is een troll??
In een ander onderwerp werd al geopperd dat als dat iemand is die op een normale manier met een idee komt en vindt dat daar iets voor te zeggen is wat niet strookt met de mening van de meerderheid hier dan ben ik een troll.

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 04 mar 2019 20:26

roos69 schreef: 04 mar 2019 07:22 Tuurlijk, want mensen worden lid van een wielerclub omdat je dan fijn samen maximaal 25 km /u mag gaan rijden! :roll:
Misverstandje: wat jij wielerclub noemt is denk ik geen wielerclub maar een toerclub.
Ik bedoelde de echte wielerverenigingen die zich voornamelijk bezig houden met wedstrijdsport en die een afgesloten trainingsparkoers hebben. Voorbeelden in mijn regio WV Schijndel , Maas en Waal en de Antilopen met hun parkoers in Nieuwkuijk.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 mar 2019 20:29

PassoEira schreef: 04 mar 2019 20:26
roos69 schreef: 04 mar 2019 07:22 Tuurlijk, want mensen worden lid van een wielerclub omdat je dan fijn samen maximaal 25 km /u mag gaan rijden! :roll:
Misverstandje: wat jij wielerclub noemt is denk ik geen wielerclub maar een toerclub.
Ik bedoelde de echte wielerverenigingen die zich voornamelijk bezig houden met wedstrijdsport en die een afgesloten trainingsparkoers hebben. Voorbeelden in mijn regio WV Schijndel , Maas en Waal en de Antilopen met hun parkoers in Nieuwkuijk.
En die trainen alleen op hun eigen parkoers?

Gebruikersavatar
roos69
Forum-lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 jan 2009 20:43

Gebruikersavatar roos69 05 mar 2019 05:28

PassoEira schreef: 04 mar 2019 20:26 Misverstandje: wat jij wielerclub noemt is denk ik geen wielerclub maar een toerclub.
Ik bedoelde de echte wielerverenigingen die zich voornamelijk bezig houden met wedstrijdsport en die een afgesloten trainingsparkoers hebben. Voorbeelden in mijn regio WV Schijndel , Maas en Waal en de Antilopen met hun parkoers in Nieuwkuijk.
Nee hoor, ik bedoel hetzelfde. De vereniging waar ik lid van ben heeft beide afdelingen, renners en toerfietsers, maar de renners trainen vaker op de 'openbare weg', dan op het afgesloten circuit. En als je dan op de openbare weg max 25 zou mogen kan je dus niet meer serieus trainen. En toerfietsen rijden vaak ook harder dan 25 gemiddeld. Dat is toch een deel van de reden om een racefiets aan te schaffen.
Onze afdeling 'krasse knarren', met een gemiddelde leeftijd boven de 70, zou er ook van balen als ze niet harder zouden mogen dan 25km/u.
Kan mij niet voorstellen dat een maximum snelheid van 25km/u nieuwe leden gaat opleveren. Integendeel, dan is de lol er voor een hoop mensen vanaf.
Er wordt al zoveel betutteld in dit land, laten we dit alsjeblieft niet gaan doen.

Daarbij zijn er steeds meer mensen die gaan fietsen de laatste jaren. Ze worden misschien niet meer zo snel lid van een vereniging, maar dat heeft vooral met de huidige maatschappij te maken (individualisering/geen tijd), en geldt niet alleen voor wielerclubs.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 05 mar 2019 06:53

Zolang er geen verplichtte, geeikte, snelheidsmeters af fabriek op alle fietsen zit... Is dit een non-discussie.
Je kunt geen max snelheid op voertuigen leggen die geen snelheidsmeter hebben.
Je after market Garmin van 500 euro telt in deze niet mee, want zit niet standaard op elke fiets.

Kunnen we nu weer on topic over bike motion praten. Hoe smaakte de kwaremont dit jaar?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 05 mar 2019 08:43

Is er ook al iemand die bij Fons langs is geweest?

Plaats reactie