Ervaring met Chinese full carbon velgen, Reynolds + cryo blue remblokken, Enve met vernieuwde remvlak en hun eigen blokken. In het droge zijn de Enve het beste, met een redelijke voorsprong. In het natte hebben ze die voorsprong zeer groot gemaakt.
Ik rijd altijd en overal met de Enves, ook in het hooggebergte. Droog of regen, het maakt me niet uit. Ze remmen ook in het natte zeker even goed als mijn alu DT Swiss Oxic wielen of de Dura Ace C24 die ik vroeger had.
Welke Carbon velgen remmen het beste?
Maakt bij tubewielen niet uit , dan is warmte afvoer geen issue omdat de velg constructie geheel anders is. Ook zal er minder warmte in een tube komen dan in een biba/buba bij een 'normale' velg.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
En zowiezo geen lage carbon klimwielen clinchers nemen.
De hogere hebben meer materiaal om het te laten afkoelen.
Remblokken ook zo laag mogelijk plaatsen, dicht mogelijk bij T stuk voor warmte geleiding.
En tubeless heeft misschien nog positieve invloed op het afkoelen van het carbon?
De hogere hebben meer materiaal om het te laten afkoelen.
Remblokken ook zo laag mogelijk plaatsen, dicht mogelijk bij T stuk voor warmte geleiding.
En tubeless heeft misschien nog positieve invloed op het afkoelen van het carbon?
Heb je ervaring met 25 en 45mm hoge Carbon velgen?Rvt schreef: ↑15 feb 2019 16:48 En zowiezo geen lage carbon klimwielen clinchers nemen.
De hogere hebben meer materiaal om het te laten afkoelen.
Remblokken ook zo laag mogelijk plaatsen, dicht mogelijk bij T stuk voor warmte geleiding.
En tubeless heeft misschien nog positieve invloed op het afkoelen van het carbon?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Mijn ervaringen met full carbon zijn wisselend.
Chinese wielen met chinese blokjes zijn drama. Chinese wielen met de Campagnolo rode blokjes al veel beter.
Momenteel rij ik met Fulcrum Racing Quattro Carbon en de Campagnolo blokjes en dat remt super. Voor het hoog gebergte wou ik komend seizoen eigenlijk niet meer gaan wisselen, heb wel het vertrouwen dat de laatste combinatie (en mijn rem gedrag) mijn 63 kilo veilig beneden kan brengen.
Chinese wielen met chinese blokjes zijn drama. Chinese wielen met de Campagnolo rode blokjes al veel beter.
Momenteel rij ik met Fulcrum Racing Quattro Carbon en de Campagnolo blokjes en dat remt super. Voor het hoog gebergte wou ik komend seizoen eigenlijk niet meer gaan wisselen, heb wel het vertrouwen dat de laatste combinatie (en mijn rem gedrag) mijn 63 kilo veilig beneden kan brengen.
Geen ervaring maar wel een oordeel
Ik heb ze beide en no problemo.
Of ze heel blijven ligt grotendeels aan je eigen remcapaciteiten.
Bij droog weer slijt ik nog geen paar blokjes op 8.000 km in de bergen/heuvels en het vlakke.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Ik heb ervaring met Reynolds Assault, Campagnolo Bora (clincher), Enve wielen (van @csteenbe) en Chinese wielen van Helin. Qua blokken met Campagnolo Rood, Swissstop geel en zwart (Flash Pro aka Black Prince) en Reynolds blauw.
Van deze wielen remmen de Chinese wielen gek genoeg het best, het maakt dan niet eens zo heel veel uit welke blokken ik neem. Flash Pro's grijpen het snelst aan, maar slijten ook het snelste.
Van deze wielen remmen de Chinese wielen gek genoeg het best, het maakt dan niet eens zo heel veel uit welke blokken ik neem. Flash Pro's grijpen het snelst aan, maar slijten ook het snelste.