Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fons bikes

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1198
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 13 feb 2019 11:17

Lcsmet schreef: 13 feb 2019 10:05
Arno357 schreef: 13 feb 2019 09:55 ...............een 5xzo hoge uitstoot bleek te hebben dan opgegeven , geen 10% meer ofzo, maar gewoon 250% meer .
Dat is dan toch 2,5 x of moet het 500% zijn?
Ik wou ze nog wat besparen .. :D

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1198
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 13 feb 2019 11:20

Karl66 schreef: 13 feb 2019 11:17 Arno, vergelijk het met op de foto gaan. De meeste mensen willen er dan goed uitzien, dus kammen ze eerst even hun haar. Wat Fons heeft gedaan is niet z'n haar kammen, maar een masker van George Clooney laten maken, om die op te zetten voor de foto. Bij marketing gaat het erom je producten zo goed mogelijk te presenteren, niet om je klanten voor te liegen over het product.
Ja, je hebt gelijk, er zijn veel meer bedrijven die liegen, frauderen of de waarheid te mooi maken. Alleen we hebben het hier niet over die bedrijven maar over Fons. En ik zie niet in waarom het gedrag van die andere bedrijven Fons een vrijbrief geven om ons als klant voor te liegen.
Ik praat ook niet over een vrijbrief , ik keur het ten zeerste af . Maar ik bedoel dat het overal om ons heen gebeurt , FONS is geen uitzondering , maar dat praat het zeker niet goed .

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 13 feb 2019 11:34

Het past in de tijd van 'alternatieve feiten'

Trump
Brexit
Uitstel aanpakken van klimaatproblemen
Uitstootschandaal
Fons

Het maakt niet uit of hetgeen je vertelt waar is, zolang het lekker klinkt en verkoopt.

(Ja, dat rijtje zou nog véél langer kunnen)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37358
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 feb 2019 11:49

Arno357 schreef: 13 feb 2019 09:55 Kijk maar eens naar het VW concern met de gemanipuleerde uitstoot gegevens van de zogeheten milieudiesels . De verkoopcijfers hebben er niet onder geleden , maar er zijn wel onnodig mensen overleden agv longproblemen , mede door VW .
Ehhm....VAG is juridisch heel hard aangepakt. Dat de consumenten nog steeds VAG producten kopen staat er los van of het bedrijf wel/niet is aangepakt.

(Mag ik trouwens even de FEITEN welke aantallen mensen er zijn overleden a.g.v. de sjoemeldiesels?)
Less is bore

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1198
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 13 feb 2019 13:52

daniel1975 schreef: 13 feb 2019 11:49
Arno357 schreef: 13 feb 2019 09:55 Kijk maar eens naar het VW concern met de gemanipuleerde uitstoot gegevens van de zogeheten milieudiesels . De verkoopcijfers hebben er niet onder geleden , maar er zijn wel onnodig mensen overleden agv longproblemen , mede door VW .
Ehhm....VAG is juridisch heel hard aangepakt. Dat de consumenten nog steeds VAG producten kopen staat er los van of het bedrijf wel/niet is aangepakt.

(Mag ik trouwens even de FEITEN welke aantallen mensen er zijn overleden a.g.v. de sjoemeldiesels?)
die feiten kun je opzoeken , ik heb alleen vermeld dat er onnodig mensen overleden zijn door longproblemen ( mede door VAG) , oa door het propageren en sjoemelen met de uitstootcijfers . dat VAG is aangepakt kan wel zijn , maar de consument die misleid is bij de aankoop, lees zelfs VOORGELOGEN heeft geen compensatie gehad , sterker nog ..de inruilwaarde van de "aangeprezen "auto is lager dan van niet-diesels.

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1198
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 13 feb 2019 13:54


Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37358
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 feb 2019 15:01

Ik vermoedde al dat dat "onderzoek" zou verschijnen. Allemaal aannames, zelfs dat van die inruilwaarde.
Slechts een enkeling kijkt straks bij het kopen van een occasion welke motor erin ligt. Zolang de vraag naar VAG producten nog zo hoog is zal het met die afschrijving wel meevallen.


PS: dat het sjoemelen met de software een hele grove fout en wetsovertreding is zijn we het volledig over eens. De 'groene discussie' over schadevergoeding voor individuele consumenten vind ik zwaar overtrokken. Dat hoort gewoon vanuit de wetgever te worden geregeld. De omwonenden van de ring Rotterdam krijgen toch ook geen individuele schadevergoeding van elke chauffeur die te hard rijdt?
Less is bore

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1198
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 13 feb 2019 15:16

daniel1975 schreef: 13 feb 2019 15:01 Ik vermoedde al dat dat "onderzoek" zou verschijnen. Allemaal aannames, zelfs dat van die inruilwaarde.
Slechts een enkeling kijkt straks bij het kopen van een occasion welke motor erin ligt. Zolang de vraag naar VAG producten nog zo hoog is zal het met die afschrijving wel meevallen.


PS: dat het sjoemelen met de software een hele grove fout en wetsovertreding is zijn we het volledig over eens. De 'groene discussie' over schadevergoeding voor individuele consumenten vind ik zwaar overtrokken. Dat hoort gewoon vanuit de wetgever te worden geregeld. De omwonenden van de ring Rotterdam krijgen toch ook geen individuele schadevergoeding van elke chauffeur die te hard rijdt?
Waarom maken we ons dan druk over FONS ? ...niemand gewond/gedood/bedreigd , de inruilwaarde van de fiets zal niet lager zijn , want niemand kijkt welke lettertjes er op het frame staan . En de individuele consument hoeft geen schadevergoeding , want de fiets is al groen. Bijkomend voordeel is dat de omwonenden van de Ring Rotterdam er ook geen last van hebben .

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 feb 2019 15:29

@Arno357, omdat ik niet belazerd wil worden door wie of wat dan ook. Dat het je toch regelmatig overkomt wil voor mij niet zeggen dat ik het dan maar klakkeloos moet accepteren. Maar je gaat nu wel weer even voorbij aan de vraag: " waarom zijn Janneke haar bijdragen teruggetrokken".

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1198
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 13 feb 2019 15:38

Jans schreef: 13 feb 2019 15:29 @Arno357, omdat ik niet belazerd wil worden door wie of wat dan ook. Dat het je toch regelmatig overkomt wil voor mij niet zeggen dat ik het dan maar klakkeloos moet accepteren. Maar je gaat nu wel weer even voorbij aan de vraag: " waarom zijn Janneke haar bijdragen teruggetrokken".
Ik reageer met bovenstaande alleen maar op de reactie van daniel1975 , niet op de FONS discussie .Ook ik wil niet belazerd worden ,

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 13 feb 2019 16:22

Niemand zegt dat jij je druk moet maken over Fons en niemand verbiedt het jou om je druk te maken over sjoemeldiesels. Alleen gaat dit forum over fietsen en niet over auto's, dus als je je daar druk over wilt maken, dan is deze plek misschien wat minder geschikt.
Verder heeft het niet zoveel zin om naar allerlei andere bedrijven te wijzen, dat is alleen maar whataboutism, dit topic gaat over Fons, vandaar dat we het hier over Fons hebben. En als jij het onzin vindt om het over Fons te hebben, dan zou mijn advies zijn om niet in dit topic te reageren. Daar heb ik zelf ook regelmatig last van, dan open ik een topic omdat ik denk dat het interessant is en dan blijkt het een onderwerp te zijn waar ik me toch totaal niet voor interesseer of druk over kan maken. Dan sluit ik dat topic en ga ik wat anders lezen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1198
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 13 feb 2019 16:25

Karl66 schreef: 13 feb 2019 16:22 Niemand zegt dat jij je druk moet maken over Fons en niemand verbiedt het jou om je druk te maken over sjoemeldiesels. Alleen gaat dit forum over fietsen en niet over auto's, dus als je je daar druk over wilt maken, dan is deze plek misschien wat minder geschikt.
Verder heeft het niet zoveel zin om naar allerlei andere bedrijven te wijzen, dat is alleen maar whataboutism, dit topic gaat over Fons, vandaar dat we het hier over Fons hebben. En als jij het onzin vindt om het over Fons te hebben, dan zou mijn advies zijn om niet in dit topic te reageren. Daar heb ik zelf ook regelmatig last van, dan open ik een topic omdat ik denk dat het interessant is en dan blijkt het een onderwerp te zijn waar ik me toch totaal niet voor interesseer of druk over kan maken. Dan sluit ik dat topic en ga ik wat anders lezen.
Lezen is moeilijk ...

Plaats reactie